در فلش امكان ارتباط مستقيم با file system نيست بنابراين نميتوانيد تا هنگامي كه ارتباط مستقيم با يك فايل برقرار نكرده ايد از وجود آن مطلع شويد!
با استفاده از event هاي كلاس MovieClipLoader در فلش 7 مي توان از وجود يك فايل، درصد load شده، شروع load شدن، تمام شدن loading و اجرا شدن فايل load شده مطلع شد، اما مستلزم load كردن عكس و يا MovieClip است.
مثال زير يك نمونه از كلاس MovieClipLoader و همچنين يك object براي listen كردن event هاي MovieClipLoader ايجاد مي كند با استفاده از متد addListener نمونه ايجاد شده از كلاس MovieClipLoader كليه event هاي register شده را به listener خود dispatch مي كند:
کد:
this.createEmptyMovieClip("_mc", 10);
loader_mcl = new MovieClipLoader();
listener = new Object();
loader_mcl.addListener(listener);
مثلا event هاي زير را مي توان تعريف كرد و در handler هر كدام كد مورد نظر را نوشت:
کد:
listener.onLoadError = function(mc, error)
{
switch (error)
{
case "URLNotFound":
trace("the picture does not exist");
break;
case "LoadNeverCompleted":
trace("unable to load the picture");
break;
}
};
listener.onLoadInit = function(mc)
{
trace("the picture is run within flash player");
};
listener.onLoadStart = function(mc)
{
trace("loading the picture started");
};
listener.onLoadComplete = function()
{
trace("loading the picture completed");
};
فقط كافيه كه عكس مورد نظر را load كنيد:
کد:
loader_mcl.loadClip("picture.jpg", _mc);
اميدوارم مفيد بوده باشه