راهنمایی برای مدلسازی با پارتیکل سیستم ها

Farrokh

Active Member
سلام

یه پروژه دارم که حسابی گیرشم
یه پوسته ی یکپارچه کف یه سایت فضای سبز دارم که این باید مثل پنیر پیتزا کش بیاد و یه تیکه هاییش سوراخ بشه و توش فضای سبز بشه

پوسته ی بیس رو ساختم و الان می خوام با پارتیکل سیستم درش بیارم
اون چیزی که می خوام یه همچین متریالیه :

attachment.php


می خوام یه تیکه هاییش سوراخا گنده بشه و یه تیکه هایی سوراخا ریز بشه و یه سطح یکپارچه رو بسازه
باید کاملا رندوم باشه و این دلیلی هست که مجبورم با پارتیکل ها درش بیارم

یه پوسته ی جامد هست مثلا بتنی که باید فرمش حس و حال کشیده شدن رو داشته باشه
عین پنیر پیتزایی که کشیده میشه و رندوم سوراخ سوراخ می شه

کسی هم نمی دونه کجاهاش ممکنه سوراخ بشه
کجا ها سوراخای بزرگ می شه و کجا ها یک پارچه می مونه


حالا مشکلم اینه که تاحالا با پارتیکل سیستم ها کار نکردم
لطفا دوستایی که تجربشو دارند راهنمایی کنند من چیکار کنم
از چه ابزارایی استفاده کنم ؟

آیا نیاز به پلاگین خاصی مثل ریل فلو هست ؟
توی اون پلاگینه چیکارا باید بکنم ؟

در آخر هم چند تا نمونه ی مشابه تریدی بهتون نشون می دم که از پارتیکل سیستما برای ساختنش استفاده کردند
ممنون می شم راهنمایی کنید
 

پیوست ها

  • material.jpg
    material.jpg
    49.3 کیلوبایت · بازدیدها: 102
  • 170663436056902305500020112183053.jpg
    170663436056902305500020112183053.jpg
    95.7 کیلوبایت · بازدیدها: 27
  • 1706634360572312273750201131182273.jpg
    1706634360572312273750201131182273.jpg
    64.5 کیلوبایت · بازدیدها: 29
  • 1706634360558632586250201143182583.jpg
    1706634360558632586250201143182583.jpg
    86.5 کیلوبایت · بازدیدها: 25
  • 1706634360465952430000201115182433.jpg
    1706634360465952430000201115182433.jpg
    77.7 کیلوبایت · بازدیدها: 29
اگه کار تک فریمه با همون ابزار ساده رئال فلو میشه در آورد
ولی اگه نه و باید سوراخ ها عوض بشن و قصد استفاده از رئال فلو رو دارید یا باید به شرکت های ساخت پلاگین برای رئال فلو سفارش بدید تا پلاگینشو براتون بسازن یا هم باید خودتون با زبان پیتون از 0 اسکریپتشو بسازید
من فقط در مورد رئال فلوش تجربه داشتم در مورد برنامه های دیگه نمیدونم شاید راه بهتری باشه
 

Farrokh

Active Member
نه تک فریم هست و نمی خواد عوض بشه
می شه یکم در مورد مراحل ساختنش با ریل فلو توضیح بدید ؟
چیکار کنم که همونی که توضیح دادم بشه ؟
 
من در حال حاضر سر کارم نمیتونم زیاد توضیح بدم . در کل باید یک توده بزرگ از پارتیکل هایی که این فرم رو گرفتن بسازید و بعد مش رو وارد کنید و پارتیکل هایی که داخل مش جا نگرفتند رو پاک کنید و برای بهتر فرم گرفتن گوشه ها هم میتونید با پاک کردن پارتیکل ها چیزی که میخواید رو درست کنید در آخر با پارتیکل های به دست اومده با انتخاب گزینه build mesh آبجکت مورد نظر رو بسازید . سعی میکنم در اولین فرصت با تصویر توضیح بدم
 

Farrokh

Active Member
خوب دارم توی ریل فلو کار می کنم

پوسته هه این شکلیه

چجوری ببرمش توی ریل فلو
از چه نوع امیتری براش استفاده کنم ؟
چه نیرو هایی رو براش بذارم که سوراخ سوراخ بشن ؟

چجوری بعد از شبیه سازی پارتیکل ها اونا رو تبدیل کنم به حجم ؟
چجوری ببرمشون توی تریدی ؟
 

پیوست ها

  • 04.jpg
    04.jpg
    113.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 03.jpg
    03.jpg
    78.1 کیلوبایت · بازدیدها: 16

Farrokh

Active Member
امین جان من دقیقا یه چیزی توی مایه ی همین تبلیغ ایکس اس آی می خوام داشته باشم منتها با این شکل های فرو رفته و برآمده که یهویی شده ساختمان
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام فرخ جان.
این تست رو من توی چند دقیقه با SideFX Houdini زدم. البته بدون استفاده از پارتیکال ها.
اگه به دردتون می خوره من روش ساختش رو بگم بهتون و اگر نه هم که هیچ فعلا.
 

پیوست ها

  • T 02.jpg
    T 02.jpg
    86.4 کیلوبایت · بازدیدها: 26
سلام
این ماشین ها را به این کیفیت و شباهت با مدل واقعی رو خودون به تنائی فقط با مکسمیسازین
منظورم اینه که آیا مثلا مثل پوزر که ما میتونیم انسان هاییی رو با اون دقت بسازیم و جزئیات را توی مکس تغییر بدم برای
ماشین هم چنین ابار و نرم افز ی هست
 
ببین عزیزم توی تنظیمات ساخت مش برای رئال فلو ( با دیدن یه آموزش ساده از رئال فلو پیداش میکنی) یه متغیری هست که فاصله مشی که ساخته میشه و پارتیکل ها معلوم میشه . هر چقدر این فاصله بیشتر باشه سوراخ ها کمتر نمایان میشن و هر چقدر هم کمتر باشه فضای خالی بین مش ها بیشتر میشه . باید اول داخل آبجکتتو پر از پارتیکل کنی (هر چقدر رندوم تر باشه و به هم ریخته تر باشه بهتر) و بعد مش رو بسازی
شما اول با یک باکس تمرین کنید و بعد روی مش خودتون این رو اعمال کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا