PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
در چارچوب طرح تسما (توليد و ساماندهي محتواي الكترونيكي)، شوراي عالي اطلاع رساني درصدد است براي بازيها و سرگرميهاي الكترونيكي سياستگذاريکرده و ميان نهادهاي مختلف فعال در اين حوزه، هماهنگي ايجاد کند.
به گزارش واحد ارتباطات شوراي عالي اطلاع رساني، احسان حيدري، مسوول کارگروه بازيهاي الكترونيكي شوراي عالي اطلاع رساني، با اشاره به ضرورت تشکيل اين کارگروه بيان داشت: در جوامع امروز بازي الكترونيكي با تاثيرگذاري فراوان فرهنگي و آموزشي تبديل به رسانه اي مهم و پر مخاطب شده و صنعت بازيهاي الكترونيكي در جهان به شدت در حال توسعه است. در ايران نيز فضاي فعال و پتانسيل زيادي در اين زمينه وجود دارد اما در شرايط فعلي، اين حوزه در کشورمان دچار آشفتگي است و از پتانسيل هاي موجود بخوبي استفاده نمي شود.
وي تصريح کرد: شوراي عالي اطلاعرساني قصد ندارد تصديگري در اين زمینه داشته باشد، بلکه ميخواهد سياستگذاري و راهبري را بر عهده بگيرد و بستر لازم را براي فعاليتهاي اين حوزه ايجادکند.
وي محورهاي كلي فعاليت كارگروه را در سه محور شامل حمايت از پژوهشهاي مورد نياز كشور در اين زمينه، كمك به شكل گيري مناسب جريان بازي سازي در كشور و بهبود وضعيت كاربرد ونهایتا استفاده از بازيها دانست وگفت: نخستين محور تاسيس اين كار گروه بر حمايت از پژوهشهاي بنيادي ،توسعهاي و كاربردي با هدف پشتيباني از سياستگذاري و راهبري ملي در حوزه بازيهاي الكترونيكي متمركز شده است.
از جمله اقدامات محور دوم فعاليت اين كار گروه ميتوان به حمايت از محتواسازي الکترونيکي در حوزه بازي و سرگرمي در چارچوب سياستهاي تدوينشده توسط شوراي عالي اطلاعرساني اشاره كرد.
حيدري با اشاره به محور سوم گفت: فرهنگسازي در جامعه براي ايجاد شناخت صحيح نسبت به بازيهاي الكترونيكي و حاكميت الگوي استفاده صحيح از بازيهاي الكترونيكي و همچنين تدوين نظام ردهبندي بازيهاي الكترونيكي براي گروه هاي سني مختلف براساس آموزههاي ملي و ارزشهاي ديني از جمله اقدامات كار گروه بازيهاي الكترونيكي است.
وي در خصوص اولويت هاي کاري اين کارگروه بيان داشت: در ضمن ترسيم نقشه فعاليتهاي سابق و فعلي كشور در اين حوزه و ساماندهي وضعيت كنوني استفاده از بازيهاي الكترونيكي اولويتکاري اين کارگروه است.
وي با تاكيد بر استفاده حداكثري از نظرات صاحبنظران و فعالان كشور در اينزمينه گفت : نظر اكثر صاحبنظران فرهنگي و تربيتي كشور اينستكه بايد الگوي استفاده از بازيهاي الكترونيكي درکشور بهبود يابد و اينموضوع نياز به فعاليتهاي گستردهاي از جمله فرهنگ سازي وارائه نظام ردهبندي بازيها براي گروه هاي سني مختلف دارد. به دنبال اين موضوع بايد سالم سازي بازار و رعايت حقوق مالکيت معنوي پيگيري شود تا زمينه مساعد و سود آوري براي فعاليت نظاممند شرکتهاي توليد كننده بوجود آيد.
وي در پايان خاطر نشان کرد: حوزه بازيهاي الكترونيكي نيازمند اقدامات هوشمندانهاي است و پژوهش در اين زمينه و شناخت دائمي روند توسعه بازيهاي الكترونيكي در دنيا يكي از الزامات اين كارگروه است و آنچه كشور ما را در اين مسير مزيت ميبخشد، سرمايههاي ارزشمند فرهنگي ما و نيروي انساني خلاق كشور ماست و بهاين دلايل، ما چشمانداز روشني را پيشروي صنعتبازيهاي الكترونيكي ايراني ميبينيم.
منبع:http://pcworldiran.com/news/fn_850429.htm
به گزارش واحد ارتباطات شوراي عالي اطلاع رساني، احسان حيدري، مسوول کارگروه بازيهاي الكترونيكي شوراي عالي اطلاع رساني، با اشاره به ضرورت تشکيل اين کارگروه بيان داشت: در جوامع امروز بازي الكترونيكي با تاثيرگذاري فراوان فرهنگي و آموزشي تبديل به رسانه اي مهم و پر مخاطب شده و صنعت بازيهاي الكترونيكي در جهان به شدت در حال توسعه است. در ايران نيز فضاي فعال و پتانسيل زيادي در اين زمينه وجود دارد اما در شرايط فعلي، اين حوزه در کشورمان دچار آشفتگي است و از پتانسيل هاي موجود بخوبي استفاده نمي شود.
وي تصريح کرد: شوراي عالي اطلاعرساني قصد ندارد تصديگري در اين زمینه داشته باشد، بلکه ميخواهد سياستگذاري و راهبري را بر عهده بگيرد و بستر لازم را براي فعاليتهاي اين حوزه ايجادکند.
وي محورهاي كلي فعاليت كارگروه را در سه محور شامل حمايت از پژوهشهاي مورد نياز كشور در اين زمينه، كمك به شكل گيري مناسب جريان بازي سازي در كشور و بهبود وضعيت كاربرد ونهایتا استفاده از بازيها دانست وگفت: نخستين محور تاسيس اين كار گروه بر حمايت از پژوهشهاي بنيادي ،توسعهاي و كاربردي با هدف پشتيباني از سياستگذاري و راهبري ملي در حوزه بازيهاي الكترونيكي متمركز شده است.
از جمله اقدامات محور دوم فعاليت اين كار گروه ميتوان به حمايت از محتواسازي الکترونيکي در حوزه بازي و سرگرمي در چارچوب سياستهاي تدوينشده توسط شوراي عالي اطلاعرساني اشاره كرد.
حيدري با اشاره به محور سوم گفت: فرهنگسازي در جامعه براي ايجاد شناخت صحيح نسبت به بازيهاي الكترونيكي و حاكميت الگوي استفاده صحيح از بازيهاي الكترونيكي و همچنين تدوين نظام ردهبندي بازيهاي الكترونيكي براي گروه هاي سني مختلف براساس آموزههاي ملي و ارزشهاي ديني از جمله اقدامات كار گروه بازيهاي الكترونيكي است.
وي در خصوص اولويت هاي کاري اين کارگروه بيان داشت: در ضمن ترسيم نقشه فعاليتهاي سابق و فعلي كشور در اين حوزه و ساماندهي وضعيت كنوني استفاده از بازيهاي الكترونيكي اولويتکاري اين کارگروه است.
وي با تاكيد بر استفاده حداكثري از نظرات صاحبنظران و فعالان كشور در اينزمينه گفت : نظر اكثر صاحبنظران فرهنگي و تربيتي كشور اينستكه بايد الگوي استفاده از بازيهاي الكترونيكي درکشور بهبود يابد و اينموضوع نياز به فعاليتهاي گستردهاي از جمله فرهنگ سازي وارائه نظام ردهبندي بازيها براي گروه هاي سني مختلف دارد. به دنبال اين موضوع بايد سالم سازي بازار و رعايت حقوق مالکيت معنوي پيگيري شود تا زمينه مساعد و سود آوري براي فعاليت نظاممند شرکتهاي توليد كننده بوجود آيد.
وي در پايان خاطر نشان کرد: حوزه بازيهاي الكترونيكي نيازمند اقدامات هوشمندانهاي است و پژوهش در اين زمينه و شناخت دائمي روند توسعه بازيهاي الكترونيكي در دنيا يكي از الزامات اين كارگروه است و آنچه كشور ما را در اين مسير مزيت ميبخشد، سرمايههاي ارزشمند فرهنگي ما و نيروي انساني خلاق كشور ماست و بهاين دلايل، ما چشمانداز روشني را پيشروي صنعتبازيهاي الكترونيكي ايراني ميبينيم.
منبع:http://pcworldiran.com/news/fn_850429.htm