رفع اشکال و نظر خواهی درباره نقاط ضعف یک طرح

ALI_TAKHTI

Active Member
با سلام خدمت همه دوستای گلم.
اول از همه بگم که این پست رو بخداااااااااااااا با کلی ترس و دلهره دارم میزارم.
یعنی جلوی این همه کار توپ تا الان جرات نداشتم یک کار بزارم.تا الان 7-8 بار خواستم کار بزارم اما پشیمون شدم.چون سطح کارم رو خیلی پائین میدونم.
اینکه الان میخوام یک کار قرار بدم تنها دلیلش اینه که مدتی هست احساس میکنم تو کارم پیشرفتی ندارم و به سکون رسیدم. تا چند تا از استادای گل اینجا ایرادام رو نگن پیشرفت نمیکنم.
من هیچ کلاسی برای آموزش مکس و ویری نرفتم. خودم یاد گرفتم البته با کمک چند تا سایت خوب بخصوص مجید آنلاین که همیشه برام یک مرجع بوده.
تو این سایت چندتا دوست خیلی خوب دارم که بچشم استاد بهشون نگاه میکنم که یکیشون عارف عزیزم هست که با آموزشهاش من به اینجا رسیدم.
گرچه هنوز اول راهم.اما خوب خدا بزرگه من هم علاقه مند. پ حتما میشه بهتر شد.
از روضه خونی که بگذریم.این طرح که قرار دادم.طراحی نماش و مکس و ویری کار خودم هست.
از مکس 2012 با موتور ویری و بعد هم از فوتوشاپ برای پست پروداکشن استفاده کردم.
اول خودم چند تا از ایرادای کارم رو میگم شما راهنمایی کنین و ایرادای دیگه رو هم خودتون بگید.
1-من برای نما از سنگ لاشه ای-سنگ تراورتن نسکافه ای و گرانیت مشکی استفاه کردم. مشکل اینجاس که سنگم براق نیست.مات شده چکار کنم؟
2- سنگ لاشه ای که قرار دادم با اینکه بامپ داره اما خیلی فلت شده و برجستگی نداره .چرا؟؟؟؟
انعکاس آسمو ن تو پنجره ها خیلی شدیده.

خوب حالا شما بگین :)
انفدر استرس دارم که نگو......
 

پیوست ها

  • 07.jpg
    07.jpg
    822.1 کیلوبایت · بازدیدها: 94
  • 08.jpg
    08.jpg
    924 کیلوبایت · بازدیدها: 77
  • 9.jpg
    9.jpg
    879.7 کیلوبایت · بازدیدها: 53
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
نزدیک 52بازدید بدون نطر. مرسی امیدوار شدم.
 
آخرین ویرایش:

Mohammadkhavari

New Member
سلام دوست عزیز خسته نباشی . . .
آقا این چه حرفائیه که می زنی؟ شاعر میفرمایند . . .
مشکلی نیست که آسان نشود / مرد آنست که هراسان نشود
جوری میگی کلی استرس داری انگار یه مبتدی هستی . . . واسه خودت استادی داداش . . . همه ی ما یه نقطه هایی واقعا نمی دونیم چه کنیم، ممکنه هرکدوم از ما حرفه ایا یه مشکلی داشته باشیم که وقتی حل میشه از اون خندمون بگیره که چطور نتونستیم ایرادشو بفهمیم، من خودم دارم رو یه کلیسا کار می کنم، باورت نمیشه الان یک هفتست گیر کردم سر اینکه چطور یکی از آبجکتاشو اکسترود کنم و بعد اتیچ کنم به یه شیپ دیگه، رومم نمیشه به قول تو بپرسم که نکنه یکی مسخرم کنه :green:
کارت درسته، آفرین میگم بهت و از کارت خوشم اومد، ایرادی رو که گفتی یکیش مشکل رفلکس تکسچر آسمون تو کارته، خوب این رو قدم به قدم توضیح میدم برات . . .
نمی دونم با چه روشی شیپ شیشه رو کامل میکنی اما یه بار از این روش امتجان کن ببین جواب میده یا نه.
قبل از هر کاری باید یه سری تنظیمات انجام بدی.
F10 رو بزن و وقتی پنجره ی Render setup باز شد ، برو تو پائین ترین group tab و رو "+" گزینه ی Assign Renderer کلیک کن، اونجا از تو پروداکشن v-ray Adv رو انتخاب کن.
بعد تو تب indirect illumination ، جی آیش رو روشن کن مثل این عکس . . .

learn.jpg

حالا دو تا شیپ داریم ایجاد کن به عکس توجه کن . . .

learn2.jpg


حالا می خوام shape عقبی رو ششه ای کنم و کنترل میزان انعکاس رو توش بررسی کنم
پس ویرایشگر متریال رو باز می کنم یه مد رو انتخاب می کنم و روش از منوی استاندارد، vray Mtl رو اعمال میکنم ، حالا مثل عکس پیش می رم . . .
learn3.jpg


خیلی خوب الان shape ما با یه رندر ساده اینطوریه . . .
learn4.jpg


انعکاسش خیلی زیاده فقط برای لیوان و پاگیلاسی بدرد میخوره . . .
می خوام انعکاسش رو کم کنم و کنترل کنم . . .
بر می گردم به قسمت ویرایشگر متریال . . . تو بخش Reflection
Fresnel رو فعال می کنم رو دکمه L کلیک می کنم تا IOR قابل دسترسی شه و اون رو به 0.4 تقلیل میدم
learn5.jpg


نتیجه رو مشاهده کن با حالت قبل . . .
هرچی عدد بزرگتر بشه حل شدگی انکاس تو شیشه بالا میره . . .

learn6.jpg


امیدوارم مقید بوده باشه . . .
 

ALI_TAKHTI

Active Member
مرسی از این همه توضیح.البته خوب گلم میدونم تنظیمات شیشه رو.اما باز هم مرسی که توضیح دادی. من ior رو روی 1.01 میزارم refl glossing رو روی 0.99 و max deph روی 5 وتوصیه میکنم تیک afecct shadow رو هم بزنی. Reflection Fresnel هم فعاله و میزانش روی 3 هست. شاید ایراد کارم همینجاس. این عدد زیاده؟
و خوشحال میشدم باقی نقاط ضغف رو هم میگفتی
 
آخرین ویرایش:

Mohammadkhavari

New Member
راستیتش بنده کارم 3ds max بصورت ترکیبی با برنامه افتر افکته واسه همین مهارت رو اینکه چطور مثل یه Architectural کار رو بنا کار انجام بدم ندارم، من گرافیست افتر افکتم البته cinema 4D هم باهاش کار میکنم ،جدیدا دارم رو 3Dsmax مهارتم رو رو ساخت بنا بالا می برم، اگه امکان داره که کمکم کنید ممنون می شم ، البته واسه توضیح بالا هم بنده جسارت کردم، اندک چیزی رو که بلد بودم خواستم مطرح کنم تا شاد به دردتون بخوره . . .
 
  • Like
Reactions: men

ALI_TAKHTI

Active Member
راستیتش بنده کارم 3ds max بصورت ترکیبی با برنامه افتر افکته واسه همین مهارت رو اینکه چطور مثل یه architectural کار رو بنا کار انجام بدم ندارم، من گرافیست افتر افکتم البته cinema 4d هم باهاش کار میکنم ،جدیدا دارم رو 3dsmax مهارتم رو رو ساخت بنا بالا می برم، اگه امکان داره که کمکم کنید ممنون می شم ، البته واسه توضیح بالا هم بنده جسارت کردم، اندک چیزی رو که بلد بودم خواستم مطرح کنم تا شاد به دردتون بخوره . . .

ای بابا.شما لطف دارین.خیلی هم خوب و با حوصله توضیح دادین.باز هم سپاس
 

Mohammadkhavari

New Member
میشه کمکم کنین که چطور همچین چیزی رو بسازم؟
Part1_28.jpg




فقط اون قسمتی که دورش قرمزه
من تا اینجارو ساختم . . .

Part1_27.jpg



نمی دونم چطور اون قسمتش رو با ورتکست بسط بدم و اتیچ کنم به بالایی . . .
راستی قابل نداشت داداشم . . .
 

Mandana

Active Member
علی هه به نظر منکه خوب شده کاره تون.البته بگم می نه از معماری چیزی می دونم نه از رندرینگ.ولی چنینی رندری بتونم بگیرم کلی ذوق می زنم.ایرادها رو هم که خودتون گفتین.موفق بباشی:rose:

پ.ن:کم بودن بازدید بخاطر این نیست که کار شما ایرادی داره.کلن بخش گالری میذاشتین هم تعداد بیشتری می دیدن و هم تعداد بیشتری نقد و همراهی می کردن.اگر خواستین بگین تاپیک تونو باستون ببرم گالری سه بعدی
 

max vray

کاربر VIP
سلام دوست عزیز
کار خوبی شده اما ایراداتی هم داره
1.ابی شدن زیاد شیشه ها
راه حل پیشنهادی
جولوی پنجره ها یک صفحه بده و بهش عکس یک بافت شهری بده تا اینجوری نشه
2.سنگ مشکی هم بافتش خیلی درشته و هم رفلکتش زیاده
راه حلشم uvw و کم کردن رفلکت هستش
3.مسطح بودن سنگ های کالیبره
راه حلش دادن displacment هستش نه bump
4.نداشتن همسایگی و خالی دیده شدن اطراف بنا
5.تاریک شئن بعضی نقاط
6.زاویه بد دوربین ها
موفق و پیروز باشین:rose:
 

ALI_TAKHTI

Active Member
ممنون از نقدتون اما
displacment دادن زمان رندی رو خیلی بالا تر میبره
نداشتن همسایه :اخه این یه طرح واسه شرکت انبوه ساز. اگه قرار باشه واسه هر نمایی که براشون میزنم همشایه هم بخوام بزارم که واویلااااااااااا
هم کارم زمان زیادی میبره هم رندر ها سنگین میشه و مشکل اصلی تر این که هدف اونها اینه که یک نمای بسته از کار رو ببینن که ریز کاری برای اجرا دستشون بیاد .پس نمیشه نمای باز رندر گرفت در واقع کار زیبا تر میشه اما بی استفاده.
تاریک شدن بعضی نقاط هم فکر کنم نظورت تراس ها بود اره؟ توی این ساعت روز با این میزان عقب رفتگی تراس این میزان تاریکی طبیعی نیست؟
نمیدونم والا.
اما مرسی از تمام کامنتتون استفاده میکنم.
 

max vray

کاربر VIP
ممنون از نقدتون اما
displacment دادن زمان رندی رو خیلی بالا تر میبره
نداشتن همسایه :اخه این یه طرح واسه شرکت انبوه ساز. اگه قرار باشه واسه هر نمایی که براشون میزنم همشایه هم بخوام بزارم که واویلااااااااااا
هم کارم زمان زیادی میبره هم رندر ها سنگین میشه و مشکل اصلی تر این که هدف اونها اینه که یک نمای بسته از کار رو ببینن که ریز کاری برای اجرا دستشون بیاد .پس نمیشه نمای باز رندر گرفت در واقع کار زیبا تر میشه اما بی استفاده.
تاریک شدن بعضی نقاط هم فکر کنم نظورت تراس ها بود اره؟ توی این ساعت روز با این میزان عقب رفتگی تراس این میزان تاریکی طبیعی نیست؟
نمیدونم والا.
اما مرسی از تمام کامنتتون استفاده میکنم.
برای اون متریال سنگ یا باید displacment به کار بدین یا مدل کنین راه حل دیگه ایی اصلا نداره!!!!
همسایگی هم کمپانی اورموشن کلی بنای اماده داره لازم نیست شما بسازین و زمان رندرشم بسیار کمه چون متریال کل بنا یک تکسچر هستش.
منظورم از تاریکی بعضی نقاط هم تو عکس براتون گذاشتم
به قول عارف جان در تاریکترین و روشنترین نقاط رند باید جزییات دیده بشه که تو نقاطی که براتون مشخص کردم مثل زغال سیاه شده.
در نهایت دوست عزیز اگه میخوای رندر به واقعیت نزدیک بشه باید از زیاد شدن مدت زمان رندر نترسی.
بکگراند کارت هم مناسب نیست
موفق باشی:rose::rose::rose:
 

پیوست ها

  • 9.jpg
    9.jpg
    283.4 کیلوبایت · بازدیدها: 14

koorosh_kh

باحالترین کاربر
برای براق شدن سنگها باید رفلکشن رو بیشتر کنید البته آجرهای قهوه ای خیلی فلت به نظر میرسه اگر مقدار بامپ رو زیاد میکنید و تاثیری نداره احتمالا عکسی که به عنوان بامپ استفاده میکنید درست نیست
 

ALI_TAKHTI

Active Member
برای براق شدن سنگها باید رفلکشن رو بیشتر کنید البته آجرهای قهوه ای خیلی فلت به نظر میرسه اگر مقدار بامپ رو زیاد میکنید و تاثیری نداره احتمالا عکسی که به عنوان بامپ استفاده میکنید درست نیست

بله دوستان میگن دیسپلیسمنت رو باید دست زد
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.علی جان به نظرم نباید اصلا از کارت خجالت بکشی.هم اینکه کارت خوب هست و ضعیف نیست و هم اینکه چرا باید خودت رو دست کم بگیری؟!
علی جان کارت خیلی خوبی شده
1- تکسچرها خیلی خوب شده
2- نور پردازی خیلی زنده هست.کار کنتراست و جسارت داره
اما به نظرم چون کالر مپینگ رو خوب میدیریت نکردی اینقدر پررنگ شده
به نظرم تو کالر مپینگ reinhard بزار.عدد وسطی رو روی حدود 0.5 بزار که شدت رنگ کشته بشه
گاما رو حتما روی 1.5 به بالا بزار.
ببین چقدر همین کار متفاوت میشه
در کل خیلی خوب هست.تو یه جوری گفتی میترسم من گفتم الان با یه کار ابتدایی در پیت مواجه هستم! پس هنوز کارضعیف با ادعا رو ندیدی!!
 

ALI_TAKHTI

Active Member
قربون تو عارف عزیز.کلی امیدوار شدم. خیلی هاشو از خودت یاد گرفتم دادا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا