سلام خیلی خیلی ممنون از توضیحاتتون، باید عرض کنم ما کارت اعتباری داریم و میتونیم خرید رو انجام بدیم اما پنل دامین رو نداریم.
حتما ازش درخواست کنید که بهتون پنل بده، و البته ابتدا قبل از درخواست خودتون در سایت اون registrar ثبت نام کنید که این ثبت نام هم رایگانه تا صاحب یک پنل خالی بشید که فعلا دامینی داخلش نیست. ثبت نام که کردید از شرکت هاستینگ درخواست جابجایی دامین رو می کنید و البته موقع درخواست باید مشخصات کاربری تون رو هم بگید تا بهش دامین منتقل بشه. نکته مهمی هست که اگر به موقع برای انتقال دامین به پنل شخصی تون اقدام نکرده باشید و انقضاء دامین خیلی نزدیک باشه، روال عادی شرکت های هاستینگ اینه که هزینه تمدید رو از شما می گیرند و خودشون تمدیدش می کنند، یعنی پیش از تمدید بهتون دامین رو تحویل نمی دهند. اگر همچین حالتی پیش اومد غیر عادی و خارج از روال نیست. و دقت کنید که در هنگام ثبت نام نه با IP ایرانی وارد سایت خارجی بشید و نه مشخصات و آدرسی که مربوط به ایران باشه وارد کنید. از VPN خارجی استفاده کنید و چه بهتر که یک نفر آشنا مقیم خارج با مشخصات و آدرس معتبر خودش براتون اینکار رو انجام بده که بعدا برای اثبات هویت اش مشکلی پیش نیاد، مثلا اگر فردا کسی ادعای مالکیت اون دامین رو بکنه، شما با یک مشخصات و آدرس جعلی نمی توانید از مالکیت تون دفاع کنید.
آیا طبق اصول شرکتی که دامین رو ثبت کرده باید دسترسی به پنل رو هم به ما میداده؟
الزاما نه، مشتری های هاستینگ همگی در یک حد تخصص و مسئولیت پذیری ندارن، تحویل دادن پنل مستقل برای همه مشتری ها الزاما مفید نیست، مخصوصا بخاطر شرایط تحریم. بعضی از مشتری ها نه از نگهداری دامین و تنظیم name server و dns چیزی سر در میارن و نه بخوبی بخاطر میسپارن که دامین کی منقضی میشه و در زمان مناسبی برای تمدید اقدام نمی کنند، در ضمن تمدید کردن با توجه به شرایط تحریم صرفا برای بعضی از مشتری ها امکانپذیره. برای اینجور مشتری ها فقط از طرف هاستینگ فاکتور میدن که دامین تون باید بزودی تمدید بشه و فلان قدر هزینه اش میشه یا دامین تون رو تمدید کردیم و اینقدر باید بپردازید. همچین مشتری ای نیازی به پنل مستقل نداره. پنل مستقل برای مشتری ای خوبه که مسئولیت کامل دامین رو قبول کنه و حواسش جمع باشه که به موقع تمدید ها رو هم انجام بده و از لحاظ فنی و امنیتی هم حواسش باشه.
یا اصلا ما میتونیم ازش درخواست کنیم که پنل رو بده؟
بله، قطعا می توانید درخواست انتقال دامین رو به پنل خودتون بکنید. در سایت registrar که اسمش رو می توانید از همون شرکت هاستینگ بپرسید ثبت نام کنید و مشخصات ID کاربری تون در اون سایت رو به شرکت هاستینگ اعلام کنید تا دامین رو به اکانت اختصاصی خودتون منتقل کنند.
و در مورد هویت ایرانی هم اگر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم که چه اطلاعاتی مشخص میکنه ما خرید رو داریم از ایران انجام میدیم
خلاصه اش اینه که شما هیچوقت با مشخصات و هویت ایرانی نباید خریدی انجام بدید. به عنوان یک ایرانی نه میتوانید خریدی انجام بدید و نه مالک دامین com ای باشید، چون شرکت های بین المللی اجازه سرویس دهی به شما رو ندارند. فرضا بدون VPN خارجی که IP اش مربوط به ایران نباشه، نباید وارد سایت های مربوطه بشید یا هیچ عملیات مشکوک بانکی نباید انجام داده بشه که بخاطرش حساب بانکی مسدود بشه. اینها مواردیه که با جستجو در مورد خرید اینترنتی از سایت های خارجی یا نکات نگهداری و استفاده از اکانت پی پال یا گیفت کارت خارجی هم می توانید مطالعه کنید، کافیه در گوگل در موردشون جستجو کنید. داشتن پنل مستقل برای ایرانی ها دردسر زیاد داره.