راهنمای نصب ویندوز 10

نصب ویندوز 10 و اقدامات لازم پس آن یکی از چالش های امروزی در دنیای دیجیتال است چرا که با گسترش روز افزون تکنولوژی برخی موارد چون آشنایی با طریقه نصب ویندوز 10 برای فعالان دنیای دیجیتال الزامیست. نصب ویندوز به چند روش مختلف از جمله نصب ویندوز با فلش یا سیدی و نصب ویندوز روی ماشین مجازی صورت می گیرد. دقت کنید که روش نصب ویندوز از روی سیدی با نصب ویندوز از روی فلش یکسان است و تنها تفاوت آن در بوت ویندوز می باشد که در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم. اگر شما هم می پرسید که چگونه ویندوز عوض کنیم و به دنبال آموزش نصب ویندوز 10 به صورت رایگان هستید تا انتهای این راهنمای تصویری همراه ما باشید. بعد از گذشت چندین سال از ارائه ویندوز 10 همه کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کردند مایل هستند برای یک بار هم که شده تجربه استفاده از نسخه 10 ویندوز را داشته باشند. برای استفاده از ویندوز 10 لازم است آن را روی سیستم کامپیوتری یا ماشین مجازی خود نصب کنید.

نصب ویندوز 10

قبل از تعویض ویندوز باید پیش نیازهای لازم را بررسی کنید و ببینید آیا سیستم شما قابلیت نصب ویندوز 10 را دارد یا خیر؟ البته پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز 10 نسخه 32 بیتی و 64 بیتی متفاوت است. در ضمن برای بوت شدن از طریق فلش باید قبل از اینکه وارد محیط بایوس شوید حافظه فلش خود را در درگاه USB وارد کرده باشید تا سیستم آن را شناسایی کند. در غیر این صورت باید از BIOS خارج شده و بعد از قرار دادن حافظه فلش در USB مراحل بالا را از ابتدا طی کنید. در هنگام توجه داشته باشید حذف و فرمت کردن یک درایو به معنی حذف کلیه فایل های داخل آن است. پس دقت داشته باشید درایوهایی را فرمت یا حذف کنید که به اطلاعات ذخیره شده روی آن نیازی ندارید. بعد از تعویض ویندوز کلیه برنامه هایی که روی کامپیوتر یا لپتاپ خود نصب کرده اید حذف خواهند شد و می بایست مجددا آنها را نصب نمایید.

در مرحله اول باید یکی از دکمه های صفحه کلید مانند Enter با space را بزنید.

start-key-to-install-windows.jpg

حالا مدتی منتظر بمانید تا صفحه زیر برای شما باز شود. در این مرحله باید به ترتیب زبان مورد نظر، موقعیت مکانی و زبان صفحه کلید خود را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

install-win-10-768x500.jpg

روی Install Now کلیک کنید.

how-install-windows-768x503.jpg

نوع سیستم عامل دلخواه جهت نصب را از لیست موجود انتخاب کنید. windows home 10 گزینه بسیار مناسبی است. بعد از انتخاب نسخه مورد نظر روی دکمه Next کلیک کنید تا این مرحله نصب ویندوز 10 طی شود.


install-windows-versions-768x494.jpg

گزینه I accept the License terms را انتخاب و روی دکمه Next کلیک کنید.


term-of-windows-768x494.jpg

در این مرحله نصب ویندوز ده تصویر زیر نمایش داده می شود که شامل دو گزینه Upgrade و Custom است. بسته به شرایط خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ways-to-installing-windows-768x494.jpg

حالا باید مدتی منتظر بمانید تا مراحل نصب ویندوز 10 ادامه پیدا کند.


installatoi-windows-10-768x494.jpg

پس از این مرحله تنظیماتی در مورد کشور و زبان کامپیوتر وجود دارد که شما بهتری است همان کشور ایالات متحده را انتخاب کنید. زبان هم که مسلما زبان فارسی را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله دقایقی را منتظر بمانید تا تنظیمات نصب ویندوز به اتمام برسد. در این حالت صفحه ای با نوشته Hi نمایش داده می شود سپس با به اتمام رسیدن مراحل اولیه، در نهایت وارد ویندوز شده و صفحه دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد.


installation-wndows-10-step-768x502.jpg

فقط در نظر داشته باشید در صورت تمایل به پارتیشن بندی مجدد در مراحل نصب ویندوز تمامی درایوهای سیستم شما نمایش داده می شود و می توانید درایوهای مورد نظر را یکی یکی انتخاب نموده و با کلیک روی دکمه format اطلاعات روی آنها را کاملا حذف نمایید یا اینکه روی دکمه delete کلیک کرده و همه درایوها را حذف نموده سپس با کلیک روی دکمه new و تخصیص فضای مورد نظر، به تعداد دلخواهتان درایو ایجاد نمایید. البته دقت داشته باشید به منظور نصب ویندوز حداقل 20 گیگ فضا برای درایو اصلی خود در نظر بگیرید.


برای مطالعه کامل این مقاله و نکات مهم در هنگام نصب ویندوز 10 به لینک زیر مراجعه کنید:

مراحل نصب ویندوز 10
 

shohre_sokhan

New Member
من هنوز نمیتونم ویندوز نصب کنم :))))
همیشه میدم کافینت برام نصب کنن
یه بار خواستم خودم اینکارو انجام بدم و بعد سیستمم هنگ کرد و متوجه شدم که چهار بار نصبش کرده بودم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا