رفتار عجیب پارتیکلها

m2_farzan

Active Member
سلام. بچه ها من داشتم یه قوری میساختم که چایی بریزه الان به مشکل برخوردم. همه چی عالیه تا فریم 500 و خورده ای بعد یه دفعه همه چی بهم میریزه. ریختن پارتیکلا متوقف میشه، Mesh هم خراب میشه. من واسه ریختن پارتیکلا از Emitter استفاده کردم، بعد هم Convert nParticle to Mesh رو زدم. الان نمیدونم چی میشه.
بچه ها اگه کسی به همچین مشکلی برخورده لطفا راهنمایی کنه. درضمن اگه لازمه فایل رو هم بذارم. اینم لینک:
http://www.aparat.com/v/M1l2N

بفرمایید. فایل زیپ داخلش دوتا فایله یکی قبل از تبدیل کردن پارتیکلا به Polygon یکی بعدش. داخل 4shared آپلود کردم چون انجمن بعد از یک ساعت بدون بازدید پاک میکنه.
http://www.4shared.com/zip/yl5EF82x/Mad_Particles.html
 
آخرین ویرایش:

GoOoli

New Member
سلام
چک کردید که برای rate پارتیکلتون کی زدید یا نه ممکنه براش کی زدین که 0 بشه برای همین دیگه چیزی امیت نمی کنه LifeSpan پارتیکلتون رو چی چک کردید که Live Forever باشه؟
 

davoodice

Well-Known Member
در قسمت output mesh پزینه threshold رو کم کن و blobby radius رو زیاد کن
 

m2_farzan

Active Member
اینم جواب نمیده...
یعنی تو این سایت هیچکس به همچین مشکلی بر نخورده؟؟؟
فکر کنم مثل بقیه سوالا برم تو CGTalk بپرسم سه سوت جواب بگیرم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

خوب دوست عزیز شما scene ـت رو بذار دوستان با سیستم خودشون کار کنن ببینن مشکلش از کجاست

حق یارت
 

m2_farzan

Active Member
بدبختانه مشکل از اونم نیست!! :mad:

داخل مایا راهی وجود داره که این پارتیکلا و mesh یکبار برای همیشه محاسبه بشن؟ مثل Real Slow که Simulate رو میزنی کار میکنه بعد هروقت خواستی Playback کنی دوباره از اول محاسبه نمیکنه. شاید اینجوری مشکل برطرف شه.

من نمیفهمم اگه مشکل از رم یا CPU باشه باید با افزایش Max mesh triangle size مشکل برطرف بشه (یا به تعویق بیفته) ولی برطرف نمیشه. بعلاوه، Task Mngr هم چیز خاصی نشون نمیده!
این nDynamics آخرش منو دیوانه میکنن! :mad::mad:
 

GoOoli

New Member
اگر در قسمت OutputMesh بری و Max Triangle Resolution را یکم بیشتر کنی مثلا 150 فکر کنم مشکلت رفع شه کارتو که اجرا کردم تو فریم 3000 به بعد مشکلی که گفتی برای من هم پیش اومد اگه کاری رو که گفتم بکنی در فریم دو هزار و خورده ای پارتیکهات دیگه امیت نمی شن اما دیگه از بین هم نمی رن اگه قبل از فریم 2000 به Rate کارت کی بدی که مثلا تو 200 فریم از 32.895 به 0 تبدیل شن فکر می کنم کاملا مشکلت رفع می شه.
 

m2_farzan

Active Member
Hanging frame < Max triangle res
50 > 510
120 > 620
300 > 820

کمک میکنه ولی مشکل رفع نمیشه.

مشکل از چیه از رم؟ پس واسه چی Task Mngr چیزی رو نشون نمیده؟

رم من 4ـه رم شمل چنده؟
 

GoOoli

New Member
رم من 12 هست و سی پی یوم 8 هسته ای منم بالای 1000 که می دم مایام اصلا بسته می شه
 
سلام
اگه کیفیتی در اون سطح میخواین یا برید رو realFlow یا از fluid effects استفاده کنین. nParticle اونقدر optimize نیست که بتونه اون کیفیت وحشتناک رو بده. البته برای کارهای معمولی با تعداد رزولوشن 300 نتایج خوبی گرفتم (1200 فریم همین امروز!) البته اندازه وجوهتون رو هم باز باید زیر 0.2 بگیرین. چند وقت پیش برای یه کاری realFlow در دسترس نداشتم که مجبور شدم از fluid effects استفاده کنم. تنظیماتش یکم زمان بر بود اما انصافا آخر کار نتیجه دلچسبی داد
 

m2_farzan

Active Member
ای جان! درست شد! واااوووووووووووووووو!
نمیدونید الان چقدر خوشحالم از کی دارم با این فایل سروکله میزنم!
دم بر و بچ CGTalk هم گرم.
قضیه از این قراره که چند تا از پارتیکلها بجای اینکه داخل لیوان بیفتن بیرون میریزن و داخل فضای آزاد به پایین پیش میرن و این باعث بزرگ شدن Bounding Box میشه و به این دلیل وقتی از یه حدی بزرگتر بشه این اتفاق پیش میاد. اون حد هم با Max Triangle Res رابطه داره ولی بهر حال مشکل با بزرگ کردن Max Triangle Res حل نمیشه، به تعویق میفته. بلکه باید جلوی اون پارتیکلهای سرگردان گرفته بشه تا Bounding Box بزرگ نشه! و این دیگه خیلی راحته!
از همه بچه هایی که پست دادن تشکر میکنم. :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا