تو محیط مایا هر چه قدر که تعداد پلی گانها زیاد تر باشه صحنه سنگین تر شده و شما موقع کارکردن با مشکل مواجه میشید، جدای از اون وقتی تعداد پلی گانها زیاد باشه توی بحث متریال و یو وی باز کردن، ریگ بندی و اسکین و انیمیشن هم دچار مشکل شده و کار و زمان بیشتری میخواد و در نهایت هم هر چقدر تعداد پلی گانها بیشتر باشه رندر هم سنگین تر میشه و زمان بیشتری برای رندر شدن میخواد. از تکنیکهای مختلفی برای کنترل این بحث استفاده میکنن. یکی از اونها استفاده از تکنیک low poly و high poly هست، لایه بندی و استفاده از Reference هم راههای دیگه هست.
تعداد پلی گانها هم برابر با تعداد فیس های هر مدل،