تظیمات چاپ برای عکس 4*3 با پرینتر 1290

alirezafadayi

New Member
با سلام خدمت دوستان
یه پرینتر 1290 اپسون دارم که کارتریج مادیران انداختم روش بعداز عمل چاپ خیلی کیفیتش بد میشه زیاد قرمز هستش رنگاش خیلی خوب در نیومده
اگه لطف کنید بگید چه جوری تنظیمات مربوطه را انجام بدم خیلی خیلی ممنون میشم .
با تشکر::sad:
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست من
موردی که گفتی می تونه هم مربوط به تنظیمات فایلت باشه هم مربوط به ایرادات پرینتر
1. لطفا مطمئن شو که همه کارتریج هات پر هستن شاید خالی شدن یکی از کارتریج هات باعث شده که اون رنگ چاپ نشه و با زیاد بودن رنگ قرمز در تصویر ( ماژنتا) کارت قرمز دیده می شه .
2. اگر همه مرکب ها رو عوض کردی از تمیز بودن نازل کارتریج هات مطمئن شو و اگر از کارتریج شارژ شده ای استفاده می کنی حتما درش بیار و اصل بنداز.
3 . اگر از نرم افزار خود پرینتر برای فرستادن پرینت استفاده می کنی مطمئن شو که در تنظیمات پرینتر گزینه چاپ تصویر رنگی انتخاب شده.
4 . در صورت امکان با یک تصویر دیگه هم این کار رو انجام بده اگر اون تصویر هم قرمز بود یا یکی از کارتریج هات خالیه یا اینکه درست جا نرفته یا اینکه نازلش اشکال داره و اصلا مرکب بیرون نمیده.
اگر مشکلت حل نشد باز بپرس اما سعی کن دقیقا توضیح بدی مشکلت رو
با تشکر
امین زردوزی
Lpi
 

alirezafadayi

New Member
با سلام و با تشکر از راهنمایتون
والله همه چیزهای که شما فرمودید تک به تک انحام دادم ولی متاسفانه درست نشده پرینتر هم نو هست و کارتریج اصلی خودش روش بوده بعد از اون تموم شده و کارتریج مادیران انداختم روش بعد از گذاشتن کارتریج کار نازل و پاک کردن هد رو انجام دادم و داخل خود فتوشاپ هم کاملا پر نمایش می دهد و بعد تنظیمات مختلف را روی آن انجام دادم به هر صورت که می شده ولی باز درست نمی شده و درست چاپ نمی کنه و ناگفته نماند که کارتریج 1290 اپسون هر 5و 6 رنگش باهم دیگه هست و امکان نداره که یکی رنگ داشته باشه یکی دیگری نه و روی چندین عکس هم امتحان نموده ام داخل هیچکدوم از عکسها با کیفیت خوب نمایش داده نشده
والله راههای ممکنه رو انجام دادم نمی دونم باید چیکار کنم
لطفا راهنمایی بفرمائید . /.
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوباره
دوست عزیزم اگر با کارتریج اولی همچی مشکلی نداشتی و این کارتریج جدید این مشکل رو داره به احتمال بسیار قوی کارتریج با مشکل روبرو هست.
اما برای اینکه بفهمی تنظیمات چاپ مشکل داره یا نه ، اول باید مطمئن شی که تمام نازل های کارتریجت درست عمل می کنن و در واقع تمام رنگها از اون بیرون می یان. برای این کار باید یک تست پرینت بگیری که در واقع یه صفحه کاغذ هست که خود پرینتر برای نشون داده وضعیت رنگها بهت می ده . اگر پرینترت همچی کارکردی داشت و تست پرینت داد در اون صفحه باید چهار تا مربع یا چیزه دیگه که نماینده 4 رنگ سایان ، ماژنتا و زرد و سیاه هستن وجود داشته باشه و در هر صورت اگه نقصانی وجود داشته باشه نمایان خواهد شد. اگر هم پرینتر شما کاربرد تست پرینت نداره خودت 4 تا مربع تو فتوشاپ به 4 رنگ چاپی و به مقدار 100٪ که گفتم بکش و چاپ کن در صورتی که اشکالی باشه همونجا خوش رو نشون می ده و کارتریجت معیوب هست.
اگر تمام این موارد مشکلت رو حل نکرد ناچارا باید به این بپردازیم که شما تا چه حد خود طرحت رو درست تنظیم کردی و گرنه اول باید مشخص بشه که پرینتر مشکل سخت افزاری داره یا نه
با تشکر
امین زردوزی
lpi
 

alirezafadayi

New Member
با سلام خدمت شما دوست عزیز
ممنون از راهنمائیتون
عرض کردم خدمتتون تمام این چیزهای که شما فرمودید انجام دادم متاسفانه درست جواب داده ( با نازل چک تست کردم تمام اون رنگهای رو برام چاپ می کنه همون پنج تا رنک زرد - آبی و نارنجی و.....
پرینتر هم هنوز 1ماه از عمرش بیشتر کار نکرده از لحاظ سخت افزاری مشکل نداره
بعد از طرح هم با یه پرینتر دیگه امتحان کردم مرتب می زنه ( اپسون 320)
والله دیگه نمی دونم چیکار کنم باهاش فقط مشکل اینه که عکس, صورت رو خیلی خیلی قرمز می کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا