دلایل کرش کردن مکس

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه

این مشکلیه که برای همه بالاخره پیش میاد

اما میخواستم بهترین راه های جلوگیری کردن کرش مکس رو بپرسم

من 16 گیگ رم داشتم ولی موقع رندر میزان استفاده از رمم به 15.8 میرسید و بعد هم بنگ !!

رمم رو ارتقا دادم (32) ولی هنوز هم وقتی به 17 - 18 گیگ میرسه میپره بیرون.

تو این کار تمام آبجکتهامو با لایه ها مدیریت کردم، وقتی نصفشون هاید باشه نمیپره وقتی حتی چند هزارتا پلی اش هاید باشن بازم نمیپره ولی وقتی همشون باشن میپره... آبجکتها رو دسته دسته هم آنهاید کردم تا ببینم شاید بعضیا با هم نخونن ولی دیدم با هم مشکلی ندارن ...(ببین چقدر تست رندر گرفتم)

خود مکس گزینه ای نداره برای اینکه از چه میزان رم سیستم استفاده کنه؟

اصلا دلیل کرش کردن فقط رمه؟ (البته خیالم از جهت همخونی متریال ها و نور ها با هم راحته چون تک تک همه لایه ها رو با هم امتحان کردم.)
 
راستش من هروقت که رندر میکنم cpu م پر میشه تا حالا رمم پر نشده رمم 2 گیگ بیشتر نیست . برای مشکل cup یو هم از task manager مقدار set priority رو میذارم below normal بعد میتونم با کامی کار کنم!!!
 

3dmad

Well-Known Member
موتور رندرتون چیه؟ منتال یا وی ری؟

وی ری 2.3، هم مکسم 64 بیته هم وی ری،
البته امروز به 2.4 ارتقا دادم (فکر کنم پست شما هم بود) ولی با multiscatter مشکل داشت، ارور میداد که مولتی رو ساپورت نمیکنه
 
آخرین ویرایش:

goodzila46

Active Member
سلام دوست خوبم

سلام به همه

این مشکلیه که برای همه بالاخره پیش میاد

اما میخواستم بهترین راه های جلوگیری کردن کرش مکس رو بپرسم

من 16 گیگ رم داشتم ولی موقع رندر میزان استفاده از رمم به 15.8 میرسید و بعد هم بنگ !!

رمم رو ارتقا دادم (32) ولی هنوز هم وقتی به 17 - 18 گیگ میرسه میپره بیرون.

تو این کار تمام آبجکتهامو با لایه ها مدیریت کردم، وقتی نصفشون هاید باشه نمیپره وقتی حتی چند هزارتا پلی اش هاید باشن بازم نمیپره ولی وقتی همشون باشن میپره... آبجکتها رو دسته دسته هم آنهاید کردم تا ببینم شاید بعضیا با هم نخونن ولی دیدم با هم مشکلی ندارن ...(ببین چقدر تست رندر گرفتم)

خود مکس گزینه ای نداره برای اینکه از چه میزان رم سیستم استفاده کنه؟

اصلا دلیل کرش کردن فقط رمه؟ (البته خیالم از جهت همخونی متریال ها و نور ها با هم راحته چون تک تک همه لایه ها رو با هم امتحان کردم.)
خوب علت کرش کردن مکس طبق بعضی از منابع معتبر ، کمبود منابع سیستمی در زمان ارسال اطلاعات توسط مکس به سیستم است. بدین معنی که وقتی مکس داره اطلاعاتی مانند اطلاعات مربوط به رندر رو ، بار گذاری می کنه توی رم تا بعد توسط سی پی یو و کارت گرافیک ، مورد پردازش قرار بگیره یک وقفه طولانی برای پاسخگویی سیستم به مکس پیش می اد که این وقفه می تونه از پر بودن رم و یا سی پی یو اتفاق بیفته، اما موارد متعددی در این زمینه می تونه باعث بوجود اومدن این وقفه بشه، به هر صورت خیلی مهم هست که این وقفه طولانی نشه!! بنا بر هر دلیلی مثل بازی کردن با کامپیوتر و یا انجام کارهای دیگری با کامپیوتر در زمانی که عمل رندر گیری در حال انجام است. به هر حال من مواردی رو که لازم هست بهش توجه بشه تا کرش!! ( یا همون بسته شدن برنامه ) اتفاق نیفته رو با شرح و تفصیل می گم.

1- تمامیه قطعات سیستم از ساختار 64 بیتی استفاده کرده باشند.
2- تمامیه قطعات سیستم با هم متچ و توسط یک فرد مجرب ، جهت کارهای گرافیکی ، پردازشی، سر هم بندی شده باشد.
3- سیستم خنک کننده سیستم بخوبی از پس تخلیه حرارت ایجاد شده بر آید، ( از اونجا که کار ما با کار بقیه آدما !! حتی گیمرها متفاوت و بسیار جدی!! تر هست) * شاید بتوان گفت در مورد بالا یکی از دلایلی که با وجود منابع کافی سیستمی باعث بوجود آمدن کرش باشد همین بالا رفتن حرارت داخلی سیستم و بوجود آمدن وقفه های زیاد در کار سیستم باشد.
4- پاور سیستم بخوبی از پس اوج بار مصرفی سیستم بر آمده و باعث بروز وقفه و یا حرارت بی خود در سیستم نشود.
5- و موارد بسیار زیاد دیگر که می توان با کمی جستجو آنها را هم متوجه شد که از حوصله ی من خارج است

 

3dmad

Well-Known Member

خوب علت کرش کردن مکس طبق بعضی از منابع معتبر ، کمبود منابع سیستمی در زمان ارسال اطلاعات توسط مکس به سیستم است. بدین معنی که وقتی مکس داره اطلاعاتی مانند اطلاعات مربوط به رندر رو ، بار گذاری می کنه توی رم تا بعد توسط سی پی یو و کارت گرافیک ، مورد پردازش قرار بگیره یک وقفه طولانی برای پاسخگویی سیستم به مکس پیش می اد که این وقفه می تونه از پر بودن رم و یا سی پی یو اتفاق بیفته، اما موارد متعددی در این زمینه می تونه باعث بوجود اومدن این وقفه بشه، به هر صورت خیلی مهم هست که این وقفه طولانی نشه!! بنا بر هر دلیلی مثل بازی کردن با کامپیوتر و یا انجام کارهای دیگری با کامپیوتر در زمانی که عمل رندر گیری در حال انجام است. به هر حال من مواردی رو که لازم هست بهش توجه بشه تا کرش!! ( یا همون بسته شدن برنامه ) اتفاق نیفته رو با شرح و تفصیل می گم.

1- تمامیه قطعات سیستم از ساختار 64 بیتی استفاده کرده باشند.
2- تمامیه قطعات سیستم با هم متچ و توسط یک فرد مجرب ، جهت کارهای گرافیکی ، پردازشی، سر هم بندی شده باشد.
3- سیستم خنک کننده سیستم بخوبی از پس تخلیه حرارت ایجاد شده بر آید، ( از اونجا که کار ما با کار بقیه آدما !! حتی گیمرها متفاوت و بسیار جدی!! تر هست) * شاید بتوان گفت در مورد بالا یکی از دلایلی که با وجود منابع کافی سیستمی باعث بوجود آمدن کرش باشد همین بالا رفتن حرارت داخلی سیستم و بوجود آمدن وقفه های زیاد در کار سیستم باشد.
4- پاور سیستم بخوبی از پس اوج بار مصرفی سیستم بر آمده و باعث بروز وقفه و یا حرارت بی خود در سیستم نشود.
5- و موارد بسیار زیاد دیگر که می توان با کمی جستجو آنها را هم متوجه شد که از حوصله ی من خارج است


ممنون از وقتی که گذاشتین
همشون 64 بیتی ان
دائما دماشو رصد میکنم حتی از 80 درجه هم بالا تر نمیره
پاور فکر میکنم جوابگو باشه حالا اساتید بهتر میدونن (cool master UPS 900W ) . حالا بنظر شما از کجا میشه فهمید پاور کم میاره یا نه؟ (کل محتویات این تو : cpu: 2600k , vga: gtx 570, ram : 32 main: p8p67 pro, hdd : 1t ) .
 

goodzila46

Active Member
حالا که علاقه داری کامل برات توضیح می دم

ببین دوست من ، همونطور هم که قبلاً اشاره کردم گام به گام مراحلی رو که گفتم چک کن، در زمن حرارت هشتادی که شما فرمودید بالاست، خیلی هم بالاست!! حداکثر دماتون باید روی 60 باشه نه هشتاد!!
ضمناً در صورتی که قطعات کاملاً 64 بیتی و از آخرین تکنلوژی استفاده می کنند باید از نظر فنی هم با هم مطابقت داشته باشند، به نظر می رسه که برای شما همینطور باشه ، اما محض اطلاعتون می گم که ضمانی که از آخرین تکنلوژی در قطعات استفاده می شه، واقعاً باید همه در یک سطح باشن، مثلاً سرعت هارد دیسک و بافر اون واقعاً بالا باشه، یا مثلاً سرعت کاری رمتون با سی پی یو تون همخونی داشته باشه یعنی مثلاً کمتر از 1066 نباشه. یا مثلاً کارت گرافیکتون که خیلی ها معتقدن هیچ تاثیری در محاسبات نداره!! ( از اون جایی که یک مقاله فنی در این ارتباط خوندم که کاملاً تشریح می کرد که در بیشتر مواقع سی پی یو و کارت گرافیک بصورت موازی با هم کار می کنند) با سی پی یو تون برابر باشه تا اصطلاحاً گلوگاه یه تاخیر در محاسبات بوجود نیاد. ( همون چیزی که باعث کرش می شه)

اما بعد از اینکه مراحل سخت افزاری یعنی قدرت بالا و برابر و همچنین متچ بودن قطعات رو چک کردید، و همچنین توان پاور سیستم و قدرت تحویه اون رو می رسیم به مباحث نرم افزاری. خوب اگر نرم افزار های شما تماماً 64 بیتی باشه و کاملاً ًاز این موضوع مطمئن هستید می رسیم به یه نکته اون هم اینکه بهتره از ویندوز 7 نسخه اولتیمیت سرویس پک یک یا دو ای که کاملاً معتبر باشه استفاده کنید. و اون رو بدرستی کرک کنید ، و حتماً در موقع نصب به مشکلی برخورد نکرده باشید. ضمناً توصیه اکید می شه که از یک هارد دیسک مجزا برای سیستم عاملتون استفاده کنید. ( نکته ای که شاید کمتر کسی از اون خبر داشته باشه!!) که من در مورد مشکل شما توصیه می کنم که یک بار دیگه از یک ویندوز دیگه و کرک دیگه استفاده کنید و همه چیز رو از اول و بدرستی و به ترتیب نصب کنید.

به این صورت که ابتدا سیستمتون رو سرویس کامل ( گرد گیری و اطمینان از درستی کار کرد فن های سیستم) کنید و سیلیکون روی سی پی یو خودتون مطمئن بشید. سپس یک هارد دیسک مجزا و با سرعت واقعاً بالاً!! برای صرفاً ویندوزتون استفاده کنید. سپس از یک نسخه ی جدید ویندوز سون با کرک خوب برای نصب استفاده کنید. در مرحله بعد تمامیه درایور های سیستمتون رو به ترتیب!! ( خیلی مهم هست که اون هارو به ترتیب صحیح نصب کنید) و از آخرین ورژن اونها استفاده کنید. سپس تمامیه لایبرری های مورد نیاز ( که می تونید از سی دی های کینگ یا پرند اون رو پیدا و نصب کنید) رو قبل از نصب تری دی مکس بصورت صحیح و کامل نصب کنید،( نکته این که حتماً به مواردی که در حین نصب باید اهمیت داد مثل انجام ندادن کارهای دیگر ، باز نبودن برنامه های دیگر، و همچنین در صورتی که در پایان هر نصب نیاز به رسیت سیستم بود، حتماً اون رو انجام بدید و تنبلی نکنید تا همه چیز به درستی نصب شود. که در این مرحله من خودم ترجیح می دم قبل از نصب درایور های سیستم ، کدک ها و لایبرری های مورد نیاز رو ابتدا نصب کنم و سپس اقدام به نصب درایور های سیستم بکنم.

در مرحله بعد که مرحله هیجان انگیز کار هست، حتماً از یک نسخه دیگر از برنامه تری دی مکس برای نصب استفاده کنید. و مطمئن بشید که اون رو بدرستی و از یک منبع معتبر تهیه و نصب کرده اید!! و در مراحل نصب به مشکلی برخورد نکرده باشید. همچنین کرک نرم افزار بدرستی انجام شده باشد.
همچنین پلاگین های خودتون رو هم بدرستی نصب کرده باشید.

نکته بعد اینکه پس از اینکه تمامیه مراحل بالا رو انجام دادید، بخاطر داشته باشید که در حین انجام عملیات رندر مواردی که مورد نیاز نیست رو حتماً ازکار انداخته باشید ( مانند مترجم ها ، آنتی ویروس ها و برنامه هایی که در قسمت کوئیک لانچ ویندوز جا خوش کردن و دارن از بافر سی پی یو به نحو احسن استفاده می کنند)

نکته بعد اینکه ، ویندوز خودتون رو به هیچ وجه بی خود سنگین نکنید، از نصب فونت های اضافی ، برنامه های بی خود و الکی ، و مواردی از این دست جداً خود داری کنید.

در آخر هم در صورتی که باز با مشکل کرش مواجه شدید قبل از اینکه از 2 لیتر بنزین جهت حل مشکل!! استفاده کنید ، بنده 2 راه حل اساسی ونهایی رو هم پیشنهاد می دم که می شه بدون انجام موارد بالا هم مورد استفاده قرار داد.

1- افزایش ویژوال مموری ویندوز
2- بررسی صحنه ی رندر شده و تنظیمات آن

امیدوارم که مفید واقع شده باشد.
 

tiptooop

Well-Known Member
شما می تونید اندازه Bucket وی ری رو به جای 64 روی 25 ست کنی تا در آن واحد رم کمتری به کار گیری بشه. همچنین میزان Dynamic Memory Limit رو طوری تنظیم کن که 2 یا 3 گیگ واسه ویندوز باشه و بقیه رو واسه وی ری ست کن. یعنی اگه رمت 32 است میزانش رو روی 29 تنظیم کن
 

goodzila46

Active Member
شما می تونید اندازه Bucket وی ری رو به جای 64 روی 25 ست کنی تا در آن واحد رم کمتری به کار گیری بشه. همچنین میزان Dynamic Memory Limit رو طوری تنظیم کن که 2 یا 3 گیگ واسه ویندوز باشه و بقیه رو واسه وی ری ست کن. یعنی اگه رمت 32 است میزانش رو روی 29 تنظیم کن


ببین دوست خوبم، من نمی دونم منبع اطلاعات شما تا چه اندازه معتبره!!

ممکنن هم هست که پاسخ گو باشه!! اما من فکر نمی کنم این راه حلی که شما فرمودید دردی رو دوا کنه و البته تا ایشون امتحان نکنن و جواب نگیرن بنده این روش رو رد می کنم. از اونجایی که به نظر می اد قدرت سیستم ایشون ، کاملاً بالا و مناسب باشه و نیازی نیست که ایشون به این دلیل بخواد سایز باکت ها رو کوچک کنه یا خودش رو از سه گیگ !! رم محروم کنه.

اتفاقاً برعکس ، بنده توصیه ام این هست که اگر تونستن سایز باکت ها رو با آزمون و خطا کمی بالاتر هم ببرند و مقدار لیمیت رو هم روی صفر قرار بدن. حتی پیشنهاد می دم کمی پارامتر های دیگر رو هم مانند tree depth و غیره رو بصورت اصولی تغییر بدن تا از تمام توان سیستمشون جهت رندر بهره ببرند.

شما تا زمانی که مسائلی رو که گفتم چک نکردید، نباید خودتون رو از قدرت سیستمتون محروم کنید، کما اینکه این روش پاسخ گو هم باشه اما این برهه ایه و بعداً خودتون به این فکر می افتید که چرا باید خودتون رو از 3 گیگا بایت رم محروم کنید.

به هر جهت بنده که قانع نشدم.
 

khatam.0761

Well-Known Member
منم مشکل کرش کردن رو داشتم ک حلش کردم
مکس خیلی از مواقع قاطی میکنه
داشتم یک بیمارستان رو مدل میکردم ک در حین رندر میپرید بیرون.
بعدا با تک تک هاید کردن متوجه شدم ک ایراد از یکی از آبجکتهاست
پیداش کردم و پاکش کردم و یک آبجکت جدید گذاشتم
مشکل حل شد.................

یکبار هم در حین رندر دیوارهام لکه سیاه میگرفت در حالی ک هیچ صفحه ای روی صفحه دیگری نیوفتاده بود
کل آبجکتهای درون پروژه ام را انتخاب کردم و پنجاه متر جابجا کردم
حل شد...

مشکل خود مکس بود
:rose:
 

goodzila46

Active Member
البته با سیستم آزمون و خطا ، ممکن چک کردن یک صحنه یا پروژه هفته ها وقت بگیره!!

پس چه بهتر که در زمان ساخت پروژه به نکات اساسی توجه کرد.
بطور مثال
1- آبجکت هایی که به درون صحنه ایمپورت می کنید رو حتماً چک کنید که دارای چه متریالی هستند.
2- تنظیمات سیستم یونیت شما هم تاثیر بسزایی می تونه داشته باشه توی بوجود اومدن مشکلات عدیده ای از این دست، پس حتماً سیستم یونیت فایلی رو که ایمپورت می کنید رو در نظر بگیرید که می شه اون رو هم با مادی فایر ایسک فورم برطرف کرد. ( اگه اشتباه نکرده باشم!!)
3- اعداد رو توی تمامیه قسمتها و فیلد ها در نظر بگیرید که بیش از اندازه نباشند. گاهاً ممکن است که محاسبات یک آبجکت بدلیل بالا بودن هر نوع عدد وابسته به اون باعث بسته شدن برنامه بشه.

در کل توصیه ام این هست که پروژه هاتون یا صحنه هایی که شروع به ساخت می کنید رو قدم به قدم و با حوصله و چک کردن تمامیه موارد پیش ببرید تا در نهایت به مشکل نخورید.
موفق باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا