جلوگیری از دوباره لود شدن بخشهای استاتیک

یک سایت دارم که دارای 2 بخش تکراری و یک بخش غیر تکراری است(متن وسط غیر تکراری و منو ها در هر صفحه تکرار می شود) برای پیاده سازی آن از masterpage استفاده کردم ولی
نمی خوام منو های فلش که ثابت هستند در هر صفحه دوباره لود شوند. اگر نخوام از ajax استفاده کنم باید چکار کنم؟
ميگن ميتوانم ازiframeاستفاده كنم ممكنه كسي راهنمايي كنه چون من با iframeآشنايي ندارم
 
خب فلش را در مسترپيج گذاشتم ولي بازم توي هر صفحه جديد كه ميرم دوباره لود ميشه
 

TNZ187

Member
شاید ...

سلام
توصیه می کنم که از Iframe خالی استفاده نکنید ( یعنی به همراه Ajax استفاده کنید ، در مدت زمان ساخت خیلی فرقی نمی کنه ها )
Iframe یک صفحه رو در صفحه دیگه نشون می ده ، همین . ( البته همین هم جزء تکنیک های Ajax شمرده می شود ) .
مثلا :
کد:
<IFRAME ID=IFrame1 FRAMEBORDER=0 SCROLLING=NO SRC="sample.htm"></IFRAME>
 
از iframe كه همراه masterpage استفاده مي كنم بازم منوها و فلش دوباره لود ميشود.
ممكنه بيشتر راهنمايي كنيد
من با ajaxهيچ آشنايي ندارم
 

TNZ187

Member
مستر پیج

سلام
مسترپیج به هیچ وجه در این ضمینه به شما کمک نمی کند . چرا که مستر پیج با صفحه شما ادغام می شود و یک صفحه ایجاد می کند و فرقی با این نداره که شما همه را در یک صفحه گذاشته باشید .
راه حل IFrame ربطی به مسترپیج نداره . این فقط یک تگ HTML است که یک صفحه را در صفحه دیگر لود می کند . همین .
بنابراین شما می بایست که دو صفحه داشته باشید و در یکی برای دیگری Iframe بگذارید ، چون Masterpage صفحه مستقل حساب نمی شه . البته این راه از نظر امنیتی خیلی جالب نیست .
اگه کار با Ajax را تجربه نکردید ، خوب بهتره که اول کمی در مورد اون مطالعه کنید چون اگه من توضیح بدم خیلی سودمند نخواهد بود . فقط می توانم این را بگویم که شما نیاز به چند خط کد JavaScript دارید و در ساده ترین حال ، باید تمامی رخداد های صفحه را بوسیله این کدهای جاوا اسکریپت لود بفرمایید . ( باور کنید این قدر راه های متفاوتی وجود داره که حتی نمی دونم کدوم رو توضیح بدم )
ولی اگه شما Asp.Net کار هستید و برای شما فرقی ندارد که از کنترل های مایکروسافت استفاده بکنید ، کافی است از دو کنترل ScriptManager و UpdatePanel که مربوط به کنترل های Ajax مایکروسافت هست بهره ببرید و خودتون رو از کدهای جاوا اسکریپت خلاص کنید . این کنترل ها به صورت پیش فرض در VS2005 نصب نیست ، و برای اضافه کردن آن ها باید یک بسته 1 مگی را دانلود و نصب کنید . ( نشد آپلود کنم . از این آدرس دانلود بفرمایید http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ca9d90fa-e8c9-42e3-aa19-08e2c027f5d6&displaylang=en )
البته بعد از نصب این بسته ، شما در قسمت پروژه های خودتون یک دسته پروژه جدید خواهید داشت که قالب آن ها Asp.Net Ajax Enabled Website خواهد بود . مراحل بعدی رو بعد از این مراحل توضیح می دم . :wink: ( یعنی اول این ها را بی زحمت انجام بدهید . :) )
 
  • Like
Reactions: MDP
اول ممنون كه جواب دادي
دوم تا اين مرحله را انجام دادم اگه ممكنه ادامه را هم همين طوري توضيح بده
بازم ممنون
 

TNZ187

Member
update panel

سلام
شما می بایست پروژه خود را از نوع Ajax Enabled-Website ایجاد کنید . خوب حالا شما برای اولین مرحله یک نگاه به کنترل های تازه قسمت Ajax می اندازید . کنترل هسته در این بخش ، ScriptManager است . اول در صفحه خود یکی بردارید
کنترلی که شما نیاز دارید ، Update Panel است . این کنترل یک پنل است که اجزای درون آن می توانند بدون رفرش شدن صفحه ، ایجاد Event بکنند . و تغییرهایی که این تو ایجاد می شه ، در خارج و کل صفحه اثر نمی گذاره . خوب حالا نیاز است که بدانیم صفحه شما دقیقا چه قالبی داره و صفحه ای که دینامیک است ، چه کاری انجام می دهد . با توجه به جواب ، نحوه استفاده مشخص می شه . برای راحتی خودتان توصیه می کنم که یک آموزش نسبتا کامل درباره این کنترل ها در سایت خود Asp.Net بخش Ajax رو تجربه کنید . :wink:
 

zorig4fun

Member
به نظر من استفاده از فلش در ای اس پی دات نت مردود میباشد

شما اگر منو جذاب میخواهید با سیلور لایت امتحان کنید

کلا هر گونه کاری انجام بدهید در سایت شما اگر از یو آر ال ری رایتیمگ استفاده درست نکنید این تکنولوژی سازگار با فلش نمیباشد فراموشش کن یا اینکه از فریم استفاده کن
 
zorig4fun عزيز
مشكل من كه با فريم حل شد
ولي ميشه در رابطه با سيلورلايت توضيح بدي؟ و اينكه چرا در دات نت از فلش استفاده نكنم؟
 

zorig4fun

Member
اگر دقت کرده باشید سالهاست که فلش وارد دنیای وبسایت شده ولی ماکروسافت در برنامه های ویژوال خود برای وارد کردن فلش در یک صفحه کاره مفیدی انجام نداده واگر هست اشخاصی کنترلهائی ساختن و آن را میبایست وارد برنامه کرد که رسمی از طرف ماکروسافت ساپرت نمیشوند.
فلش برای لود شدن زمان لازم دارد و این موجب شده که سازندگان زمانی را برای لود شدن کاما برای انیمیشن خود درنظر بگیرند که با ریفرش شدن صفحه این لود تکرار میشود و مشکل ساز میباشد و میبایست از فریم استفاده شود که آدرس صفحه را از دست میدهیم و اگر کسی بخواهد به مطلب ما لینک بدهد با مشکل مواجه خواهد بود و این احتمال هم وجود دارد که کسی صفحه ما را در وبسایت خود استفاده کند.

سیلورلایت تکنولوژی میباشد که همانند فلش عمل میکند یعنی گرافیک و انیمیشن را به صورت برنامه در وبسایتها به تصویر میکشد. این نکنولوژی با جاوا ایکریپت کار میکند و شما با کد میتوانید تصویر ایجاد کنید. البته نگران نباشید چون لازم نیست که تمان کدها را بنویسید.

سیلور لایت آینده دنیای وبسایتهای جذاب میباشد که میخواهد گرافیک و انمیشن را وارد صفحه کند و از فلش سرعت بالاتری دارد.
نمونه زیبائی را در خود سایت رسمی سیلورلایت در منو آن دیده میشود که اگر با موس بر روی منو نباشیم منو خود به خود به صورت فیلم تغییر میکند و در زیر آن توضیحات به صورت ساده و زیبا نمایش داده میشود.

http://silverlight.net/default.aspx
 

TNZ187

Member
SilverLight

سلام
به شما توصیه نمی کنم که SilverLight کار کنید . حالا حالاها خیلی راه مونده تا SilverLight رسمی بشه و از اون توی وب به صورت گسترده استفاده بشه . بعد هم در مورد SilverLight :
یک تکنولوژی که در تمام بروزرها به صورت یکسان اجرا می شه . در واقع مایروسافت برای اینکه تمام رقبا را یکجا شوت کنه بیرون ، ساختارهای جدید برنامه نویسی رو ارائه می ده . در همین راستا Wpf رو که فناوری جدیدشون محسوب می شه دادند بیرون .
SilverLight و فناوری هایی که قرار در اون مورد استفاده قرار بگیرند ، می خواهند جایگزین فلش در وب ، و حتی در چند سال آینده نسل جدید صفحات وب بشوند . قصه خیلی مفصله . یک کتاب WPF تهیه کنید و بخونید ، ( البته XAML در وب کاربرد پیدا می کنه )
می شه گفت SilverLight همانند FlashPlayer که برای اجرای سایتها و فایل های SWF نیاز بود ، SilverLight برای اجرای XAML در وب کاربرد دارده .
 

MDP

Well-Known Member
سلام
به شما توصیه نمی کنم که SilverLight کار کنید...

من کاملا مخالفم!

همین الانش هم خیلی سایت های بزرگ از سیلور لایت استفاده می کنن!

یه سایتی بود الان دقیق یادم نیست .مثل Googlevideo که از سیلور لایت استفاده کرده و همه کاربر هاش راضی بودن!

امکان شکست خوردن SilverLight کلا مردوده پس بهتره این تکنولوژی جدید رو قبل از اینکه دیر بشه یاد گرفت!:D

البتهاین نظر منه!:)
 

zorig4fun

Member
من کاملا مخالفم!

همین الانش هم خیلی سایت های بزرگ از سیلور لایت استفاده می کنن!

یه سایتی بود الان دقیق یادم نیست .مثل Googlevideo که از سیلور لایت استفاده کرده و همه کاربر هاش راضی بودن!

امکان شکست خوردن SilverLight کلا مردوده پس بهتره این تکنولوژی جدید رو قبل از اینکه دیر بشه یاد گرفت!:D

البتهاین نظر منه!:)

من هم همین نظر شما رو دارم سیلور لاست آینده وبسایتها رو تغییر خواهد داد
 
  • Like
Reactions: MDP

جدیدترین ارسال ها

بالا