دروپال چیست و چه ماژول هایی دارد؟

aliseo

Member
دروپال یک سیستم Open Source یا کد باز برای مدیریت محتوای سایت می باشد. کد باز یعنی برای استفاده از این نرم افزار، نیازی به پرداخت هزینه نیست و رایگان می باشد. هم چنین گروه بزرگی از کاربران و مدیران سایت ها می توانند به مشکلات شما در کار با این سیستم پاسخ بدهند. دروپال یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا می باشد. درواقع دروپال یک فریم ورک محتوا است تا یک نرم افزار مدیریت محتوا.

دروپال ماژول های متعددی دارد که ما در اینجا درباره ی تعدادی از آن ها توضیح می دهیم:




  1. Views
مهم ترین ماژول دروپال که نمونه اش در CMS های دیگر نیست. این ماژول به شما اجازه می دهد تقاضاهای خود را از دیتابیس به صورت گرافیکی تعیین کنید، یعنی تقاضای درخواست شده را اجرا و پردازش می کند و به آن تم می دهد و در نهایت به کاربر نمایش می دهد.

  1. Filefield
    این ماژول، یک افزونه برای CCK است که اجازه می دهد فیلد های از نوع آپلود فایل را به نوع های محتوای تان اضافه کنید. امکانات این ماژول از ماژول upload که هسته ی دروپال می باشد، قوی تر است.
  2. Imagefield
    این ماژول در واقع یک widget برای ماژول filefield می باشد و دارای امکانات ویژه ای برای کار با تصاویر می باشد.
  3. ImageCache
به کمک این ماژول می توانید بر روی تصاویر کار کنید و preset های گوناگونی از تصاویر را ایجاد کنید. این ماژول اعمال زیادی مانند تغییر اندازه ی تصویر، برش تصویر، مقیاس و ... را پشتیبانی می کند.

  1. ImageAPI
    این ماژول بلکه فقط یک API برای کار های پردازش تصویر را در اختیار سایر ماژول ها قرار می دهد. این ماژول پیش نیاز ماژول imagecache می باشد.
  1. IMCE
    این ماژول یک file manager برای سایت شما می باشد که می توانید توسط آن تصاویر و فایل ها را بر روی سایت تان آپلود و مدیریت کنید.
    یکی از مزایای این ماژول این است که دارای سیستم مجوز دهی عالی است و می توانید برای کاربران سایت ،file manager های اختصاصی درست کنید که هر کاربر فقط به فایل های خودش دسترسی داشته باشد .
  2. Nodewords
    این ماژول مهمترین ماژول SEO برای دروپال 6 می باشد و باعث می شود رنکینگ سایت شما در موتور های جستجو بالا رود. با استفاده از این ماژول می توانید برای مطالب موجود در سایت متاتگ های description و keywords و copyright و ... را ایجاد کنید. این ماژول امکانات زیادی دارد و کنترل زیادی به متاتگ ها در اختیارتان قرار می دهد.
  3. XML Sitemap
    این ماژول کمک می کند که یک نقشه ی سایت برای سایت خود درست کنید که مبتنی بر استاندارد هایorg و مناسب موتور های جستجو می باشد. این کار سبب می شود که موتور های جستجو بتوانند بهتر همه ی مطالب موجود در سایت شما را ایندکس کنند و نتایج جستجو ها را به روز نگه دارند.
  4. Page title
    عنوان صفحه یکی از پارامتر های مهم یک مطلب می باشد. زیرا موتور های جستجو به آن اهمیت ویژه ای میدهند و وقتی کاربران در موتور جستجو مثل گوگل عبارتی را جستجو می کنند، نتایج ظاهر شده در واقع عنوان صفحه می باشد. عنوان صفحه باید شامل کلمات کلیدی مهم صفحه و بیانگر محتویات صفحه باشد. ماژول page_title برای شناخت عنوان خوب به شما کمک فراوانی می کند.
  5. Google Analytics
    این ماژول، کد ردیابی و آمارگیری Google Analytics را به صفحات سایت اضافه می کند. از جمله این امکانات عبارت است از امکان انتخاب کاربران خاص برای ردیابی و امکان انتخاب نقش ها ، مانیتور کردن نوع لینک هایی که ردیابی می شوند ، مانیتور کردن فایل هایی که از سایت شما دانلود می شوند و امکانات دیگر.

تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران

ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک – طراحی سایت – سئو – مشاوره اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا