افزونه 1 جديد ترين اخباره كامپيوتر و تكنولوژي ( روزه دوشنبه 18/8/1383 )

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
درآمد حاصل از فروش نرم افزار در سال 2004 به 189 بيليون دلار رسيد
براساس اطلاعات منتشر شده توسط IDC، انتظار مي رود درآمد جهاني نرم افزار در سال 2004 به 189 بيليون دلار برسد.

به گزارش بخش خبر شبكه فناوري اطلاعات ايران ، به نقل از C Net News، اين درآمد نسبت به درآمد 178 بيليون دلار سال گذشته 2/6 درصد رشد را نشان مي دهد.

IDC خاطرنشان كرد كه عليرغم چالش هايي چون امنيت و كيفيت نرم افزار نرخ رشد تركيبي بين سال 2003 و 2008، 9/6 درصد خواهد بود. نائب رئيس بخش نرم افزار جهاني در IDC طي سخناني اظهار كرد: «حتي اگر صنعت نرم افزار از سقوط اوليه اش رهايي يابد نرخ رشد مضاعف در دهه گذشته در آينده قابل پيش بيني بر نخواهد گشت. در حالي كه آمريكاي شمالي كه نيمي از نرم افزار جهاني در سال 2003 را به خود اختصاص داده بود بزرگترين بازار باقي خواهد ماند اما رشد زيادي را در بازارهاي آسيا و اروپاي مركزي شاهد خواهيم بود. اين بازارها داراي بيشترين تقاضا برحسب كپي هاي غير قانوني، قيمت گذاري و بلاتكليفي سياسي خواهند بود. در سال 2003 پنج شركت مايكروسافت، آي بي ام، اوراكل، اس اي پي و كامپيوتر اسوشيت اينترنشنال يك سوم از درآمدهاي حاصل از فروش نرم افزار جهاني را به خود اختصاص دادند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
فيلترينگ هوشمند بومي آماده‌ي بهره‌برداري است

محصول فيلترينگ هوشمند مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك با نام اختصاصي Intelligent Filter به عنوان فيلترينگ بومي آماده‌ي بهره‌برداري شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، ”مهندس عليرضا منافي” مدير آزمايشگاه فناوري اطلاعات مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك با اعلام اين خبر، اظهار داشت: اين محصول پس از طي مراحل تست در محل شركت ارتباط داده‌ها (ديتا) و كسب تأييديه‌ي لازم، به صورت گسترده در شركت ديتا، مراكز ICP و مراكز ISP مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وي، افزود: Intelligent Filter با استفاده از تكنيك‌هاي شبكه‌يي و اينترنتي، سايت‌هاي موجود در اينترنت را رديابي و مشخص نموده و تعداد دسترسي به اين سايت‌ها را تخمين مي‌زند، سپس با استفاده از الگوريتم هوشمند اقدام به بررسي اين سايت‌ها نموده و بانك اطلاعاتي فيلترينگ را روزآمد مي‌كند.

منافي، در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي اين فيلتر هوشمند اشاره كرد، گفت: قابليت جستجو و پيدا نمودن سايت‌هاي فارسي غيرمجاز، قابليت جستجو و پيدا نمودن تمام سايت‌هاي خارجي غيرمجاز به تمام زبان‌هاي ممكن، بهينه‌سازي الگوريتم مربوط به بررسي سايت با توجه به بازخورد سايت‌هاي قبلي، ارائه‌ي گزارش ليست سايت‌هاي غيرمجاز براي اضافه كردن به بانك اطلاعاتي فيلترينگ هوشمند موجود و يا هر فيلترينگ ديگر مورد استفاده، از ويژگي‌هاي اين فيلتر است.

وي، ادامه داد: انجام هر عمل جستجو و يافت سريع با استفاده از الگوريتم‌هاي بهينه و هر 10 ثانيه يك سايت، قابليت استفاده از امكانات OCR در نسخه‌هاي بعدي برنامه، قابليت تست URL و Cantant با سرعت و استثنايي در نسخه‌ي موجود و امكان تشخيص OCR در نسخه‌هاي آتي و قابليت استفاده از سيستم‌هاي موازي در جهت رديابي، جستجو و ارائه‌ي گزارش نهايي از ديگر توانمندي‌هاي اين فيلتر است.

منافي، در پايان تصريح كرد: در بررسي‌هاي آزمايشگاهي عملكرد اين فيلتر بررسي شد؛ به عنوان مثال در مورد 6500 سايت در ترافيك داخل كشور كه تجهيزات فيلترينگ مخابرات بر روي آن نصب شده بود 572 مورد سايت ممنوعه توسط اين نرم‌افزار شناسايي شد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
رای‎گیری الکترونیک تعداد رای دهندگان را افزايش می دهد

در حالی که طی چند سال اخیر تلاش گسترده‎ای برای همه‎گیر کردن سیستم‎های پیشرفته رای‎گیری الکترونیک در برخی کشورهای توسعه یافته آغاز شده است؛ اما استقبال از این سیستم‎ها آنچنان که انتظار می‎رفت، فراگیر نبوده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري سلام، علت این مسئله آن است که باوجود هیاهوی متخصصان علوم کامپیوتر و تبلیغات فراوان آنها در مورد کارآیی سیستم‎های خود سیاستمداران تیزبین که ممکن است حتی چند هزار رای برسرنوشتشان تاثیر بگذارد، اطمینان کافی به این دستاورد جدید دست‎اندرکاران فناوری‎های رایانه‎ای ندارند.
این پیش‎بینی مایوس کننده خبر بدی برای سازندگان دستگاه‎های رای‎گیری الکترونیک و شرکت‎های فناوری است که امید فراوانی به فراگیر شدن سیستم‎های رای‎گیری الکترونیک داشته‎اند.
آنها امیدوار بودند که با به کارگیری سیستم‎های جدید دیگر شاهد صف‎های طویل در مراکز اخذ رای - به مانند صف‎های طویلی که در انتخابات اخیر آمریکا شاهد آن بودیم - نباشیم، اما واقعیت آن است که حداقل ظرف چند سال آینده مردم مجبور خواهند بود برای رای دادن همچنان در صف بایستند و چه بسا ساعت‎ها منتظر بمانند.
یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی بوش در ایالت ویرجینیا در این مورد می‎گوید: وقتی که افراد مجبورند برای رای دهی در برابر باجه‎های اخذ رای حاضر شوند امکان هرگونه حقه‎بازی و دست‎بردن در آرای مردم به حداقل می‎رسد؛ اما اگر از سیستم‎های رای‎گیری الکترونیک استفاده کنیم مردم خواهند توانست از پشت کامپیوترهایشان در منازل در رای‎گیری شرکت کنند و این سیستم رای‎گیری غیابی می‎تواند مشکلات فراوانی را پیش بیاورد. به زبان ساده تا زمانی که ابهاماتی در مورد عملکرد چنین سیستم‎هایی وجود داشته باشد امکان به کارگیری آنها وجود ندارد؛ اما استقبال گسترده از انتخابات اخیر در آمریکا این مخالفت‎‎ها را تا حدی کم رنگ کرده است، چون بسیاری از مردم مجبور شدند مدت‎ها در صف بایستند و حتی برخی از آنها نیز نتوانستند به علت ازدحام در موعد مقرر در انتخابات شرکت کنند و آرای خود را به صندوق بریزند.
همین مسئله موجب شده تا مسئولان هر دو حزب جمهوری‎خواه و دموکرات در آمریکا برای حل مشکل به چاره‎جویی بیافتند؛ اما این تنها یک روی سکه است. برخی کارشناسان معتقدند که الکترونیک کردن رای‎گیری ممکن است بر تعداد شرکت‎کنندگان در انتخابات تاثیر مثبت بگذارد. زیرا به کارگیری شیوه‎های نوین که به افراد تنبل و بی‎حوصله زحمت ایستادن در صف‎های رای‎گیری را نخواهد داد، احتمالا آنان را به شرکت در انتخابات تشویق خواهد کرد.
به کارگیری این شیوه در انگلستان تا حدی موثر بوده و موجب شده تا تعداد رای‎دهندگان افزایش یابد. دولت انگلستان در حال حاضر امکان رای‎دهی از طریق اینترنت را در برخی نقاط این کشور فراهم آورده است.
یک نکته مهم که همگان به آن معترفند آن است که هیچ کس نمی‎تواند سلامت و صحت انتخاباتی را که با استفاده از اینترنت انجام شده، صد در صد تضمین کند و چه بسا هکرها و خرابکاران با نفوذ به این سیستم‎ها بتوانند نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند یا در فرآیند رای‎گیری اختلال ایجاد کنند.
حتی اتحادیه اروپا که خود را به اعمال رویه‎های مربوط به دولت الکترونیک در این قاره کاملا متعهد می‎داند، هنوز هیچ طرحی برای استفاده از سیستم‎های جدید رای‎گیری الکترونیک ندارد.
البته همین مسئله نشان می‎دهد که دول اروپایی نیز هنوز چندان اعتمادی به این ابتکار عمل ندارند، چنانچه یکی از مسئولان اتریشی با قاطعیت می‎گوید که سیستم قدیمی رای‎گیری با کاغذ هنوز هم بهترین است او معتقدند است که روش‎های دیجیتال چندان اطمینان‎آور نیستند.
در حال حاضر شیوه‎های رای‎گیری در آمریکا و سراسر اروپا توسط دول محلی و مقامات ایالتی مشخص می‎شود و در اکثر موارد تغییر این رویه‎ها نیازمند قانونگذاری یا تغییر قوانین قدیمی است که آن هم مدت‎ها زمان می‎برد.
حتی استفاده از کیوسک‎های جدید رای‎گیری که با تماس دست کار می‎کند نیز مستلزم حضور در محل اخذ رای است. با این حساب باید گفت: تا زمانی که سیاستمداران به شیوه‎های رای‎گیری الکترونیک اعتماد نکنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
انجيل را از طريق نمايشگر ipod بخوانيد

برنامه BiblePlaye به كساني كه جوياي رهنمودهاي معنوي و روحاني از طريق دستگاه هاي كوچم دستي هستند. دانلودهاي رايگاني از پر فروش ترين كتاب دنيا ارائه مي دهد تا از آن در نمايشگرهاي رسانه اي ipod اپل استفاده كنند.

به گزارش بخش خبر شبكهفناوري اطلاعات ايران ، به نقل از News.com، به گفته پابلو منديگوچيا، برنامه نويس و طراح لس آنجلسي اين برنامه، BiblePlaye قادر است سه نسخه متني متفاوت از انجيل را ارائه دهد كه از طريق صفحه نمايش ipod و با استفاده از دستور «Notes» اين وسيله قابل خواندن است.

اين شركت همچنين يك نسخه بسيار مجلل از اين محصول را كه قرائت هاي صوتي MP3 از انجيل را روي CD-ROM نمايش مي دهد به قيمت 29 دلار مي فروشد. اين محصول مي تواند با هر ipod نسل سوم يا چهارم استفاده شود. از زمان راه اندازي BidlePlayer در اوايل اكتبر تقريبا 7 هزار بار از نسخه رايگان آن دانلود شده است.
منديگوچيا، طراح اين برنامه گفت كه ايده طراحي اين نرم افزار زماني به ذهن وي خطور كرد كه او يك ipod براي توليد خواهرش به وي هديه داد و فرمان Notes را كشف كرد. اين فرمان به كاربر اجازه خواندن متن ها را در صفحه نمايشipod مي دهد. اين برنامه نويس در حال حاضر در حال كار روي يك نسخه صوتي انجيل است كه با نرم افزار مديا پلي ير ويندوز كار مي كند.




منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
وب جهاني چگونه كار مي كند؟

در حال حاضر اينترنت و معروف ترين تجلي آن يعني وب جهاني را مي توان به اولين مدل ماشين فورد تشبيه كرد. اينترنت، ما را به هر جايي از فضاي مجازي مي برد و مطمئنا اين پديده سرگرم كننده بوده و سريع تر از ارسال نامه هاي پستي توسط اسب هاي قديمي است. هيچ كس نمي تواند تصور كند كه وب ممكن است به چه صورت درآيد يا چه تاثير بزرگ و فراگيري به آينده ي جهان خواهد گذاشت. مانند كسي كه يك قرن قبل وقتي اولين مدل ماشين فورد را مي ديد كه از يك جاده خاكي پت پت كنان مي آيد، نمي توانست تصور كند كه اتومبيل براي جامعه ي مدرن [امروز] چه اهميتي مي تواند داشته باشد.
شبكه ي اينترنت تاكنون بر روي آموزش، تجارت و ارتباطات شخصي تاثير گذاشته است وو نهايتا قادر به برآورده كردن وعده اي است كه گوتنبرگ داده بود: «هر كس مي تواند يك ناشر شود. » [در حال حاضر] هر كسي مي تواند عقايدش را به جهان ارائه دهد بي آنكه نشر پرهزينه اي را تقبل كرده، انتشاراتي داشته و يا در اين راستا به هر چيز ديگري كه مي توان اشاره كرد دسترسي داشته باشد.
اينترنت همچنين مي تواند ما را به نوعي سيب زميني تبديل كند. يعني موجوداتي بي رنگ و رو با ماهيچه هايي شل و استخوان هايي ضعيف، كه هرگز خانه هايشان را ترك نمي كنند چون هر چيزي از كار گرفته تا خريد بر روي وب موجود است. در حقيقت [فعلا]ِ اين شانس وجود دارد كه وب بر روي چيز هايي كه ما مي توانيم تصورش را بكنيم تاثير مي گذارد. ما مطمئن نيستيم كه اولين مدل ماشين، فكر رانندگي در فيلم ها و يا تحويل غذا توسط ماشين را به وجود آورده باشد. در آن زمان حتي اين نگراني كه ماشين چه تاثيري مي تواند بر روي شغل درشكه سواري داشته باشد نيز به ذهن نزديك نبود.
البته ما قصد نداريم تا به پيش بيني دنياي واهي يا غيرواهي كه توسط وب به وجود مي آيد بپردازيم. اما چنين نيز برداشت نمي شود كه وب آنچنان جهش بزرگي باشد كه تغييرا ت غير قابل برگشتي را در جامعه پديد آورد.
اما در حال حاضر چيزي كه وب هست يك روش ارزان و سريع براي ارسال پيغام بوده و حتي تماس هايي كه نقاط دوردست گرفته مي شود را نيز تقبل مي كند. وب راه خوبي براي يافتن اطلاعات درباره ي انجام دادن امتحان ويا تضعيف روحيه ي حريفان خود است. شما مي توانيد تعداد زيادي نرم افزار خوب را به طور رايگان و يا خيلي ارزان از وب تهيه كنيد و نيز افرادي را ملاقات كنيد و يا با اشخاصي دوست شويد كه هرگز در تمام چيزهاي اندك، بد نيستند. مرور و جستجو دو استفاده ي وب هستند كه بيش از همه معمول مي باشند. اين دو كاربرد، كمي شبيه هم هستند اما مرور، اغلب يك فعاليت علت و معلولي و پيوسته است كه آن را مي توان به موج سواري در بستر يك رودخانه تشبيه كرد. عمل مرور مملو از رويدادهاي خوش يمن است. جستجو، بيرون كشيدن تمام توقف ها به طور جدي و منظم است كه با استفاده از صدها امكان ياري دهنده انجام مي شود.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
راهكارهاي جديد MAAWG براي مبارزه با سوء‌‏استفاده‌‏هاي اينترنتي

گروه خدمات ضد سوء استفاده‌‏هاي اينترنتي و ايميل MAAWG اولين اجلاس خود را در زمينه همكاري در حوزه استانداردهاي ايميل, حملات اينترنتي سرقت هويت و بستن ورودي‌‏هاي ايميل در سطح ارايه‌‏دهندگان خدمات برگزار كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، زا ايلنا,‌‏ گروه MAAWG كه تعداد زيادي از مشتريان آنISPها و شركت‌‏هاي امنيتي هستند, اعلام كرده است: شركت‌‏ها مي‌‏توانند از اين گروه به عنوان كانالي براي آزمايش استانداردهاي نوظهور ايميل استفاده كنند.
اين گروه استانداردهاي مربوط به چهارچوب راهبردي فرستنده, ID فرستنده و اعتبار SMTP مشتري را اجرا خواهند كرد و اين استانداردها توسط مشتريان آزمايش خواهد شد و يك سري داده‌‏هاي خام در اختيار آنها قرار خواهد گرفت,همچنين, مشخصه‌‏هاي مبتني بر CRYPTO (رمزنگاري) نيز در كنار استانداردهاي بالا تست خواهد شد.
گفتني است, اعضاي شركت‌‏كننده در اجلاس گروه MAAWG به بحث در مورد متوقف كردن ترافيك ناشي از مراجعه كاربران اينترنتي بر روي ورودي 25 پرداختند.
ورودي 25 (PORT25 ) در ايميل‌‏هاي SMTP به كار گرفته مي‌‏شود و تصميم اجلاس فوق در راستاي متوقف كردن ترافيك كاربران در مجراي اين دريچه با هدف جلوگيري از ارسال كرم‌‏ها و اسپام‌‏هايي صورت مي‌‏گيرد كه از طريق PCهاي كاربران به اين سرور فرستاده مي شود.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا