متسفانه از سوالات شما میشه فهمید که برای کوچکترین چیز ها دنبالش نمیرید!
بدترین افت برای کند کردن سرعت پیشرفت ، تنبلی و همیشه اماده خواهیه !
زودتر بفکر باشید به نفع خودتونه !
در مورد سوالتون
دوست عزیز هر پلیگان از سه ضلعی ها تشکیل میشه که این سه ضلعی ها در مش نمایش داده میشند اما در پلیگان به صورت یک Tris در میاند . ( خط قرمز )
این دوستمون تو عکس بالا تمام فرم های اصلی رو با پلیگان در اوارده و برای رفع این مشکل باید Edge Loop ایجاد کنه ، به هر شکلی که فرم ماشین هست ( خط های سبز برای مثال )
مورد بعدی در مورد Subdividing هست که یک مبحث جداییه ، سابدیو کردن در مکس با استفاده از Subdivide و Quadify انجام میگیره اما این تنها کافی نیست پس مبحث Smoothing هم میاد وسط و دو مودیفایر Mesh Smooth و Turbo Smooth رو شکل میده .
در این روش هر فیس با ضریب 4 تقصیم به پلی های کوچک تر میشه و توسط NURMS ها یا ... جهتش رو Smooth میکنه .
حالا اگر شما دو خطط بیشتر نزدیک هم باشه موقع تقسیم پلیگان بیشتری رو در یک نقطه جمع میکنه در نتیجه اون قسمت
تیز تر نمیشه ! کمتر Smooth میشه !
در ادامه این توضیح ، مشکلی که در عکس بالا هست ، وقتی این polygon ها یکیشون چند ضلعی بشه مثلا 6 میتونید به دو قسمت تقسیمش کنید اما اگر 5 بشه در Subdivide به کلی مشکل پیش میاد . پس برای همینه که میگن همیشه 4 تا ورتکس باشه هر پلی !
خب میرسیم به بحث بعدی یعنی Smooth Group ، این بخش شامل یک دیتا از زاویه های smooth شونده که به صورت خودکار و دستی به وجود میانه که توی عکس بالا خیلی نامرتبه و باید به جسم دستون Smooth با حالت Auto رو بدید .
و خیلی چیز های دیگه ... اما واقعا فکر میکنید من این هارو از جایی خوندم ؟ من هم مثل شما تازه مدلینگ رو شروع کردم اما تمرین توی مدلینگ حرف اول رو میزنه تمامی اون مطالب علمی توسط تجربه نوشته شده !
امیدوارم این دفعه واقعا بفهمید که چطوری و چگونه ...
اون سایت هم polycount بوده که متسفانه بخش توضیحاتش ، الان خیلی از مطالبش حذف شده یا لینکش missed شده!
موفق باشید .