تاپیک آموزشی های زبراش (ویژه دیال آپی ها )

hosienmax100

3D Artist
سلام

zbrush3_example1.jpg


بچه ها هم جهت فعال کردن انجمن زبراش هم داشتن یه تاپیک مختص دیالی آپی ها

اینو زدم و از همتون هم میخوام خواهشا کمک کنید تا پربار بشه تاپیک

اینجا :

آموزشی های ویدویی کوتاه

html آموزشی ها ( مخصوصآ این مهمه )

pdf آموزشی ها (اینم همینطور )

و.....

قرار میدیم

فقط لینک مرجع و یه عکس کافیه برا هر پست



دوستان سوال و درخواست رو اینجا نگید

با تشکر

بزودی آپدیت میشه این تاپیک

 

hosienmax100

3D Artist
خب اول
http://www.zbrushcentral.com

حتمآ به مرجع اصلی زبراش همه رفتن ........

------------------------------------------------------------------------------------------------

Normal map baking *creating&correcting

با zmapper و مختص نرم افزار 3ds max (که مهم نیس با چه باشه ) بهرحال نبینید ضرر کردید

1235610709.jpg




download


zmapper setting
 

hosienmax100

3D Artist
این به صورت کامل توضیح میده اما به صورت ویدیویی و شرایط دانلود هم همینه که باید عضو بشی

با دیال آپ هم قابل دانلود هستش فایل ها!!


ZSpheres in zbrush

zsphere_header.jpg



link
 

hosienmax100

3D Artist
Modeling a head in zbrush

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] To me, Pixologics Zbrush lives in a world somewhere between 2D and 3D never really knowing which camp to lie in. With it I can create 3D meshes that can be textured and have native materials added to them. Zbrush uses a technology called `Pixols` that sees each pixel as a 3D image that retains width, height and, more importantly, depth information. Once you `snapshot` a model (or Ztool) into an image you can still add depth with a number of brushes, change the model's material and even adjust the lighting. In this tutorial I will attempt to walk you through the creation of a detailed head study (called `EFXterminator`). The steps will lead you through modelling the head from a basic 3D sphere, adding colour and material to the model then creating and adding textured eyeballs. Finally, we'll model the hoses and metal parts of the image before moving on to lighting and rendering. The steps I describe are not the only way to achieve things in Zbrush.

It is such a versatile program that you can find a multitude of ways to do the same job. I used Zbrush 1.2 to create this image with a document sized at 2500x2500 with three layers. It is possible to re-create this image using the demo version. However, some of the settings and sizes may vary. I use a 1 gig AMD-based PC with 512mb of RAM and Win98



figure2.jpg



link
[/FONT]
 

hosienmax100

3D Artist
باز هم gnomonlogy این حیاتیه برا کار با zbrush چون یه زبراش داریم و یه براش

معرفی براش ها

4cff51209122103.jpg


While sculpting in ZBrush, artists work with highly advanced digital clay and use state of the art digital sculpting brushes.
This tutorial explores ZBrush’s cutting edge brush -based sculpting system from the brush’s
perspective


بچه ها اگه وقت کردید یه چندتا شما هم بزارید تاپیک جلو بره !تشکر
 

hosienmax100

3D Artist
VIDEO TUTORIAL: Character Design and


Development


Cesar Dacol Jr. is a character designer and film developer for the film industry. He will demonstrate that Zbrush is not just for the characters, but actually you can use at various other places like environments. These tutorials created by the Pixologic (makers of ZBrush)

ویدویی و حجم هر پارت بین 24مگ تا 88 مگ هست (7 part)

link

 

hosienmax100

3D Artist
این به دلیل جالب بودن و خاص بودنش قرار بود من یا مانی اینو ترجمه کنیم و بزاریم رو سایت

که متاسفانه نه من وقت دارم نه مانی

البته احتمال اینکه همه اینو دیده باشن خیلی زیاده لینکشومیدم برا مابقی که حالشو ببرن /

بهترین html توتریال ئه در مورد زبراش که تا حالا دیدم /


making of a matrouk


00_Matrouk-Pose.jpg



link

تا بعد :
 

جدیدترین ارسال ها

بالا