خروجی های فتوشاپی

naghshonegarad

New Member
خروجی های فتوشاپ
فرمت ذخیره سازی در فتوشاپ انواع مختلفی دارد که باتوجه به نوع نیاز از فرمت به خصوصی می توانید استفاده نمایید. این موارد تنها انواع فرمت های ذخیره سازی در فتوشاپ می باشد که با یک جست و جو سطحی در فتوشاپ میتوانید آن را بیابید نکته حائز اهمیت کاربرد هر یک از این فرمت ها می باشد. تهیه خروجی مناسب امری قابل توجه است که باید به آن توجه شود.
PSD فرمت ذخیره سازی پیشفرض در فتوشاپ
PSD فرمت ذخیره سازی پیش فرض نرم افزار فتوشاپ است به همین جهت اغلب خروجی های پیشفرض فتوشاپ از طریق فرمت PSD است . فایل های فتوشاپی دارای مزایای فوق العاده ای هستند که از جمله آن میتوان به ویرایش مجدد آن اشاره کرد. این نوع از فایل ها با نام لایه باز نیز شناخته میشود به این معنی که کاربران در هنگام ویرایش با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به تماملایه های فایل دسترسی خواهند داشت. در نرم افزار فتوشاپ شما قادر به طراحی پروژه هایی با رزولوشن 30000 * 30000 پیکسل می باشید.
فرمت ذخیره سازی PSB :
فرمت ذخیره سازی PSB فرمتی مشابه PSD می باشد ازجهاتی قابلیت های ویژه ای دارد که منجر به برتری فرمتPSB خواهد شد. از مزایای فرمت pSB می توان به طراحی فایل هایی با بیش از 2 گیگا بایت می باشد.
اگر به خاطر داشته باشید در فرمت PSD کاربران قابلیت طراحی در ابعاد 30000 * 30000 را داشتند اما در این فرمت کاربران می توانند طرح هایی در ابعاد 300000*300000 پیکسل را طراحی نمایند و به همین ترتیب خروجی گیرند.
فرمت PSD از جمله فرمت های خروجی پیشفرض نرم افزار فتوشاپ می باشد اما جالب است بدانید اگر شیت ابتدایی شما در ابعادی بیش از 30000*30000 پیکسل باشد هنگام خروجی گرفتن به صورت خودکار فرمت PSD از گزینه های خروجی حذف خواهد شد و گزینه پیشنهادی و پیشفرض جایگزین فرمت PSB می باشد.
فرمت ذخیره سازی عکس JPG :
شاید این فرمت خروجی برای اکثر افرادی که به دنبال ادیت و ویرایش عکس می باشند آشنا باشد. این فرمت در اغلب نرم افزارهای ساده موجود در ویندوز از جمله paint موجود می باشد.
حاصل خروجی با فرمت JPG عکس هایی با کیفیت پایین می باشد. در فرمت JPG عکس ها علاوه بر داشتن کیفیت پایین حجم کمتری نیز دارد که جزء مزیت های آن محسوب می شود.
فرمت ذخیره سازی PNG در فتوشاپ :
فرم PNG نیز یکی از فرمت های ذخیره سازی در فتوشاپ می باشد. این فرمت به خصوص اغلب به منظور مانیتورینگ و حفظ شفافیت برخی از نقاط در تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر بخواهیم از لحاظ کاربردی آن را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم این فرمت ذخیره سازی در فتوشاپ در طراحی عکس ها و تصاویری که در وب به کار می رود استفاده می شود. البته این مورد تنها کاربرد آن نمی باشد بلکه تمامی لوگوها و استیکرهای مختلفی که در طول روز بارها و بارها با آن مواجه می شویم همگی با استفاده از فرمت PNG می باشد.
فرمت ذخیره سازی GIF :
این فرمت ذخیره سازی در فتوشاپ نیز همانند مورد قبل مختص مانیتورینگ و صفحات وب می باشد. در این فرمت خروجی نیز دقیقا مشابه PNG شفافیت تصاویر قابلیت تغییر دارد.
تصاویری که با فرمت GIF ذخیره می شوند قابلیت متحرک و ثابت بودن را دارند. این فرمت ذخیره سازی در فتوشاپ قابلیت ذخیره سازی با حجم کم را دارد و تنها قادر به پشتیبانی طیف کمی از رنگ ها می باشد. فرمت Gif در فتوشاپ 256 طیف رنگی را ساپورت می کند.
فرمت ذخیره سازی TIFF :
این فرمت خروجی همچون PSD از کیفیت بالایی برخوردار است و این کیفیت بالا منجر به حجم بالای عکس هایی با این خروجی می شود.
فرمت هایی که قابلیت ذخیره سازی به صورت لایه باز دارند این امکان را برای طراحان فراهم می آورند که در صورت لزوم بتوانند به ویرایش مجدد فایل خود پرداخته و این فایل را ویرایش نماید.
منبع : " انواع فرمت ذخیره سازی درفتوشاپ "
 

جدیدترین ارسال ها

بالا