[مقاله] دنیای لپ تاب

ferez-co

New Member
مقایسه‌ دو مدل از سری لپ‌تاپ‌های Alienware و Razer Blade



ممکن است تا به حال اسم لپ‌تاپ‌های Razer Blade یا Alienware به گوش عده‌ای نرسیده باشد. اگرچه نام این دو برند لپ‌تاپ‌سازی در بین مردم خیلی رایج نیست،اما قلب بسیاری از گیمر‌ها توسط این دو برند ربوده شده است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری طالاعات برسام و به نقل از ایسنا ، در این مقاله، به مقایسه‌ دو مدل از سری لپ‌تاپ‌های Alienware و Razer Blade می‌پردازیم. Alienware M۱۸x ظاهر این لپ‌تاپ شاید کمی زمخت به نظر آید اما این نکته که می‌توان رنگ نور زیر صفحه کلید را به دلخواه انتخاب کرد، سبب تمایز این مدل از سایر رقبا شده است.


razer-blade-1.jpg

وزن ۵.۴ کیلوگرمی بیشتر آن را شبیه یک کامپیوتر شخصی کرده است تا یک وسیله‌ی قابل حمل و همین امر سبب شده که جثه‌ی نسبتا بزرگی داشته باشد. وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در M۱۸x به گردن پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Intel Core i۷-۳۷۴۰QM است. سرعت پردازش این پردازنده ۲.۷ GHz است که با استفاده از فناوری Turbo Boost این سرعت تا ۳.۷ GHz افزایش می‌یابد. طراحی تمام نرم‌افزارها و بازی‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند از تمام هسته‌های پردازشی پردازنده‌های چندهسته‌ای بهره ببرند.
شرکت اینتل برای رفع این مشکل حداقل تا زمانی‌که نرم‌افزارها به خوبی برای کار با چند هسته بهینه‌سازی شوند، چاره‌ای اندیشید و افزایش فرکانس عملیاتی را به عنوان راه‌حل افزایش کارایی اینگونه نرم‌افزارها انتخاب کرده است. این راه‌حل همان فناوری Turbo Boostاست. هنگامی که از لپ‌تاپ‌های بازی سخن به میان می‌آید، کارت گرافیک یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند. M۱۸x مجهز به کارت گرافیک دو گیگابایتی Nvidia GeForce GTX ۶۷۵M GDDR۵ است و قابلیت افزایش تا ۴ گیگابایت را دارد.
GDDR۵ که در نام این کارت گرافیک به چشم می‌خورد. ممکن است برای عده‌ای این سئوال بوجود آمده باشد که میزان حافظه‎ یا همان رم این لپ‌تاپ چقدر است؟ شرکت سازنده برای راحتی کاربر ۱۲ گیگابایت رم، روی M۱۸x قرار داده است تا کاربر هنگام باز کردن چند برنامه دچار مشکل نشود. اما از دیگر امکاناتی که این لپ‌تاپ را تبدیل به یک رایانه قوی کرده است می‌توان به هارد یک ترابایتی آن اشاره کرد.



razer-blade-5.jpg

علاوه بر این‌ها برای اینکه طول عمر باطری بیشتر باشد و کاربر در هنگام کار با لپ‌تاپ با پیغام “باطری کم است” مواجه نشود یک باطری ۱۲ سلولی روی لب‌تاپ تعبیه شده است. در کنار این باطری ۱۲ سلولی، یک ویندوز هفت ۶۴ بیتی نیز به عنوان سیستم عامل M۱۸x به چشم می‌خورد. برای عده‌ بسیاری اندازه‌ی نمایشگر اهمیت بسیاری دارد، M۱۸x مجهز به صفحه نمایش ۱۸.۴ اینچی FullHD است و سازندگان برای پایین آمدن مصرف باطری، آن را بصورت LED طراحی کرده‌اند. نقطه ضعف طراحی صفحه نمایش M۱۸x، سه بعدی نبودن آن است.
اگر بخواهیم در مورد خروجی‌هایی که بر روی این لپ‌تاپ تعبیه شده است سخن به میان بیاوریم می‌توانیم به خروجی و ورودی HDMI اشاره کنیم. در اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی خروجی HDMI تعبیه شده است اما تعداد لپ‌تاپ‌هایی که ورودی HDMI دارند بسیار معدود است و همین امر می‌تواند M۱۸x را تبدیل به انتخابی برای استدیو‌های ویدیویی کند. علاوه بر این‌ها M۱۸x مجهز به یک درگاه USB ۲ و چهار درگاه USB ۳ است. در کنار این‌ها، دو پورت LAN و خروجی‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد. New Razer Blade بدون شک اولین نکته‌ای که توجه همه را نسبت به این لپ‌تاپ جلب می‌کند طراحی آن است. طراحی ظریف و چشم‌نواز Razer Blade نسبت به M۱۸x برتری کامل دارد. علاوه بر طراحی، صفحه کلید Razer Blade بسیار جذاب و منحصر به فرد است.
شاید کمی عجیب به نظر آید اما در بین کلید‌های صفحه کلید، کلید‌های دینامیکی LCD به چشم می‌خورد. برای مثال شما می‌توانید آیکون بازی‌هایی را که برروی سیستم نصب کرده‌اید، بر روی صفحه کلید خود تماشا کنید. علاوه بر این صفحه کلید جادویی، تاچ پد مولتی تاچ این لپ‌تاپ مجهز به LCD است. اما از همه‌ی این نکات که گذر کنیم به سخت‌افزار Razer Blade خواهیم رسید. مرکز فرماندهی Razer Blade مجهز به پردازنده‌ی Intel Corei۷-۳۶۳۲QM با است. سرعت پردازش این پردازنده ۲.۲GHz است که با بهره‌گیری از فناوری Turbo Boost این سرعت تا ۳.۲ GHz افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد با این پردازنده می‌توان بیشتر نرم‌افزار‌های سنگین را روی این لپ‌تاپ اجرا کرد.
همچنین Cache این پردازنده ۶ مگابایت است. هنگامی که نگاهی به کارت گرافیکی Razer Blade می‌اندازیم با NVIDIA GeForce GTX ۶۶۰M ۲GB GDDR۵ مواجه می‌شویم که از لحاظ پردازش، قدرت قابل قبولی دارد و سرعت آن می‌تواند تا ۴ گیگابایت افزایش پیدا کند. در کنار NVIDIA GeForce GTX ۶۶۰M یک کارت گرافیکی Integrated Intel® GMA HD – Mobile Mode نیز در نظر گرفته شده است تا بخشی از پردازش گرافیکی سیستم عامل را به گردن بگیرد. بر بر اساس اطلاعات درج شده در سایت سازنده‌ی هریک از این لپ‌تاپ‌ها؛ رم این لپ‌تاپ هشت گیگابایت است که می‌توانست بیشتر از این‌ها باشد.
در کنار رم هشت گیگابایتی این دستگاه، هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی آن به چشم می‌خورد. شرکت سازنده‌ی Razer Blade در کنار این حافظه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی، یک هارد ۶۴ گیگابایتی SSD تعبیه کرده است. ممکن است عده‌ی بسیاری با هارد های SSD آشنا نباشند. در واقع SSD یک حافظه‌ی Flash است که در مقایسه با هارددیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و مقاومت بیشتری دارد.
این محصول مجهز به یک باطری شش سلولی است و همین امر تبدیل به یکی از نقاط ضعف این لپ‌تاپ شده است. علاوه بر این‌ها یک خروجی HDMI و سه درگاه USB ۳ بر روی بدنه‌ی New Razar Blade به چشم می‌خورد. یکی از دیگر نقاط قوت New Razer Blade وزن سه کیلوگرمی آن است. صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی این لپ‌تاپ FullHD است و شرکت سازنده در کنار تمامی این امکانات ، یک ویندوز هشت ۶۴ بیتی روی این لب‌تاپ به کاربر ارائه می‌دهد.
 

ferez-co

New Member
[h=1]لپ‌تاپی ارزان از سامسونگ معرفی شد[/h]

این روزها لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با میانگین قیمت یک میلیون و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار کیمیا شده‌اند و کمتر نمونه‌ای را می‌توان در این بین یافت.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اما برخی از شرکت‌ها در این زمینه نمونه‌هایی به بازار معرفی کرده‌اند. سامسونگ نیز با عرضه مدل NP300E5V-A0AAE درصدد جلب توجه خریداران بر آمده اشست.
این لپ‌تاپ که یک نمونه مجهز به پردازنده Intel 847 Celeron 1.1 GHz، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت است، قیمتی بسیار مناسب (در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) دارد. کارت گرافیک این لپ‌تاپ همIntel HD Graphics – MB UpTo 900 MB
و صفحه نمایش آن ۱۵/۶ اینچ از نوع LED HD Display است. این لپ‌تاپ ۲/۳ کیلوگرمی با قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 

ferez-co

New Member
[h=1]کاهش قیمت مک بوک پرو های ۱۳ اینچی برای دانش آموزان[/h]

صبح امروز در کنار عرضه یک نسخه ۱۶ گیگابایتی جدید در سری آیپاد تاچ، اپل بی سر و صدا قیمت مک بوک پرو های ۱۳ اینچی غیر رتینا را برای دانش آموزان و مصارف آموزشی کاهش داد.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از انجمن تخصص آیفون، هر دو مدل ۱۳ اینچی مبلغ ۱۰۰ دلار کاهش قیمت داشته اند و مدل پایه اکنون با قیمت ۹۹۹ دلار و مدل قوی تر با قیمت ۱۲۹۹ دلار در اختیار دانش آموزان و مراکز آموزشی قرار خواهد گرفت. قیمت های جدید ۲۰۰ دلار ارزان تر از قیمت برای مصرف کنندگان معمولی می باشد. این کاهش قیمت فقط برای مدل ۱۳ اینچی غیر رتینا بوده است و مدل ۱۵ اینچی معمولی همچنان از ۱۶۹۹ دلار به بالا عرضه می شود، مدل ۱۳ اینچی رتینا هم از ۱۳۹۹ دلار برای دانش آموزان قابل خرید می باشد. این تخفیف ها شامل معلمان، کارکنان مدارس، دانش آموزان و اولیای آن ها می شود.
 

ferez-co

New Member
[h=1]MSI دو نوت‌بوک ویژه برای گیمرها را معرفی کرد[/h]

شرکت MSI که در زمینه طراحی و تولید انواع نوت‌بوک‌های تخصصی به خصوص برای گیمرها در بازار شناخته می‌شود، به‌تازگی دو نوت‌بوک جدید گیمینگ سری G خودش را معرفی کرده است.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، مدیران این شرکت معتقدند که این نوت‌بوک‌های جدید اولین دستگاه‌هایی هستند که مجهز به پردازندهAMD A10 Richland به همراه گرافیکRadeon HD 8970M هستند. این نوت‌بوک‌ها که با مدل‌های GX70 و GX60 معرفی شده‌اند، تا حدود ۴۰ درصد کیفیت تصویری و گرافیکی بیشتری نسبت به نسل قبلی خودشان دارند و همچنین در بخش باتری و CPU هم بازدهی آنها ارتقای قابل توجهی داشته است. از دیگر ویژگی‌های این محصولات جدید می‌توان به قابلیتAMD EyeFinity 3D برای چندین صفحه نمایش،Killer E2200 Game Networking LAN، کیبورد با نور پس‌زمینه برای مدل GX70 و اسپیکرهای THX همراه با ساب ووفر اشاره کرد.این نوت‌بوک‌ها همچنین دارای هارددرایو ۷۵۰ گیگابایتی، ۸ گیگابایت رم DDR3، بلوری، کارتخوان SD/XC/HC، هدست AMP همراه با پورت روکش طلا، پورت HDMI 1.4 و وب کم HD است.
مدل GX70 دارای صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی full HD غیر انعکاسی و مدل GX60 دارای صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی است. این دو نوت‌بوک جدید همچنین دارای امکانات دیگری مانند Wi-Fi، بلوتوث ۴، سه پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 هستند. البته بد نیست بدانید که مدل GX60 بلوتوث ندارد.شرکت MSI اعلام کرده است که این نوت‌بوک‌ها را به زودی و با قیمت پایه ۱۴۰۰ دلار برای مدل GX70 و قیمت پایه ۱۳۰۰ دلار برای مدل GX60 به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.
 

ferez-co

New Member
[h=1]MacBook Pro باریک تر می شود![/h]

هر چه به زمان برگزاری کنفرانس WWDC نزدیک می شویم، بازار اخبار و تحلیل ها داغ تر و داغ تر می شود. برخی از این مطالب با شایعات و نظرات شخصی آمیخته می شوند و برخی هم عینا به واقعیت مبدل می گردند.طبق روال گذشته و به احتمال زیاد، نسل MacBookها در کنفرانس WWDC به روز می شود. در ادامه می خواهیم عقیده یک تحلیل گر در ارتباط با این موضوع را با هم مرور کنیم. قضاوت در مورد صحت و سقم آن با شما.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از انجمن تخصص آیفون، بدون شک، یکی از مواردی که کاربران مک بوک منتظر رخ دادن آن هستند، بهبود توان سخت افزاری این محصول است. استفاده از پردازنده Haswell silicon شرکت Intel می تواند یکی از این تغییرات باشد. علاوه بر این، به نظر Ming-Chi Kuo تحلیل گر KGI، اپل MacBook Pro جدید را که باریک تر از گذشته و به دوربین FaceTime با کیفیت تری مجهز است، در این کنفرانس رونمایی می کند. همچنین مک بوک ایر هم تغییراتی جزیی خواهد داشت. به نظر این تحلیل گر که پیش بینی هایش عموما درست و دقیق بوده، معرفی تغییرات جزیی در سخت افزار MacBook Retina Display و MacBook Air بخش سخت افزاری کنفرانس پیش رو را در بر می گیرد.این فرد معتقد است از آنجاییکه Apple به دنبال تولید محصولی است که حمل آن راحت تر باشد، مک بوک رتینای جدید را با بدنه نازک تر نسبت به مدل قدیمی رونمایی خواهد کرد. او اضافه می کند که احتمالا دوربین جلویی این محصول با رزولوشن ۱۰۸۰p یا FullHD عرضه می شود.
آقای Kuo باور دارد که مک بوک ایر جدید از لحاظ وزن و طراحی با مدل های پیشین تفاوتی نخواهد داشت. تنها تغییر، تعبیه شدن دو میکروفون ( همانند مک بوک های رتینا) در محصول سبک و کوچک اما پرتوان Apple است.به نظر وی، میکروفون دوم به منظور افزایش کیفیت صدا در تماس هاس VoIP و FaceTime در نظر گرفته خواهد شد.
با توجه به گزارشات پیشین چنین به نظر می رسد که دو محصول نامبرده، به نسل بعدی پردازنده های اینتل، Haswell CPUs،مجهز خواهند شد. در عین حال، این تحلیلگر معتقد است Apple ضعیف ترین مک بوک از لحاظ سخت افزاری که صفحه نمایش آن از نوع Retina نیست را با این CPU عرضه نخواهد کرد.
او می گوید:
من بعید می دانم که اپل پردازنده مک بوک های معمولی را ارتقا دهد. چرا که نه هارد دیسک و نه درایور نوری آنها دچار تغییر نخواهد شد. معتقدم پردازنده این سری از محصولات شرکت آمریکایی با پردازنده نسل Ivy Bridge معرفی و عرضه می شوند و خط تولید آنها کم کم برچیده خواهد شد.
با توجه به تحلیل بالا، کم کم به پایان عصر MacBook Proهای بدون Retina Display نزدیک می شویم و این بدان معناست که سهم هارد دیسک های SSD در نوت بوک های اپل افزایش خواهد یافت. Kuo بر این باور است که امسال میزان مک بوک های SSD شصت و چهار درصد کل خواهد بود. این میزان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.
در انتها، به نظر این تحلیل گر ادامه تولید non-Retina MacBook بر روی فروش اپل تاثیر منفی خواهد داشت. او باور دارد که با توجه به کاهش تقاضا بر بازار و افزایش طب iPad، فروش مک بوک ها در سال ۲۰۱۳، ده تا بیست درصد کاهش خواهد یافت.کمتر از یک هفته به برگزاری WWDC در سان فرانسیسکو و تایید یا رد این شایعات و احنمالات باقی است. پس کمی صبر پیشه کنید و با ما همراه باشید.
 

ferez-co

New Member
[h=1]اولترابوک فوق العاده شیک توشیبا راهی بازار شد[/h]اولترابوک توشیبا پورتژ مدل Z10t به قیمت ۱۴۹۹ دلار راهی بازار شد.این دستگاه ۱۱٫۶ اینچی با ویندوز ۸ پروفشنال، طوری طراحی شده که از کیبورد جدا شده و به صورت تبلت مورد استفاده قرار می گیرد.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبر آنلاین، اولترابوک جدید ساخت واحد Digital Products Division یا DPD که بخش امریکایی توشیبا محسوب می شود، ساخته شده و رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ارائه می کند. دستگاه با پردازنده i7 و i5 اینتل عرضه شده و ۴ گیگ رم از نوع DDR3 و ۲۵۶ گیگ حافظه فلش اس اس دی دارد.پورت LAN و اچ دی ام آی و یو اس بی سه و کارت خوان و دوربین نیز دارد. کیبورد backlit داشته و در برابر ریختن مایعات روی کلیدها مقاوم است. در حالت تبلت ۱٫۲۴ سانتی متر ضخامت داشته و ۸۶۶ گرم وزن دارد که همراه با کیبورد ۱٫۴۶ کیلوگرم وزن پیدا می کند.
 

ferez-co

New Member
[h=1]باریک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی در جهان معرفی شد[/h]

شرکت Razer برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای هستند لپ‌تاپ جدیدی را با نام Razer Blade عرضه کرده که به گفته کارشناسان باریک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی در جهان محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ورد آی تی، این شرکت که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیکو واقع شده لپ‌تاپ جدید خود را مشابه مدل باریک فوق همراه خود روانه بازار کرده است.این لپ‌تاپ بسیار باریک و سبک نمایشگر ۱۴ اینچی دارد که بدنه آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است و با ضخامت ۰٫۶۶ اینچ در خانواده باریک‌ترین اولترابوک‌های جهان طبقه‌بندی می‌شود. وزن این رایانه همراه کمتر از یک کیلوگرم اعلام شده است و پردازنده مرکزی آن چهارمین نسل از سری پردازنده‌های Core اینتل محسوب می‌شود. این محصول همچنین پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 765M را در خود جا داده است که با حافظه‌های داخلی استاندارد ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد. “مین-لیانگ تان”( Min-Liang Tan) مدیر شرکت Razer اظهار داشت که Blade باریک‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی جهان محسوب می‌شود. او طی بیانیه‌ای گفت: «ضخامت این لپ‌تاپ از یک سکه ۱۰ سنتی هم کمتر است و قدرت آن از دیگر رایانه‌های رومیزی قدیمی بیشتر است. ما با این محصول سری جدید لپ‌تاپ‌های فوق باریک و قدرتمند را در دنیای رایانه‌های شخصی معرفی کرده‌ایم».
 

ferez-co

New Member
[h=1]لپ‌تاپ باریک و سبک از ایسر معرفی شد[/h]لپ‌تاپ‌های سبک وزن اگر چه قیمت بالایی در بازار دارند و مخاطبانی کم! اما در هر حال بنا به قابلیت‌های ظاهری و وزن کمی که دارند محبوبیت زیادی بین کاربران دارند.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، مدل M5-581T-6405 هم که از لپ‌تاپ‌های سبک وزن ACER است در رده محبوب‌هاست. این لپ‌تاپ با وجود صفحه نمایش بزرگی که دارد وزنی در حدود ۲/۳ کیلوگرم دارد که برای لپ‌تاپی با چنین صفحه نمایش بزرگی وزنی مناسب است.
لپ‌تاپ سبک وزن ACER که از سری ASPIRE است از لحاظ قابلیت‌های فنی هم در حد مطلوبی است. به عنوان مثال به پردازنده Intel 3337U Core i5 1.80GHz Up To 2.7 GHz مجهز است و ظرفیت حافظ داخلی آن شش گیگابایت از نوعDDRIII است.ظرفیت هارددیسک این لپ‌تاپ یا بهتر بگوییم اولترابوک هم یک ترابایت به صورتSSD همراه با ۲۰ گیگابایت به صورت SSD است. کارت گرافیک این لپ‌تاپ سبک و باریک همIntel HD 4000– MB است.در مورد صفحه نمایش این کامپیوتر همراه سبک وزن نیز باید بگوییم که صفحه نمایش ۱۵/۶ اینچ از نوع CineCrystal و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ است.تجهیز به درایو نوری DVD-Writer، بلوتوث داخلی کارتخوان، وب‌کم، شبکه LAN: Gigabit Ethernet، شبکه بی‌سیم Wireless و… از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ به دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0، پورت HDMI و… مجهز است. باتری این لپ‌تاپ هم یک باتری لیتیوم-پلیمر سه سلولی با ظرفیت ۴۸۵۰ میلی‌آمپر-ساعت است که قابلیت کارکرد هشت ساعت به طور مداوم را دارد.سیستم‌عامل این لپ‌تاپ هم Microsoft Windows 8 است. این لپ‌تاپ۲/۳ کیلوگرمی که در رنگ طوسی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا