sidsid
Well-Known Member
بسم الله الرحمن الرحیم
رندری سبکتر از همیشه با منتال ری 2
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه در این آموزش ادامه مبحث رندری سبکتر از همیشه با منتال ری رو دنبال میکنیم
این آموزش مربوط میشه به smooth کردن مدل به وسیله امکانات زیر در منتال ری
mia_roundcorners
Approximation Editor
mia_roundcorners.1
در این روش شما بدون اظافه کردن حتی یک پالیگان با نسبت دادن mia_roundcorners به Bump مدلتون اون اون رو smooth میکنید
روش کار:
یک cube ایجاد کنید از طریق آدرس زیر mia_roundcorners رو به bump متریالتون نسبت بدید
حالا یک مقدار خیلی کم به Radius بدین
حالا مدل رو رندر کنید میبینید که گوشه های مکعب شما کاملا نرم شده
مشاهده کردید که شیدر mia_roundcorners برای smooth کردن از Bump استفاده میکنه در نتیجه میزان حجمی که به وجود میاره خیلی کمه و همونطوری از اسمش پیداست برای نرم کردن گوشه ها استفاده میشه
Approximation Editor.2
به آدرس زیر برید
مدل رو انتخاب کنید بعد گزینه ی زیر رو بزنید
حالا یه مدل سبک اما بی کیفیت در ویوپرت دارین اما نرم و زیبا در رندر مقدار نرم بودن هم میشه از همونجا بازدن دکمه edit کنترل کرد معمولا مقدار پیشفرض مناسبه هر چی نرم تر رندر هم سنگین تر در ضمن فقط تو منتال میشه approximation رو رندر کرد
خیلی ممنون که وقت گذاشتین و این آموزش رو مطالعه کردین سوالی بود در خدمتم
یا علی
رندری سبکتر از همیشه با منتال ری 2
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه در این آموزش ادامه مبحث رندری سبکتر از همیشه با منتال ری رو دنبال میکنیم
این آموزش مربوط میشه به smooth کردن مدل به وسیله امکانات زیر در منتال ری
mia_roundcorners
Approximation Editor
mia_roundcorners.1
در این روش شما بدون اظافه کردن حتی یک پالیگان با نسبت دادن mia_roundcorners به Bump مدلتون اون اون رو smooth میکنید
روش کار:
یک cube ایجاد کنید از طریق آدرس زیر mia_roundcorners رو به bump متریالتون نسبت بدید
حالا یک مقدار خیلی کم به Radius بدین
حالا مدل رو رندر کنید میبینید که گوشه های مکعب شما کاملا نرم شده
مشاهده کردید که شیدر mia_roundcorners برای smooth کردن از Bump استفاده میکنه در نتیجه میزان حجمی که به وجود میاره خیلی کمه و همونطوری از اسمش پیداست برای نرم کردن گوشه ها استفاده میشه
Approximation Editor.2
به آدرس زیر برید
مدل رو انتخاب کنید بعد گزینه ی زیر رو بزنید
حالا یه مدل سبک اما بی کیفیت در ویوپرت دارین اما نرم و زیبا در رندر مقدار نرم بودن هم میشه از همونجا بازدن دکمه edit کنترل کرد معمولا مقدار پیشفرض مناسبه هر چی نرم تر رندر هم سنگین تر در ضمن فقط تو منتال میشه approximation رو رندر کرد
خیلی ممنون که وقت گذاشتین و این آموزش رو مطالعه کردین سوالی بود در خدمتم
یا علی
