تنظیمات اینترنت همراه اول و مراحل مربوط به فعالسازی آن ها

enable-mci-internet.jpg

اپراتورها معمولا در زمینه بسته های اینترنتی به خوبی عمل کرده اند. مثلا شاهد بوده ایم که اینترنت سیمکارت هایی . بسته های اپراتورها تلفن همراه به مراتب از اینترنت بقیه شرکت ها سریع تر است. به همین دلیل است که خیلی از کاربران بیشتر به سمت اینترنت های سیم کارت روی آورده اند. ار اینترنت سیمکارت کمنی گران تر از اینترنت مخابرات است اما حقیقتا سرعت بسیار خوبی دارد. به واق می توان گفت سرعت سیم کارت های همراه اول چند برابر شرکت های دیگر است اما چرا بعضی وقتها اینترنت همراه اول وصل نمی شود و کاربران قادر به استفاده از آنها نیستند؟

تنظیمات اینترنت همراه اول چگونه است؟

همراه اول پس از اینکه اینترنت خود را در بستر G3، 4G و 4.5G ارائه کرد، آن را تحت عنوان اینترنت نوترینو معرفی نمود. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر هنوز از سیم کارتهای قدیمی ایرانسل استفاده می کنید، در اسرع وقت برای ارتقای آنها به نسل های جدید یوسیم اقدام نمایید. در ادامه به شما ارائه خواهد شد، اقدام نموده و بعد از اینکه پیامک موفقیت آمیز بودن اینترنت را دریافت کردید از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه اندروید یا آیفون خود تنظیمات اینترنت همراه اول را نیز اعمال نمایید. شما از دو روش می توانید برای فعالسازی اینترنت استفاده کنید. در چند سال اخیر نیز با پیشرفت هایی که در زمینه اینترنت همراه داشته است، اقدام به ارائه اینترنت G4 با نام نوترینو کرده است که با استفاده از آن می توانید از اینترنت پرسرعت بهره مند شوید.

با استفاده از یک کد دستوری بسیار ساده می توانید تنظیمات اینترنت را فعال کنید.

در ابتدا کد دستوری #231*10* را شماره گیری نمایید.

active-mci-internet-by-ussd.jpg

پیغامی همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که بیانگر این امر است که نتیجه فعالسازی اینترنت همراه اول از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد.


active-mci-internet-tutorial.jpg


پس از آن پیامکی با سرشماره Hamrahaval برای شما ارسال می شود. این پیامک بدین معنا است که فرآیند فعالسازی اینترنت پایه به خوبی انجام شده است.


active-mci-internet-guide.jpg

از طریق پیامک نیز می توانید به راحتی اینترنت همراه اول را فعال کنید.


یک پیامک خالی و بدون متن را به شماره 8088 ارسال نمایید.

active-mci-internet-by-sms.jpg


پیغامی همانند تصویر زیر را از سرشماره Hamrah Aval مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده این موضوع است که فرآیند فعال سازی اینترنت همراه اول با موفقیت صورت گرفته است.


active-mci-internet-by-sms-tutorial.jpg


برای تنظیمات دستی اینترنت همراه اول در گوشی های آیفون باید مراحل زیر طی کنید:

در بخش تنظیمات گوشی وارد قسمت Cellular شوید.

mci-internet-activation-in-ios.jpg

در صفحه جدید می توانید در ابتدا Cellular Data را فعال کرده و سپس در گام بعدی منو Cellular data network را انتخاب نمایید.

mci-internet-activation-in-iphone-tutorial.jpg

در نهایت صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید در فیلدهای APN موجود، APN همراه اول را به صورت mcinet وارد نمایید.

mci-internet-activation-in-iphone-steps.jpg

بعد از این مراحل گوشی خود را یکبار روشن و خاموش کنید در این صورت مشاهده خواهید کرد اینترنت همراه اول فعال می شود.

به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی تنظیمات اینترنت همراه اول پرداخته و نحوه فعال سازی اینترنت همراه اول در گوشی تلفن همراه اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که در خیلی از مواقع اینترنت سیم کارت های تلفن همراه فعال نیست. یعنی شما باید به صورت دستی و طبق آموزشی که در این مقاله ارائه کرده ایم، آن را انجام دهید.

برای مطالعه کامل این مقاله می توانید از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول
 

جدیدترین ارسال ها

بالا