سلام
بسیار استفاده کردیم دوستان
اگر آموزش و راهنما دارین برین زیبراش و اگر ندارین بدونین MB یه هدیه ارزشمنده.
خودآموز و دارنده همه نکات لازم و خیلی نکات پیشرفته.
نکته مهم اینه که روش یادگیری انطباقی از اکتشافی خیلی بهتره یعنی بعد از تسلط به اولی شما با درک ارتباط قسمت های متناظر میتونی با سرعت عجیبی زیبراش رو هم مسلط بشی و بعد از اون بنا به خاطرات و علایق و خوشدستی هر کردوم انتخاب داشته باشی.
من تجربه خودم این بود که mudbox راحت تر - کافی - مناسب و آشنا بود برام.
تکسچرینگ توی این برنامه نکات خودش رو داره و من اون زمان از تری دی کوت که یکم بهتر بود و مادباکس که یکم سبک تر بود اولی رو انخاب کردم. در مورد اسکالپ و حجم سازی هم خب زیبراش یه حالت متفاوت و سبک داره که یه سر و گردن سنگین تر میشه باهاش کار کرد.
کمک کرد با براش های اصلی آشنا بشم.
البته بعدا فهمیدم براش های اصلی به تعداد اون ها هم نیست ... من کاراکتر رو تا 80 درصدش توی sculptris کار میکنم.
به نظرم اگر حوصله داری با sculptris کار کن تا ببینی براش های اصلی اسکالپ چیه. تا ببینی move چقدر مفیده و چطور میشه محدود از زیبراش استفاده کرد. این که بهت عرض میکنم به نظر خیلیا یه اسباب بازی و به نظر خیلیا یه ابزار کند هست. اما من هر چی تقلا میکنم نمیتونم دوستیمون رو فراموش کنم ... تا حالا فکر کنم بیشتر از دو سه ملیون مثلث کاراکتر و حجم باهاش زده باشم ... این همون حرفیه که با هر کدوم راحتی ...
به نظر من هر سه رو نصب کن و ببین روش کار تو هر کدوم چیه ... این کار خیلی مفیده ... ترست رو از شلوغه میریزونه و به ساده هه امیدوار میکنه. و خواهی دید که اونا چی بیشتر دارن ... فقط در حد کلی کافیه. بعد کم کم سعی کن با برنامه کار کنی و طبق شرایط یکی رو انتخاب کن و هی عوض نکن ... حامد به نظرم یه حجم خیلی نکت دار تو MB درست کرده که برای کارهای اول عالیه ... با اینکه من مثلا هر سه تا رو کار کردم نمیتونم اینجوری دیتیل بدم ... مهم دل دادن به کار و امکانات آموزش و حوصله و تلاش خودشماست.
یه چیزایی هم تو همشون مشترکه ... اگه مش رو خوب بسازی و فقط دیتیل بدی برای مپ گرفتن که هیچ وگرنه ریتوپولوژی لازم میشه. برای یووی کردن هم میشه از هر کدوم برنامه ها استفاده کرد چون مستقل هست. و رنگ هم همینطور ... من خودم حجم رو با SC میسازم و تو زیبراش یکم فینیشنگ ساده و با یه چیزی که راه دستش باشه یووی میکنم و با تری دی کوت و زیبراش و فتوشاپ هم تکسچر ... داستان سادس اولا و اینکه اینترفیس برنامه چیه هم تا اونجا مهمه که شما ندونی راه و چاه کجاست ... من شاید 60 - 70 درصد از نکات زیبراش رو نمیدونم. خیلیاشو وقتی لازم میشه میگردم و خیلیاشم استفاده نمیکنم و کارم هم راه میفته. ...
اوووف چقدر حرف میزنم ... ببخشید
مستفیض شدیم.
یا علی