تفاوت مشاوره شبکه و پشتیبانی شبکه

taraznet

Member
شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام بوجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه است. با این حال کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه‌های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه‌ای کافی نیستند، اما هنوز هم نیاز به پشتیبانی شبکه دارند. از این رو ممکن است احساس نکنند که پرداخت هزینه برای پشتیبانی فناوری اطلاعات ضروری است. با این حال، حتی برای کسب و کارهای کوچک با تعداد رایانه‌های کم، اگر مشکلی کوچکی نیز ایجاد گردد می‌تواند باعث اختلال زیادی شود.‌ در این مواقع چه باید کرد؟ بهترین راه کار گرفتن خدمات مشاوره شبکه است.

پشتیبانی شبکه چیست؟​

هر گونه عملیاتی که در جهت بهبود رویکرد شبکه، نگهداری شبکه و رفع‌ ایرادات شبکه انجام شود، در دسته خدمات پشتیبانی شبکه جای می‌گیرد. خدمات پشتیبانی برای شبکه را می‌توان در دو دسته خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه و خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه در نظر گرفت.

داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه می‌تواند از به وقوع پیوستن مشکلاتی که شاید کل سیستم را به خودش درگیر کند بکاهد. تیم پشتیبان شبکه ترازنت آماده ارائه انواع خدمات پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه در تهران و سراسر ایران است.

خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه​

به تمام مجموعه اقداماتی که برای بهبود عملکرد، ارتقاء، افزایش سرعت، رفع خرابی و… روی سخت افزار شبکه انجام می‌شود خدمات پشتیبانی سخت افزاری شبکه گفته می‌شود. مواردی مانند تعویض یک تجهیز خراب در شبکه، ارتقاء یک سیستم سخت افزاری در شبکه و همه و همه جزو خدمت‌های پشتیبانی سخت افزاری شبکه به حساب می‌آید.

  • عیب یابی از زیر ساخت شبکه (خدمات پسیو شبکه)
  • ارائه مشاوره در زمینه ارتقاء و خرید سخت افزار جدید
  • عیب یابی سخت افزاری شبکه
  • بازدید دوره‌ای از شبکه
  • مانیتورینگ سخت افزاری شبکه
  • و…

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه​

به هرگونه نصب نرم افزار شبکه، به روز رسانی و آپدیت نرم افزاری، پیکربندی نرم افزار و… خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه اطلاق می‌شود. تنوع خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه بسیار زیاد است. داشتن یک پشتیبان شبکه که توانایی به روزرسانی، پیکربندی و رفع ایرادات موجود در شبکه را داشته باشد برای سازمان‌ها به ویژه سازمان‌هایی که مختل شدن شبکه در آن باعث ضرر می‌شود لازم و ضروری است.

  • نصب و به روزرسانی ویندوز سرور
  • نصب و ارتقاء نرم افزارهای موجود در شبکه
  • نظارت بر سیستم نرم افزاری شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات موجود در شبکه
  • پیشگیری از وقوع مشکلات مختلف نرم افزاری در شبکه
  • و…

چه زمانی به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟​

برخورداری از خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه مختص به زمان خاصی نمی‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در سازمان‌های نسبتا بزرگ و حتی متوسط از یک پشتیبانی حضوری شبکه حتما استفاده کنید.

در حالت کلی زمانی نیاز به پشتیبان شبکه خواهید داشت که در یکی از شرایط زیر قرار داشته باشید.

  • در شبکه شما مشکلی وجود داشته باشد.
  • سرعت شبکه کاهش یافته باشد و دلیل آن را ندانید.
  • امنیت شبکه شما با مشکل رو به رو شده باشد.
  • نیاز به ارتقاء سخت افزاری در شبکه وجود داشته باشد.
  • نرم افزارهای موجود در شبکه نیاز به پیکربندی و بروز رسانی داشته باشند.
  • مشکلی در دریافت و ارسال ایمیل‌ داشته باشید.
  • شبکه کامپیوتری سازمان شما با مشکل رو به رو شده باشد.
  • اطلاعات شبکه یکجا و منسجم نباشد.
  • دسترسی‌های شبکه مناسب نباشد.
  • پشتیبان شبکه حال حاضر شما خدمات مناسبی ارائه ندهد.
  • تجهیزات متصل به شبکه دارای مشکل باشد.
  • و…
در صورتی که یکی از موارد بالا برای شبکه سازمانی شما صادق باشد بدون شک نیاز به یک پشتیبان غیر حضوری شبکه یا یک پشتیبان حضوری شبکه خواهید داشت.

پشتیبان حضوری شبکه​

عموما در سازمان‌های بزرگ نیاز به پشتیبان حضوری شبکه امری اجتناب ناپذیر است. وجود کلاینت‌های مختلف و همچنین ایجاد سوالات و مشکلات مختلف در شبکه، آموزش کارکنان جدید، رفع ایرادات شبکه و… در این گونه از سازمان‌ها داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه را می‌طلبد.

وظایف پشتیبان حضوری شبکه​

یک پشتیبان حضوری شبکه وابسته به بزرگی شبکه وظایف مختلفی را برعهده دارد. از جمله این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیکربندی شبکه
  • چک مداوم شبکه به لحاظ عدم وجود مشکل
  • رفع نواقص موجود در شبکه
  • بروز رسانی سخت افزار و نرم افزارهای شبکه
  • آموزش کارکنان جدید
  • بررسی عوامل کاهش سرعت شبکه
  • و…

پشتیبان غیر حضوری شبکه​

در شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک به دلیل آن که مشکلات شبکه‌ای به ندرت اتفاق می‌افتد و حضور یک پشتیبان شبکه به صورت دائم در شرکت می‌تواند هزینه‌های زیادی را روی دست شرکت بگذارد. به همین دلیل اگر شبکه موجود در شرکت شما کوچک است و از چند کامپیوتر تشکیل شده است پیشنهاد می‌شود که از خدمات پشتیبانی شبکه غیر حضوری استفاده کنید.


وظایف پشتیبان غیر حضوری شبکه​

یک پشتیبان غیر حضوری شبکه هم باید روزهایی از ماه را به صورت حضوری در مجموعه شما حضور داشته باشد تا بتواند به درستی مشکلات موجود را بررسی کند و در صدد رفع آن‌ها بر آید. در حالت کلی وظایف یک پشتیبان غیر حضوری شبکه موارد زیر خواهد بود.

  • بررسی امنیت شبکه از راه دور
  • حضور یک الی چند روزه در طول ماه برای سنجش عملکرد شبکه
  • اطلاع دقیق از مشکلات شبکه سازمان و رفع آن‌ها
  • ارائه آموزش از راه دور به کارکنان جدید
  • و…
 

جدیدترین ارسال ها

بالا