سلام دوست عزیز.
با همون مدیفایر Hair and Fur میشه به راحتی این کار رو انجامک داد.
فقط کافیه که یه سطح داشته باشی که روش مدیفایر Hair and Fur داده شده باشه.
بعد یه آبجکت مثل یه کره (که همون توپت باشه) داشته باشی.
بعد یه انیمیت از حرکت توپ و گذر از روی اون چمن.
خب حالا دیگخ نوبته قسمت تنظیمات Hair and Fur میرسه:
1- اول تو قسمت Display تیک گزینه Display Guides رو بزن. (این برایه شبیه سازی اون چمنها هستش که البته باید اینو بدونی که به تعداد وجه های یک جسم بستگی داره. یعنی هرچی وجوهت بیشتر تعداد این خطوط هم بیشتر)
2- خب بعدش تویه قسمت Dynamics و بعد قسمت Collision روی Sphere کلیک کن (البته اگه یه توپ داری و شکلش کروی وگرنه رویه Polygon کلیک کن)
3- تو همون قسمت روی کلید Add کلیک کن و از تویه صحنه توپتو انتخاب کن.
4- حالا از منوی Create و بعد قسمت SpaceWarps یه Wind به صحنه اضافه کن که روش به سمت بالا باشه. (این برایه اینکه وقتی شبیه سازی شروع شد چمن ها نریزن پایین)
5- حالا دوباره بورو به مودیفایر Hair and Fur ای که به سطح چمن داده بودی.
6- تویه قسمته Dynamics و بعدش قسمت External Forces کلیده Add رو بزن و اون Wind رو از تویه صحنه انتخاب کن.
7- حالا دیگه بهتره یه نفسه راحت بکشی چون کار دیگه تقریبا تمومه.
8- حالا تو قسمت Dynamics و بعدش قسمت Stat Files رویه اون کلیده سه نقطه کلیک کن و یه آدرس براش انتخاب کن و Save کن.
9- از تویه قسمت Simulation رویه گزینه Run کلیک کن و تمام...
اینم یه نمونه که من درست کرده ام:
خب دوست عزیز امیدوارم متوجه شده باشی.
ولی اگه سوالی داشتی بگو ما در خدمتیم.
با آرزویه موفقیت.