راهنمایی در مورد یک مشکل آماتوری

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
سلام
من به تازگی 3Ds max رو شروع کردم فیلمهای آموزشی رو هم دارم دنبال می کنم ولی در یک مورد هنوز مشکل دارم و اون اینکه یه فایل دانلود کردم که مدل آماده ی ماشین هستش. تو توضیحات فایل هم اومده بود که تکستچر به طور کامل انجام شده. ولی وقتی فایل رو درگ می کنم تو نرم افزار مدل ماشین خیلی خامه. نه تکستچر روشه نه چرخاش هست.

و اینکه فایل دانلودی دارای فایل های با پسوندهای مختلف هست. مثل obj , mtl , 3ds, bmp . کدومش رو باید درگ کرد تو نرم افزار؟

خلاصه می خوام مدل رو کامل و تکستچر شده تو نرم افزار ببینم. ممنون می شم راهنمایی کنید. :rose:
 

amir.nemati63

کاربر VIP
دوست عزیز.
همون فایل bmp تکسچر مدل شماست.که احتمالا" به دلیل درست نبودن آدرس همراه با فایل مکس لود نشده.

شما باید با زدن دکمه ی M پنجره ی material editor رو باز کنید و با انتخاب یکی از کره ها، از قسمت diffuse اون فایل bmp رو لود کنید و بعد کره رو روی مدل درگ کنید.
برای دیدن این تکسچر در viewport یه دکمه ی شطرنجی توی همون پنجره ی MATERIAL EDITOR هست با عنوان show map in viewport یا یه همچین عنوانی....
وقتی این دکمه فشرده بشه میتونید تکسچر رو روی مدل ببینید.
موفق باشید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یه راه آسونش هم اینه که فایل bmp رو مستقیم درگ کنی روی ماشینت، اما خب برای زیبایی کار باید از راه حل آقا امیر استفاده کنی.
 

<<SAJJAD>>

Well-Known Member
اگه به ماشینه متریال داده باشن وقتی بازش میکنی مکس میپرسه که تکسچر ها رو نمیتونه پیدا کنه و ازت میخاد آدرس تکسچر ها رو بهش بدی برای اینکار طبق عکس به مسیر های زیر برو محل فایل ها رو برای مکس مشخص کن بعد فایل یه بار save کن دو باره باز کن.
.
یا اینکه همه تکسچر ها رو توی یه فولدر به نام Maps بذار دقیقا بقل فایل مکس و بعد بازش کن.
 

پیوست ها

  • Paths.jpg
    Paths.jpg
    178.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
دست همگی درد نکنه.
روشهایی رو که گفتید تست می کنم خبرشو می دم.
خیلی چاکریم:wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا