تفاوت ZBrush و Mudbox

mehdi_wade

Member
سلام
یه کم اطلاعات در مورد تفاوت ZBrush و Mudbox می‌خوام و اینکه اگه زیاد تفاوت ندارند کدوم بهتر و قوی تره و دیگری رو تا حد زیادی پوشش میده؟


:rose:
 

hamed.f

Well-Known Member
هیچ تفاوتی با هم ندارند و هیچ کودوم بهتر از اون یکی نیست فقط به خودت بستگی داره با محیط و عملکرد کودوم راحتری.
با نظرتون مخالفم
زيبراش خيلی خيلی قويتر و کاملتر از مود باکس هستش.
من خودم بيشتر با مود باکس کار ميکنم و خيلی دوسش دارم ولی اين دليل نميشه که نسبت بهش تعصب نشون بدم.
همين حالا شم تو wip دارم يه کاراکتر رو باهاش مدل ميکنم.
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=189591
تری دی براش زيبراش خيلی بيشتر از مودباکس هستش.
زيبراش برا آنرپ کردن يوی مستر رو داره که فوق العادست،ولی انرپ مود باکس خيلی خيلی ضعيف هستش.
همين امکان جديدی که به زيبراش اضافه شده،که وقتی قسمتی از کارکتر رو با move ميکشی رو ديوايد ميکنه،بينهايت کاربردی هستش.چون ديگه لازم نيست کل بدن رو ديوايد کنی،و در خيلی از مواقع اين امکان باعث ميشه که ديگه نيازی به ريتوپولوژی نباشه و ...
محاسن مود باکس اينها هستش
1-راحته
2-تکسچرينگش قوی هستش.
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
من نگفتم که مادباکس از زیبراش بهتره .
من هیچ تعصبی رو هیچ برنامه ای ندارم مثلا اگر مادباکس از زیبراش بهتر یا بدتر باشه برای من چه نفعی داره من به دید یه ابزار از برنامه استفاده می کنم اگر هم شده از چندتا برنامه استفاده کنم می کنم برام هم اصلا مهم نیست کودوم بهتره.

بعد برای تکسچرینگ و انرپ مگه دیگه از زیبراش استفاده میشه تا اونجا که من می دونم با وجود برنامه هایی مثل Uv Layout برای انرپ و Foundary Mari و 3DCoat برای تکسچرینگ کسی نیاز به زیبراش برای انرپ و مادباکس نداره

یا علی
 

Red Exotic

New Member
کار اصلی مودباکس و زیبراش مدلسازیه و تو این کار زیبراش مطمئنا" قویتره و هیچ شکی هم درش نیست.
از نظر من (که البته تو این زمینه عددی هم نیستم)ایراد اصلی زبیراش User Interface اونه که یه مقداری اوایل کار باهاش سخته.
 

maxscript

Well-Known Member
کار اصلی مودباکس و زیبراش مدلسازیه و تو این کار زیبراش مطمئنا" قویتره و هیچ شکی هم درش نیست.
دلیل بدون دلیل و منطق نمیشه گفت یه برنامه ضعیفه با کار کردن شما هست که معلوم میشه برنامه چه نقص هایی داره.
 

hamed.f

Well-Known Member
من نگفتم که مادباکس از زیبراش بهتره .
من هیچ تعصبی رو هیچ برنامه ای ندارم مثلا اگر مادباکس از زیبراش بهتر یا بدتر باشه برای من چه نفعی داره من به دید یه ابزار از برنامه استفاده می کنم اگر هم شده از چندتا برنامه استفاده کنم می کنم برام هم اصلا مهم نیست کودوم بهتره.

بعد برای تکسچرینگ و انرپ مگه دیگه از زیبراش استفاده میشه تا اونجا که من می دونم با وجود برنامه هایی مثل Uv Layout برای انرپ و Foundary Mari و 3DCoat برای تکسچرینگ کسی نیاز به زیبراش برای انرپ و مادباکس نداره

یا علی
سلام دوست من،ببخشيد چند روز بود نبودم:rose:
سوء تفاهم نشه ...در مورد تعصب من خودم رو گفتم. نه شما رو:rose:
تو پست بالا سعی کردم نشون بدم که به عنوان يک مودباکس کار دارم از زيبراش تعريف مکنم:rose:
در مورد uvl و ... هم بايد عرض کنم که اينها بحث يک کاربر حرفه اي مثل شماست نه يک علاقمندی که تازه ميخواد يه نرم افزار رو انتخاب کنه.
اما يه نکته ی کوچيک هم بگم خدمتتون که حرفه ايها از يو مستر هم خيلی استفاده ميکنن.چون در عرض چند ثانيه بدون overlab کردن براتون انراپ ميکنه،و فقط کاراکترهای مهم که خطوط برش و ... اهميت خاصی رو داره رو با uvl انراپ ميکنن ،يه مسئله ی ديگه اينکه uvl مثل مکس ,ورتکس و edge ها ميشناسه واسه همين اگه يه کاراکتر high ploy بخوايد باهاش انرپ کنيد يا نميکشه و کرش ميکنه يا خيلی سنگين ميشه و نميشه باهش کار کرد .در حالی که يومستر برا همين طراحی شده.
در کل جواب دوستمون که ميخواست بدونه بين اينها کدوم بهتره،جوابش صد در صد ،زيبراش هستش:rose:
موفق باشيد:rose:
 

maxscript

Well-Known Member
شاید من تند رفتم اگر تند رفتم شما به بزرگواری خود ببخش.:)

البته که شما حرفه ای تر هستید توی این مبحث از من . توی گروهی گیمی که من کار می کنیم دوستانم هم مادباکس و هم زیبراش کار می کنن این موضوع هم اونجا هست ولی من پیشنهاد کردم که از هر دوتاش استفاده بشه برای همین می گم هیچ فرقی ندارن ولی ما برای تکسچرینگ و انرپ گیری از این دوتا استفاده نمی کنیم ولی این ابزاری که داخل زیبراش هست و شما نام بردید برام جالب بود نسبت به Uv Layout راحتتر بود.
 

Red Exotic

New Member
دلیل بدون دلیل و منطق نمیشه گفت یه برنامه ضعیفه با کار کردن شما هست که معلوم میشه برنامه چه نقص هایی داره.

حرف شما کاملا" درسته،مهم مهارتهای خود کاربر هست.
اون حرف منم از روی توانائیهای اندکم و یا از روی تعصب و ...نبود.من اون حرفو به خاطر این دوستمون که اطلاعات می خوستن و گفتم شاید بخوان تازه کارو شروع کنن گفتم چون زیبراش با توجه به ویژگیهای فوق العاده ای که در نسخه های اخیر بهش اضافه شده واقعا" پیشرفت فوق العاده ای کرده و ضمنا" نرم افزار آینده داری هم هست و با ادامه این روند قطعا" پیشرفت بیشتری هم خواهد کرد البته به شرطی که زیر مجموعه شرکتهای ...مثل اتودسک نشه!
 

hamed.f

Well-Known Member
شاید من تند رفتم اگر تند رفتم شما به بزرگواری خود ببخش.:)

البته که شما حرفه ای تر هستید توی این مبحث از من . توی گروهی گیمی که من کار می کنیم دوستانم هم مادباکس و هم زیبراش کار می کنن این موضوع هم اونجا هست ولی من پیشنهاد کردم که از هر دوتاش استفاده بشه برای همین می گم هیچ فرقی ندارن ولی ما برای تکسچرینگ و انرپ گیری از این دوتا استفاده نمی کنیم ولی این ابزاری که داخل زیبراش هست و شما نام بردید برام جالب بود نسبت به Uv Layout راحتتر بود.
سلام،شما لطف داريد:rose:
من که عددی نيستم...:green:اينها رو هم از استاد برهانی ياد گرفتم ،و بهتره بگم که اکثر حرفهام نقل قول از ايشون بود:rose:
من هم اگه وسط حرفهام چيزی گفتم که ناراحتتون کرده ازتون معذرت ميخوام،مطمئن باشيد غير عمدی بوده...:rose::rose::rose::rose::rose:
 
سلام
بسیار استفاده کردیم دوستان:rose:

اگر آموزش و راهنما دارین برین زیبراش و اگر ندارین بدونین MB یه هدیه ارزشمنده.
خودآموز و دارنده همه نکات لازم و خیلی نکات پیشرفته.
نکته مهم اینه که روش یادگیری انطباقی از اکتشافی خیلی بهتره یعنی بعد از تسلط به اولی شما با درک ارتباط قسمت های متناظر میتونی با سرعت عجیبی زیبراش رو هم مسلط بشی و بعد از اون بنا به خاطرات و علایق و خوشدستی هر کردوم انتخاب داشته باشی.

من تجربه خودم این بود که mudbox راحت تر - کافی - مناسب و آشنا بود برام.
تکسچرینگ توی این برنامه نکات خودش رو داره و من اون زمان از تری دی کوت که یکم بهتر بود و مادباکس که یکم سبک تر بود اولی رو انخاب کردم. در مورد اسکالپ و حجم سازی هم خب زیبراش یه حالت متفاوت و سبک داره که یه سر و گردن سنگین تر میشه باهاش کار کرد.

کمک کرد با براش های اصلی آشنا بشم.
البته بعدا فهمیدم براش های اصلی به تعداد اون ها هم نیست ... من کاراکتر رو تا 80 درصدش توی sculptris کار میکنم.

به نظرم اگر حوصله داری با sculptris کار کن تا ببینی براش های اصلی اسکالپ چیه. تا ببینی move چقدر مفیده و چطور میشه محدود از زیبراش استفاده کرد. این که بهت عرض میکنم به نظر خیلیا یه اسباب بازی و به نظر خیلیا یه ابزار کند هست. اما من هر چی تقلا میکنم نمیتونم دوستیمون رو فراموش کنم ... تا حالا فکر کنم بیشتر از دو سه ملیون مثلث کاراکتر و حجم باهاش زده باشم ... این همون حرفیه که با هر کدوم راحتی ...

به نظر من هر سه رو نصب کن و ببین روش کار تو هر کدوم چیه ... این کار خیلی مفیده ... ترست رو از شلوغه میریزونه و به ساده هه امیدوار میکنه. و خواهی دید که اونا چی بیشتر دارن ... فقط در حد کلی کافیه. بعد کم کم سعی کن با برنامه کار کنی و طبق شرایط یکی رو انتخاب کن و هی عوض نکن ... حامد به نظرم یه حجم خیلی نکت دار تو MB درست کرده که برای کارهای اول عالیه ... با اینکه من مثلا هر سه تا رو کار کردم نمیتونم اینجوری دیتیل بدم ... مهم دل دادن به کار و امکانات آموزش و حوصله و تلاش خودشماست.

یه چیزایی هم تو همشون مشترکه ... اگه مش رو خوب بسازی و فقط دیتیل بدی برای مپ گرفتن که هیچ وگرنه ریتوپولوژی لازم میشه. برای یووی کردن هم میشه از هر کدوم برنامه ها استفاده کرد چون مستقل هست. و رنگ هم همینطور ... من خودم حجم رو با SC میسازم و تو زیبراش یکم فینیشنگ ساده و با یه چیزی که راه دستش باشه یووی میکنم و با تری دی کوت و زیبراش و فتوشاپ هم تکسچر ... داستان سادس اولا و اینکه اینترفیس برنامه چیه هم تا اونجا مهمه که شما ندونی راه و چاه کجاست ... من شاید 60 - 70 درصد از نکات زیبراش رو نمیدونم. خیلیاشو وقتی لازم میشه میگردم و خیلیاشم استفاده نمیکنم و کارم هم راه میفته. ...

اوووف چقدر حرف میزنم ... ببخشید
مستفیض شدیم.
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا