راهنمابب در مورد کار با motion Builder

سلام دوستان یه سوال داشتم می گند برای اینکه انیمیت تمیز در بیاد تو مشن بیلدر کار کنید حالا سوالم اینه که بعد از ریگ کردن تو مایا باید paint weight skin را هم انجام بدیم یا مثلا کنترل ها را هم بسازیم بعد ایمپرت کنیم تو مشن بیلدر یا اینکه فقط joint ها را میسازیم به همراه ik fk ها بعد bind میکنیم به بدن و بدون paint skin weight میدیم تو مشن بیلدر چون متوجه شدم خود مشن بیلدر ابزار های فوق العاده ای داره که واقعا کار را سبک می کنه واسه انیمت از دوستان می خوام کلا یه توضیح مفصل در مورد ش بدند ممنون :rose:
 
آخرین ویرایش:

mahdilal

Member
خوب نرم افزار موشن بیلدر از ابتدا توسط الیاس برای همین کار انیمیشن ساخته شده و دارای امکانات فوق العاد ه ای در این زمینه هست که البته در ورژن 2012 آن با نرم افزار مایا و 3دی مکس خیلی بیشتر مچ شده به طوری که کانسترنتهای مایا را هم می شناسد و همینطور لایه های انیمیشن در مایا را بهترین آموزشی که در این مورد این نرم افزار وجود داره که واقعا خیلی توپ بوده و هست از 3dbuzz هست که البته این آموزش در مورد موشن بیلدر 4 هست ولی خیلی خوب این نرم افزار را از ابتدا توضیح می دهد و 1 آموزش از الیاس و بقیه آموزشهای مجانی هست که اتودکس داده و در واقع فقط فیوچرهای نر مافزار هست و این را هم بگم که بهترین نرم افزاری هست که با موشن کپچرها ارتباط برقرار می کند در ورژن 2012 شما می توانید کل آبجکت را همراه با HIK با یک کلیک بفرستید در موشن بیلدر و همینطور برعکس و هر کاری که در مایا یا موشن بیلدر انجام می دید فقط دکمه آپدیت را بزنی تمام هست البته 90 % آموزشهای این نرم افزار را از ابتدا تا انتها دارم
 
آخرین ویرایش:
سلام دوسته من سواله اصلیم این بود که گل ریگ را اول میسازیم با کنترل ها بعد نسبت پلیگان ها را با joint ها میدیم بعد اکسپرت می گیریم یا این که فقط joint می سازیم خود مشن بیلدر بقیش را میزنه تو بدن من می خوام الان یه انیمیت بزنم نمی دونم ریگش کنم بعد ببرم تو مشن یا این که مشن خودش ریگ را هم میسازه چون دیدم کنترل ها را می تونه بسازه بعد این همه ریگه ما بی نتیجه نمی مونه ؟
 

mahdilal

Member
وقتی گقتم کل آبجکت منظورم ریگ و خود بدن بود که اگر درست اسکین و طبق استاندارد موشن بیلدر نامگذاری کنید بدون مشکل موشن بیلدر میشناسه اون را اگه از HIK مایا 2012 استفاده کنی که آن را به عنوان یک کاراکتر راحت می شناسه ولی اگر که خودتون اسکلت ایجاد کنید باید در موشن بیلدر ابتدا کلیه قسمتها را به به نرم افزار بشناسونید بعد کاراکتر را به آبجکت نسبت می دید و خود نرم افزار ik و fk درست می کنه بعد انیمیت کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا