حذف ابجکت کمکی و قرار دادن یک ابجکت cg بجای آن

Iman3D1982

Active Member
با سلام
در یک صحنه فرص کنید که یه شوالیه داره با یک کارکتر عجیب و غریب می جنگه ، واسه اینکه حرکات کاراکتر مورد نظر در برخورد با شوالیه ضبط کنند (Motion Capture) یکی میاد و جای اون کارکتر با شوالیه میجنگه . بعد از اینکه کارکترسه بعدی ایجاد شد حالا می خوایم بجای اون شخص فرضی قرار بدیمش
می خواستم ببینم چجوری اون شخص از رو فیلم اصلی حذف میشه تا کارکتر CG جاش قرار بگیره
یه مثال دیگه هم بزنم فک کنم بد نباشه
فرض کنین یه دایناسور میخواد از یه رود خونه آب بخوره ، از رود خونه فیلم گرفته میشه و دایناسور هم در نرم افزار سه بعدی ایجاد میشه .حالا واسه اینکه حرکات آب رو در اثر قرار گرفتن سر دایناسور در اب واقعی شبیه سازی کنن یه نفر پا میشه و میره مثلا یه چوب رو رو آب تکون میده . در مرحله کامپوزیت می خوایم اون شخص از فیلم اصلی پاک بشه.
مطمنا فریم به فریم نمیان اونو پاکش کنن یا نمیان مثلا کلشو لباس سبز بپوشونن
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
 

animations

Active Member
من فکر می کنم دو بار این مبارزه رو اجرا می کنند... برای ضبط حرکت motion capture دو نفری می جنگند و حرکات شخصیت سی جی ضبط می شه. ولی موقع فیلمبرداری از شخصیت اصلی، بازیگر تنهایی با خودش مبارزه می کنه و ازش فیلم می گیرند!!

راجع به اون دایناسوره هم فکر می کنم راه های زیادی برای درست کردن موج باشه. حتما لازم نیست که یکی با بیل بیاد جلوی دوربین، حرکت آب رو بسازه!! :green:


ولی اگه حتما لازم باشه که یه آبجکت از صحنه حذف بشه، حتما برنامه هایی هست که این کار رو بکنه. من درست نمی دونم. شاید برنامه boujou چنین قابلیتی داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

Iman3D1982

Active Member
اینکه دو بار مبارزه کنند فک نمی کنم درست باشه چون چطور اون شخص میتونه دقیقا همون حرکاتی که تو بار اول انجام دادرو دوباره انجام بده
در مورد دایناسور هم تو پشت صحنه یک فیلم مستند در مورد دایناسور ها بود که تو تلویزیون خودمون خیلی وقت پیش پخش کرد ...
یه آموزشم تو همین Master class II هست ولی چیزی راجع به این مورد نمیگه و یه دفعه تو مرحله ای از کار غوله غیب میشه...!!!
 

pclord

کاربر متخصص
فکر کنم تو Master class I یه قسمتش راجع به همین موضوع هست،اونو از فروشگاه سایت تهیه کنید،امید وارم جوابتون رو بگیرید.

فکر کنم این یکی بود:
From Concept to Film: Digital Characters and VFX

maks_naporowski.gif


مدرس: Maks Naporowski

در این بخش نحوه ی ترکیب یک کاراکتر 3بعدی با یه صحنه ی واقعی مورد بررسی قرار میگیرد.
این صحنه ی کوتاه یکی از صحنه های یک فیلم فانتزی خواهد بود.
تمامی جزئیات اعم از تعیین محل فیلمبرداری صحنه واقعی، طراحی و متحرک سازی کاراکتر 3بعدی،
ترکیب صحنه واقعی با صحنه شبیه سازی شده و ... مورد بررسی قرار میگیرد.
 

animations

Active Member
اینکه دو بار مبارزه کنند فک نمی کنم درست باشه چون چطور اون شخص میتونه دقیقا همون حرکاتی که تو بار اول انجام دادرو دوباره انجام بده
در مورد دایناسور هم تو پشت صحنه یک فیلم مستند در مورد دایناسور ها بود که تو تلویزیون خودمون خیلی وقت پیش پخش کرد ...
یه آموزشم تو همین master class ii هست ولی چیزی راجع به این مورد نمیگه و یه دفعه تو مرحله ای از کار غوله غیب میشه...!!!

این مبارزاتی که بازیگرها جلوی دوربین انجام می دن تصادفی نیست. چندین بار تمرین می کنن تا حرکات رو حفظ بشن و با هم هماهنگ باشن. برای همین کاملا طبیعیه که چند بار حرکات رو اجرا کنند. (مثل حرکات کاتا توی کاراته می مونه!! یه سری حرکات از پیش تعیین شده ست که بعد از کلی تمرین می شه هزار بار از حفظ انجام داد)


راستی، گذاشتن کاراکتر سه بعدی یا آبجکت وسط صحنه سخت نیست. توی همون لینکی که گذاشتم، بچه ها کارهای جالبی کرده بودن. مشکل حذف شدنه که فکر نمی کنم کار راحتی باشه. گفتی غول حذف شد؟ اگه سی جی باشه که راحت می شه گذاشت توی صحنه...
 
آخرین ویرایش:

Iman3D1982

Active Member
دارم همین سی دی رو منتها دقیقا همین چیزی که می خوام توش نیست
---
منظورم نوع حرکاتی که انجام میدن نبود Animation جان
عکس العملی که شخص نسبت به مثلا ضربه شمشیر اون طرف ( دفعه اول) و مقدار جابه جایی که مثلا سپرش ممکنه داشته باشه هست
البته من خودم قبلا فک می کردم که فریم به فریم برمی دارن فک کنم اسم تکنیکی هم که بکار می برن روتوسکپ یا همچین چیزی هست.
حالا شاید حرف شما درست باشه .
ممنون از حسن توجهتون
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
به نظرم حق با شماست. ولی با آهسته اجرا کردن حرکات شاید بشه شتاب ها و پس حرکت ها رو درست نشون داد.

تکنیک روتوسکپی یعنی کار کردن روی فریم به فریم فیلم ها. اگه در حد حذف کردن طناب ها یا اشیاء کوچیک باشه شدنیه. ولی اگه با این تکنیک بخوان یه شیء بزرگ یا یه آدم رو از صحنه حذف کنند، یه مقدار غیرمنطقیه... شاید بشه با فیلمبرداری دوباره از فضا (بدون کاراکترها)، تا حدی فضا رو روی یه کاراکتر مونتاژ کرد. ولی بازم درصد خطاش زیاده... هر چقدر هم دقیق حذف کنن، بازم امکان داره تصویر موجدار بشه...


گیگامکس در این زمینه اطلاعات خوبی داره...
 

Iman3D1982

Active Member
امیدوارم تو قسمت انیمیشن و جلوه های ویژه یه خورده بچه ها فعالیتشون بیشتر بشه
آدم مجبور میشه این تاپیکو مثلا تو 3dmax بزنه که ربطش کمتره
چند تا سوال دیگه هم داشتم تو تاپیکهای جدا میزنم
مرسی
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام دوستان . شرمنده بابت تاخیر
امروز همین قدر نوشتم اومدم بفرستم که متاسفانه طی یک بلای آسمانی تمام نوشته هام پاک شدن . اینو دوباره نوشتم براتون

در مورد سوال دوستمون

ببینید در مورد ساخت چنین صحنه هایی باید چندتا چیز رعایت بشه

اصل کنش و واکنش : یعنی تعامل بین کاراکترهای واقعی و کامپیوتری .

شما اگر مثلا بخوای یه صحنه درگیری و مبارزه رو بسازی نمی تونی از بازیگر بخوای که با هوا مبارزه کنه . هر چقدر هم طرف حرفه ای باشه نمی تونه جالب این کارو انجام بده . برای واقعی تر شدن حرکات میان از یه نفر که یک لباس یکدست سبز یا آبی داره کمک میگیرن تا بازیگر با اون مبارزه رو انجام بده و حرکاتش طبیعی باشه .

خب تا اینجا ما یه فیلمی داریم که بازیگر توش خوب بازی میکنه . اما یه مشکل بزرگ داریم : چطور کاراکتر سبز یا آبی رو از زمینه حذف کنیم ؟
شاید باور نکنید اما 50 درصد کار با قراردادن کاراکتر کامپیوتری روی فیلم حل میشه . به هر حال هر لایه ای که ما بعدا اضافه میکنیم روی فیلم قرار میگیره و ما کاراکتر انیمیشن رو روی کاراکتر سبز میندازیم دیگه . خیلی راحت
خیلی از قسمتها زیر انیمیشن قرار میگیرن

و اما قسمتهای باقی مونده با مجموعه زیادی از دوز و کلک و استفاده از تکنیکهای مختلف ماسکینگ از روی فیلم اصلی برداشته میشه با کمک یک سری فیلم و عکس دیگه از همون محیط.

تصویر زیرو از یه making of براتون جدا کردم

attachment.php


تصویر اول کاراکترهای سبز پوش با بازیگر بازی میکنن . روی بدن کاراکترها یه سری tracket هم گذاشته شده تا دست انیماتور ها برای روتوسکوپی از حرکات بازیگر سبز پوش باز باشه
تصویر دوم حالت دموی کاراکتره که روی تصویر قرار میگیره و فقط برای تست انیمیته . شاید 20 تا 40 پلان دمو درست میکنن تا بالاخر ه چیزی که میخوان دربیاد
تصویر سوم هم اضافه کردن بک گراند و به انیمیشن دمویه .
تصویر چهارم رندر فاینال کاراکتر و حذف تکه های سبز باقی مانده است
تصویر پنجم هم اضافه کردن یه سری جزئیات تصویری که حتی بعضی وقتا برای پوشاندن بعضی ایرادهای مرحله کامپوزیته !


در مورد نرم افزار هم نمیشه یه نرم افزار خاص مثال زد . هر نرم افزاری که در زمینه کامپوزیت کارایی داشته باشه رو میشه استفاده کرد مثل after effect یا Fusion .

سوالی بود در خدمتم
موفق باشین
 

پیوست ها

  • CG-Character-Replacing.jpg
    CG-Character-Replacing.jpg
    82.1 کیلوبایت · بازدیدها: 114

Iman3D1982

Active Member
پس حدثم درست بود
خیلی ممنون از بابت توضیحاتتون ار روی اشکال هم کاملاً مشخصه...
تو Master class هم یه همچین چیزی بود ولی کاراکتر که بعدا جاشو اون غوله گرفت و اگه اشباه نکنم سیاهپوستم بود لباس سبز نپوشیده بود... تا موهای سرش هم افشون بود
نمیدونم شاید جنبه آموزشی داشت ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا