جدیدترین محصول کمپانی NEUMANN با نام U47FET

u47fet.jpg

کمپانی نوی مان ( در ایران به شتباه به آن نیومن میگویند!) همواره در صنعت ساخت میکروفن پیشتاز بوده است . این شرکت با حرکت هایی نوآورانه همواره حرکتی جهشی در تکنولوژی ساخت میکروفن ایجاد نموده است . برای مثال میکروفن U47 اولین میکروفن دیافراگم بزرگ با امکان تغییر پاسخ قطبی به صورت کلیدی روی آن در سال ۱۹۴۹ را میتوان نام برد.

Gallery_U47FET_03.jpg


میکروفن KM84 اولین میکروفن با تغذیه فانتوم در سال ۱۹۶۶ و TLM170 اولین میکروفن بدون ترانسفورماتور به صورت تولید انبوه در سال ۱۹۹۳ نیز از این جمله است. کمپانی نوی مان همچنین اولین میکروفن دیجیتال را در سال ۲۰۰۳ عرضه نموده ، هرچند که بعضی از تولیدات این کمپانی جای بحث و انتقاد را داشته که البته اتفاقی طبیعی است.

حال این کمپانی تصمیم گرفته است محصول U47، طراحی شده در ۴۶ سال پیش خود ، که اکنون نزدیک به ۲۸ سال است که دیگر تولید نمیشود را دوباره با نام U47FET به بازار عرضه کند.

بعد از خاتمه کار خط تولید U47 بعد از ۱۷ سال تولید و آغاز خط تولید U87 در سال ۱۹۸۶ ، همان میکروفنی که سالهاست به عنوان میکروفن استاندارد استودیوهای ضبط استفاده میشود، حال این کمپانی تصمیم به از سر گیری تولید آن با تغییری شگرف گرفته است.

از تغییرات عمده آن میتوان به تغییر سوییچ انتخاب پاسخ جهتی نام برد د. این میکروفن تنها دارای حالت دلوار در پاسخ جهتی به صورت ثابت میباشد . همچنین برای تغییر امپدانس میکروفن از ترانزیستورهای اثر میدان یا FET استفاده شده است .

کانکتور آن نیز از کانکتور های Tuchel به XLR (5پین به ۳ پین) تغییر یافته است.

ساختار بدنه آن نیز تغییر یافته و بدنه لایه درونی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است.

تمام میکروفن های با استفاده از تکنولوژی FET در قالب FET80 نامگذاری شده اند، حتی میکروفن های KM85, KM4. KM83, KM86, U89, U87 افسانه ای میکروفن استریوی USM69 و مسلما” U47FET بسیار پیچیده تر از دیگر میکروفن های نام برده شده است.

در بسیاری از میکروفن های ET80 مبدل امپدانس در میکروفن U47FET (وU87) از پنج ترانزیستور BJT هم درون خود استفاده میکند، که مانند Op-Amp ایی است که به صورت جداگانه ترانس خروجی را تغذیه میکند ، ترازیستور ششمی نیز وجود دارد که ثابت بودن مقدار ۴۸ولت و توان فانتوم پاور را تضمین میکند به هر تعبیری کمپانی نوی مان خرید میکروفن 47FET را توصیه میکند ، ولی باید این نکته را هم در نظر داشت که این میکروفن مانند ۳۰ سال پیش خود نیست .

maxresdefault.jpg


در این نوع جدید تکنولوژی به کار رفته و پاسخ میکروفن بسیار مفید تر و کارآمد تر شده است البته به نظر من کمپانی نوی مان باید از نام دیگری برای این میکروفن مثل U57 یا U67 استفاده میکرد .

به هر حال واقعیت این است که وابسته کردن این میکروفن به U47 قدیم مزایایی را نیز برای شرکت خواهد داشت . علی الخصوص در آمریکا .

این میکروفن هم اکنون در آمریکا با قیمت ۳۹۹۹ دلار عرضه میشود که چون مدت زمان تحویل آن طول میکشد فکر میکنم بد نباشد زودتر سفارش خود را در سایت برای خرید بگذارید.

منبع :SoundonSound-جولای ۲۰۱۵

مترجم: آیدین الفت

گردآوری: صدابرداران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا