تست Arnold و چند مقایسه ساده با MentalRay

davoodice

Well-Known Member
mr3dmb85.jpgmr dof 35.jpgmr AO 64.jpg

mentalray:
motion blur: 85 sanieh
AO: 65 sanieh
DOF: 35 sanieh

جالبه بگم برای این موتور رندر AO, DOF, MotionBlur در محاسبات تاثیر چندانی نداره(در مقایسه با mr , vray)

به طور مادر زاد indirect lighting رو در صحنه اعمال میکنه بدون نویز و فلیکر

آنتی الایز وحشتناک :shock:

sss فوق العاده خفن سریع بدون نویز

و ....
 

CG-Student

Member
آقا جون من یعنی رندر انیمیشن این آرنولد از منتال ری سریع تره ؟؟
چیکار کنیم . . . ؟
یه خورده واسه مبندی ها هم توضیح بدین لطفا
 

rainbmaya

Active Member
استاد davoodice عزیز چه طور میشه از چند موتور رندر برای رندر یه صحنه استفاده کرد. راستش هیچوقت نتونستم اینو انجام بدم و فرصت نکردم خوب برم طرفش چون فکر میکردم زمان از دست میدم! مثلا Dynamic با MR و بقیه صحنه با Arnold. میدونم میدونید که نور تو صحنه بازتاب میشه و در نتیجه سایه ها و بازتابها رو هم اثر دارن مخصوصا زمانی که از FG و UI استفاده بشه. آیا یه راهش استفاده از Surface Shader ؟ صحنه نهایی حتما باید تصحیح رنگ و نور بشه و آیا این عقلانی و به صرفه است و تو زمان رندر تاثیر زیادی داره!؟
راستی استاد davoodice نحوه کرک کاملش هم وقت کردی به فارسی بنویس. با این تفاسیری که یه کاربلد از یه نرم افزار داره حتما باید یه سرو کله باش بزنم. فقط با Dynamic چه کنم که این رندرر رندرش نمیکنه؟
 
آخرین ویرایش:
سلام
اما چند نکته، آرنولد از سیستم های ذره ای و fluid ها پشتیبانی نمیکنه. sss نیازمند sampleهای بالاست تا نویز نده. مخصوصا اگر آبجکتتون کوچیک باشه. نکته آحر هم این که کلا فکر causitics با جزئیات بالا رو از سر بیرون کنین. در ضمن نمیدونم من نتونستم یا نشد. اما مه‌ای که تو خود تنظیمات رندر هست واقعا دردسره
 

M.F.King

New Member
من فکر میکنم آرنولد خوبه اما برای رندر صحنه های بزرگ و پیچیده. منظورم این نیست که برای کارای کوچیک خوب نیستا، منظورم اینه که در صورت داشتن یه صحنه بزرگ خیلی از قابلیتای این انجین رو میشه. یه از مهمترین ویژگیهاش هندل کردن سن با تعداد پالیگان بالاست. در مورد نداشتن فلیکر هم خوب از روش بروت فرس Brute force برای GI استفاده میکنه و خوب مسلما فلیکر نخواهیم داشت همین کار رو با Vray هم میشه کرد اگر از همین روش در GI صحنه استفاده کنیم، اما این وسط درسته که فلیکر رفته اما یه مشکل کوچولو پیش میاد که اون هم نویزه!! که باید زحمت بکشید و سمپلاش و ببرید بالا تا نویز کمی کمتر شه. در کل از Mental و Vray به نظرم سریعتره، ولی بازم بر میگرده به پروژه خودتون.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا