رابطه بین Max و Body paint

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوستان

یه سوال داشتم از اونایی که با نرم افزار Body paint کار کردند

میخواستم بدونم رابطه این نرم افزار با 3ds max چطوره؟

یعنی میشه توی Body paint تکسچرینگ کرد و به راحتی توی مکس برد؟

ممنون
 
اره من یه اموزش خفن مدل سازی کارکتر از شرکتgnomonدارم که 2تاdvdهست و از برنامه های zbrush,3dmax,bodypaint 3d&deep uv به صورت خیلی خفن استفاده میکنه به نظر من bodypaint 3d با3dmax خیلی باحاله من با هزار بدبختی دانلودش کردم تا یادش بگیرم
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام هادی جان
اگه اشتباه نکنم تو آموزش gnomon Character Texturing and Rendering با body paint 3D هم زیاد کار میکنه
البته توضیح نمیده که چطور نصب شده، ولی تو قسمت utilities اضافه میشه و ظاهرا هم سازگاری کاملی با مکس داره

یعنی میشه توی Body paint تکسچرینگ کرد و به راحتی توی مکس برد؟

اون چیزی که من ازش دیدم، یه جورایی بی نیاز از فوتو شاپ میشی، البته برای کارای حرفه ای تر باید بازم با فوتوشاپ کار کنی
ولی در کل، کلی کارو راحت میکنه و درد سر unwarp هم نداره
 

mg_mahyar

Member
ببین اگر فتوشاپ بلدی و میتونی خیلی خوب یو وی ها رو توی مکس ست کنی دنبالش نرو خیلی مهم نیست. ولی اگر با یو وی ها مشکل داری یا فتوشاپ بلد نیستی به دردت میخوره.
 

hamed1star

Member
جالبه دوستانی که نظر دادن ظاهرا اصلا با این نرم افزار کار نکردن .
ببین هادی جان کاره این نرم افزار مربوط به UV unwrap نمیشه شما در هر حال باید اینو درست کنی وقتی درست کردی هم میتونی paint کنی .
البته با خودشم میشه ولی ترجیحا تو مکس بهتره .
معمولا این نرم افزار نمیتونه به طور 100 % شما رو از فتوشاپ بی نیاز کنه به هرحال جاهایی نیازه مخصوصا توی محل های seem .
برنامه و پلاگین اکسپورت کننده هم واسه دانلود هست یه سرچ بزن خودت که اینکاره ای .
سوالی بود در خدمتم
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون از محسن ، محیار و حامد عزیز

آخه چجوری توضیح بدم


من میخوام هر جایی که دوست درام رو یه رنگ یا حتی یه تکسچر بزنم و نقاشی کنم

این جوری توی مکس میشه اما باید یو وی بگیرم

بعد بیام تنظیمش کنم

بعدش texture to render رو باید بزنم

ببرم تو فتو شاپ

خیلی دردسر داره

برای تکسچر های کثیف هم که باید از میکس استفاده کنم که اونم قربونش برم یه حالت random داره

البته میدونم برای کارای خوب و قشنگ باید زحمت کشید اما این تکسچرینگ در این ضمینه واقعاً شورشو در آورده

به عکس های زیر نگاه کنید

1255213813.jpg


1255219259.jpg



1255256413.jpg
 

mkf.cgi

Member
سلام.
تنبل نرو تو سايه سايه خودش ميايه!!!:green:

من میخوام هر جایی که دوست درام رو یه رنگ یا حتی یه تکسچر بزنم و نقاشی کنم

شايد نتوني اينقدر ها پيشرفته تو مكس كار كني ولي اين بدردت ميخوره..

http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=860179&postcount=228

اصل توضيحش چيز ديگست ولي همون كاري رو ميكنه كه ميخواي..
 

mg_mahyar

Member
من دقیق نمیدونم اسمش چی بود ولی یک برنامه بود فکر کنم مودو مطمین نیستم. توی اون خیلی کارای سطح بالا تکسچر با این کیفیت که میخوی میکردن.
اما من توصیه میکنم. برو مایا یهد بگیر نه همشو . در حد ایمپورت کردن فایل و ست کردن یوی و بعد دوباره اکسپرت کردن. ست کردن یوی توی مایا خیلی بهتر از مکس هست. در مورد بقیه موارد به فتوشاپ ربز داره حتی اگر بادی پینت هم بدونی اون کیفتی که گزاشتی رو نمیده.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
اصل توضيحش چيز ديگست ولي همون كاري رو ميكنه كه ميخواي..

اصلا این کار ربطی به کار من نداره

من میخوام تکسچرینگ کنم روی یه سطح
نه اینکه با آبجکتهای دلخواه سطح جسم رو پر کنم
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
جالبه دوستانی که نظر دادن ظاهرا اصلا با این نرم افزار کار نکردن .
ببین هادی جان کاره این نرم افزار مربوط به UV unwrap نمیشه شما در هر حال باید اینو درست کنی وقتی درست کردی هم میتونی paint کنی .
البته با خودشم میشه ولی ترجیحا تو مکس بهتره .
معمولا این نرم افزار نمیتونه به طور 100 % شما رو از فتوشاپ بی نیاز کنه به هرحال جاهایی نیازه مخصوصا توی محل های seem .
برنامه و پلاگین اکسپورت کننده هم واسه دانلود هست یه سرچ بزن خودت که اینکاره ای .
سوالی بود در خدمتم

حامد جان من فقط آموزش gnomon رو دیدم​
من کی گفتم با نرم افزار کار کردم!؟ برداشت شخصیمو گفتم
شما که بلد بودی باید زودتر نظر میدادی، که ماها هادی رو گمراه نکنیم...!!!

هادی جان، پس با این حساب که حامد میگه بهتره که بی خیالش بشی و با فوتو شاپ کار کنی​
من فکر میکردم ازunwrap بشه یه جورایی بی نیاز شد
unwrap واقعا تو مدلهای پیچیده کار باهاش سرسام آوره!!!

Gnomon هم که مثلا آموزش مکس داده، نصف بیشتر تکسچرو به کمک deepuv جمع و جور میکنه​
بعدشم که قربونش برم, زیبراشو آتیش میکنه و هر چی که تو مکس نمیتونه مدل کنه رو میبره تو اون!!! بعد اسمشم شده آموزش مکس!!!​
ببخشید​
دلم از دست آموزشایgnomon پر بود یکم!!!​
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن


حامد جان من فقط آموزش gnomon رو دیدم​
من کی گفتم با نرم افزار کار کردم!؟ برداشت شخصیمو گفتم
شما که بلد بودی باید زودتر نظر میدادی، که ماها هادی رو گمراه نکنیم...!!!

هادی جان، پس با این حساب که حامد میگه بهتره که بی خیالش بشی و با فوتو شاپ کار کنی​
من فکر میکردم ازunwrap بشه یه جورایی بی نیاز شد
unwrap واقعا تو مدلهای پیچیده کار باهاش سرسام آوره!!!

Gnomon هم که مثلا آموزش مکس داده، نصف بیشتر تکسچرو به کمک deepuv جمع و جور میکنه​
بعدشم که قربونش برم, زیبراشو آتیش میکنه و هر چی که تو مکس نمیتونه مدل کنه رو میبره تو اون!!! بعد اسمشم شده آموزش مکس!!!​
ببخشید​
دلم از دست آموزشایgnomon پر بود یکم!!!​

سلام محسن جان

مطمئنم که حامد منظوری نداشته:wink:

ولی در مورد اسم اون آموزشی که گفته بودی

رفتم دنبالش اما برای مایا بود که:sad:

آره کار با unwrap توی مدل های پیچیده خیلی دردناکه

والا منم از آموزشی های Gnomone خوشم نمیاد ...

خدا پدر CG Academy و Digital tutor رو بیامرزه

انصافاً کارشون ردیفه

در مورد برنامه ای که حالت پلاگین داشته باشه چیزی میدونی محسن؟

همین در مورد تکسچرینگ حرفه ای
 
آخرین ویرایش:

:Mohsen:

کاربر باتجربه
ولی در مورد اسم اون آموزشی که گفته بودی

رفتم دنبالش اما برای مایا بود که
majidonline_sad.gif

مال مایا بود؟!!؟!؟؟؟
هادی جان گرفتی مارو؟یکی از معروفترن آموزشهای مکس gnomon هست، من خودم تا آخرشو نگاه کردم
اینم لینک برای اینکه مطمئن بشی


خدا پدر CG Academy و Digital tutor رو بیامرزه

انصافاً کارشون ردیفه

آره خیلی جالبن، البته بعضی از اساتید digital tutors خیلی وارد نیستن و بعضی جاها لنگ میزن!
ولی این آخرین آموزشش که برای ساخت موتور سیکلت هست مرگ نداره! خیلی عالیه

در مورد برنامه ای که حالت پلاگین داشته باشه چیزی میدونی محسن؟

همین deep uv که گفتم یه برنامه جداست که مدلو با فرمت obj واردش میکنی و تکسچرش رو میگیری و دوباره وارد مکس میکنی
ولی به نظر من از اون موقعی که unwarp مکس پیشرفت کرده(فکر کنم ورژن 7 یا 8 به بعد) دیگه شاید نیازی نیست بری سراغش (البته اگه حامد گیر نده!!!)
ولی تو همین آموزش gnomon جاهای سختو با اون uv میگیره، کلا یه مقدار روون تر از unwarp مکس به نظر میرسه
 

hosienmax100

3D Artist
خب بچه ها تقریبآ گفتن همه چی رو ...

bodypaint رو درکنار فوتوشاپ استفاده میکنن زمانی که نیاز به advanced texturing باشه برا کارکتر ها/ برا تنظیم تکسچر های base /میکس

جاهای ناقص (موقع اتچ کردن دو ابجکت ) / یه تکنیک جالب هم داره مشابهه همون zapplink زبراش دقیقآ با بادی پینت هم میشه ازش استفاده کرد/ ابجکت freeze میشه و ادامه کار که بچه ها خودشون ........

قسمت uv رو آره باید دقیق تنظیم کنی وگر نه خود body فقط با قسمت uv mapesh فقط اجازه نقاشی رو میده اما هنگام خروج overlap میشه .....

کلا نرم افزار عالی و جالبی هستش / کاربردش برا کاراکتر مدلینگ قابله محسوس تره ...

موفق باشی




 

hamed1star

Member
ببین هادی جان همونطور که محسن گفت unwarp واقعا پیشرفت کرده .
البته من اینطور که از حرفات متوجه شدم فهمیدم یه جای کارت مشکل داره و اونم اینه که شما اصلا واسه تکسچرینک مجبور نیستی با رندر تو تکسچر کار کنی در واقع این ماله یه بحثه دیگس شما فقط کافیه یو وی رو توی قسمت ادیت انرپ رندر بگیری و بعد تکسچر بدی .

مطمیینم گیره کار شما توی مکس کاملا حل میشه فقط کافیه انرپ یو وی رو کامل یاد بگیری .
در مورد کاراکتر هم تو همون قسمت پلت مپینگ واقعا قوی هست .

در کل به نظرم به جای سر در گمی برای استفاده از یه برنام ی دیگه بهتره که انرپ یو وی رو کامل یاد بگیری .
در ضمن از محسن عزیز هم معذرت میخوام واقعا منظوری نداشتم .
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنونم از محسن ، حسین و حامد عزیز

محسن جان در مورد اون لینکی که دادی :

من همون عنوانی که توی پست قبلی برام گزاشتی رو انداختم تو گوگل و اون آموزشی اومد که برای مایا بود

حالا بیخیال دادش

در مورد پلاگین

شاید حق با تو باشه
حتما با یو وی خود آنرپ کار میکنم

-------------
حسین جان ممنون
استفاده کردم

--------------

و اما دادش خودم حامد

دقیقا زدی به هدف

جدی راست میگی که از تکسچر تو رندر نباس استفاده کرد؟!!!

آخه میدونی چرا؟

حرفات درسته

من میرم یو وی مربوطه رو ست میکنم

ردیف میکنم

برای تکسچرینگ باید ازش رندر بگیرم

یه رندر بدون سیم ازش میگیرم (سیم همون خط هایی هست که به رنگ سبز که نمیدونم چی هستن)

بعد مشکلم اینجاس دیگه

من این رو چه جوری تکسچر بدم

اگه تکسچر رو بندازم روی یو وی هام که باید تمام خطوط یو وی رو پاک کنم که

من دقیقا بعد از رندر یو وی نمیدونم باید چی کارکنم

تازه اگه تکسچر رو توی فتوشاپ ردیف کردم باید با چه متریالی این تکسچر رو بهش اعمال کنم

یعنی با چه متریالی به مکس بفهمونم که در تکسچرینگ من یو وی داره و یه حالت تخت نداره

متریال shell نباشه؟

------------
متوجه میشی...

حواست با منه؟ :دی
 

mg_mahyar

Member
خیلی سخته توضیح رو ببینی ولی یک تمرین هست بهتر از هزار توضیح. میزارم استفاده کن.
http://www.treddi.com/forum/index.php?showtopic=11594
اون تصاویری که گزاشتی با بادی پینت نمیشه. برو سراغ فتوشاپ
ببخشید پستا رو تند خوندم اگر پرت گفتم شرمنده
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
خیلی سخته توضیح رو ببینی ولی یک تمرین هست بهتر از هزار توضیح. میزارم استفاده کن.
http://www.treddi.com/forum/index.php?showtopic=11594
اون تصاویری که گزاشتی با بادی پینت نمیشه. برو سراغ فتوشاپ
ببخشید پستا رو تند خوندم اگر پرت گفتم شرمنده


ممنونم محیار جان

ولی من زیاد زبان ایتالیایی بلدم نیستم
 

mkf.cgi

Member
سلام.
گفتي....
اصلا این کار ربطی به کار من نداره
من میخوام تکسچرینگ کنم روی یه سطح
نه اینکه با آبجکتهای دلخواه سطح جسم رو پر کنم

يعني حتي به خودت زحمت ندادي روش فكر كني؟؟! :sad:
من كه گفتم توضيحش يه نوع ترفنده! پس اصلا كار vertex point چيز ديگس برادر من.

با ورتكس پوينت ميتوني روي هر چيزي كه حال كردي نقاشي بكشي... رنگش كني.. از آلفا براي تركيب بافت ها استفاده كني.. اونم به سادگي و بدون نياز به باديپاينت و فتوشاپ و ....( البته نه در حد تيم ملي).
مثلا مي خواي رو ديوار بنويسي يا هر رنگيو هر متريالي...

vertex point rew.jpg

برو روش كار كن ضرر نميكني....

موفق باشي.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام.
گفتي....


يعني حتي به خودت زحمت ندادي روش فكر كني؟؟! :sad:
من كه گفتم توضيحش يه نوع ترفنده! پس اصلا كار vertex point چيز ديگس برادر من.

با ورتكس پوينت ميتوني روي هر چيزي كه حال كردي نقاشي بكشي... رنگش كني.. از آلفا براي تركيب بافت ها استفاده كني.. اونم به سادگي و بدون نياز به باديپاينت و فتوشاپ و ....( البته نه در حد تيم ملي).
مثلا مي خواي رو ديوار بنويسي يا هر رنگيو هر متريالي...

مشاهده پیوست 34644

برو روش كار كن ضرر نميكني....

موفق باشي.

آره
چیز جالبی بود
دمت گرم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا