خرید سیم و کابل

savaj

New Member
پس از آنکه ادیسون انقلاب عظیمی در رفاه زندگی انسان کرد و انسان را از زندگی با آتش به ابزار و تکنولوژی برق رساند؛ هروز این مهم بروزتر و پرقدرت‌تر و زندگی بدون آن غیر ممکن‌تر شد. امروزه زندگی بدون برق امکان پذیر نیست، روزمرگی، صنعت، ارتباطات، پزشکی و… در گروی خادمی بنام برق هستند و اما این خادم جهت بهتر خدمت کردن نیازمند بروز شدن و استفاده از ابزارات و تکنولوژی هاست. پیش نیاز این تکنولوژی و خدمت رسانی در الفبای برق و یا همان هادی ها و ارتباط دهنده ها و به عبارتی دیگر سیم و کابل است.

میخواهیم یک موضوع در اهمیت کیفیت کم و زیاد و قیمت ارزان و گران را ازدیدگاه جامعه بررسی کنیم.
از نظر جامعه هر چیزی که ارزان باشد احتمالا بی کیفیت هست و هر چیزی که گران، با کیفیت. در صورتی که در صنعت عکس این ثابت شده است.
اما از دیدگاه صنعت هر محصولی که با دانش فراوان و تجربه کافی تولید و بهره برداری گردد ارزانتر ایجاد میگردد همچنین هر محصولی که چندین نوبت تولید گردد و به مرحله‌ی بهره برداری و استاندارد و نیاز بازار نرسد گرانتر تمام می‌شود.
wire.jpg

سیم و کابل چیست؟​

سیم و کابل اصلی‌ترین تجهیزات برقی در هر ساختمان به‌شمار آمده و پایه و اساس سیم‌کشی را تشکیل می‌دهند. از مرغوبیت متریال مصرفی در ساخت انواع سیم و کابل تا انتخاب نوع آن برای خرید سیم و کابل متنتاسب با نیاز شما، هر یک از این اقلام برای سیم‌کشی ساختمان شروط مهمی برای انجام بهینه

قطر سطح مقطع هر سیم که با شماره‌ای در کنار روکش آن نوشته می‌شود نشان‌دهنده ضخامت آن بوده و تشخیص نوع کاربرد آن را آسان‌تر می‌کند. سیم و کابل‌ها را در سطح مقطع‌های مختلف می‌سازند و این تفاوت در سطح مقطع به وسیله عددی که در کنار هر سیم یا کابل نوشته می‌شود، قطر یا سطح مقطع آن سیم را نشان می‌دهد. مثلا سیم شماره ۱ به این معنی است که سطح مقطع سیم، برابر ۱ میلیمتر است. به زبان ساده، سیم و کابل کانالی برای انتقال و عبور جریان برق هستند که وظیفه اصلی انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارند. سیم و کابل‌ها بر اساس نوع و محل مصرف و نیز نحوه کاربرد به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

ساختار سیم و کابل‌ ها چگونه است؟​

همانطور که از نام سیم و کابل‌ها مشخص است، برای انتقال و عبور جریان برق مورد استفاده واقع می‌شوند. بنابراین سیم و کابل از یک هادی رسانا جهت انتقال جریان برق و یک عایق برای جلوگیری از برخورد بخش هادی با سایر تجهیزات و ادوات برقی و نیز به منظور جلوگیری از انتقال جریان الکتریسیته به افرادی که با سیم و کابل و ابزار برقی سر و کار دارند، تشکیل شده است. بخش هادی را غالبا از فلزات با قدرت رسانایی بالا مانند فلز مس، آلومینیوم و یا در موارد خیلی خاص از جنس نقره می‌سازند.

عایق نیز در اکثر موارد از جنس پلیمرهای مختلف خصوصا پلی وینیل کلراید (یا همان پی وی سی) ساخته می‌شود. در انواع مختلف سیم و کابل و بسته به نحوه استفاده از آنها، ممکن است روی عایق را با پوشش‌های دیگری مثل شیلد، آرمور و اسکرین روکش کنند که همین کار سبب ایجاد کاربردهای مختلفی برای کابل‌ها می‌شود. در شکوه صنعت شما میتوانید برای خرید انواع سیم و کابل مانند کابل شیلد دار، سیم و کابل های زره دار با بهترین قیمت و.. با کارشناسان ما در تماس باشید.

تفاوت سیم و کابل در چیست؟​

برای پاسخ به این سوال به ظاهر ساده، ابتدا باید مفهوم سیم برق تعریف شود. پس از آشنایی با تفاوت عمده سیم و کابل ها میتوانید برای انتخاب و خرید بهترین سیم و کابل موجود در بازار اقدام کنید.

تفاوت سیم و کابل برق​

همانطور که ذکر شد، کابل برق همان سیم برقی است که توسط یک عایق غیر رسانا روکش شده باشد تا از سیم‌های رسانا محافظت و نیز از انتقال جریان برق به افراد جلوگیری شود.

بنابراین سیم و کابل از نظر فنی تفاوت خاصی ندارند و عمده تفاوت میان سیم و کابل برق، همان تفاوت ساختاری و ظاهری آنها یعنی وجود یا عدم وجود روکش و عایق در آنها است. پس برای خرید یک سیم و کابل باید به نیاز خود و کاربرد آن دقت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص انتخاب سیم و کابل مناسب و کاربردی میتوانید با مشاورین ما در شکوه صنعت نیز در ارتباط باشید.

منبع: قیمت و خرید سیم و کابل برق (شهریور 1402) | شکوه صنعت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا