تاسف به خاطر بی بخاری این قسمت

mahdilal

Member
من متاسفم برای اینکه می بینم فروم یکی از قویترین نرم افزارهای انیمیشن دنیا اینقدر در اینجا بی بخار هست
یک نظر می دم برای اینکه از ایم بی بخاری در بیاد دوستان در هر زمینه ای که با این نرم افزار کار می کنند نمونه کار
خفنی که از خودشان دارن را نشان بدن مایا کارها نظر بدن هر کسی در هر قسمتی که قوی تر بود مستر ان بخش بشه
و چنانچه بچه ها در ان زمینه به مشکل برخوردن به آن جواب بدهند البته کارها نباید کپی از خارجی ها باشد بلکه باید خلاقیت خود بچه ها باشد
و البته مسابقه ای هم هر چند وقت یکبار برگزار بشه در اون مورد خاص
اگر هستید بسم الله
 
آخرین ویرایش:

zotiastu

Well-Known Member
مسابقه که هست

من متاسفم برای اینکه می بینم فروم یکی از قویترین نرم افزارهای انیمیشن دنیا اینقدر در اینجا بی بخار هست
یک نظر می دم برای اینکه از ایم بی بخاری در بیاد دوستان در هر زمینه ای که با این نرم افزار کار می کنند نمونه کار
خفنی که از خودشان دارن را نشان بدن مایا کارها نظر بدن هر کسی در هر قسمتی که قوی تر بود مستر ان بخش بشه
و چنانچه بچه ها در ان زمینه به مشکل برخوردن به آن جواب بدهند البته کارها نباید کپی از خارجی ها باشد بلکه باید خلاقیت خود بچه ها باشد
و البته مسابقه ای هم هر چند وقت یکبار برگزار بشه در اون مورد خاص
اگر هستید بسم الله
سلام
مسابقه که هست مخصوصا الان که به عید نزدیکیم ؟؟؟؟
به اینجا سر بزن (نظر سنجی درباره مسابقه نوروز 90 )
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=161564&page=5
تازشم قبلا مسابقه های دیگه ای در مورد انیمیت بود که به خاطر کمبود بازدید دیگه نمیزارند .
اگه مسابقه میخای استقبال کن ؟؟؟
خوب البته راست میگی اینجا برای مسابقه سال به سال باید صبر کنی ولی بعضی وقت ها بازم به خاطر کمبود بازدید سال به سال هم مسابقه نمی زارن مثل نوروز 89.
در مورد اونکه گفتی "هر کسی در هر قسمتی که قوی تر بود مستر ان بخش بشه
و چنانچه بچه ها در ان زمینه به مشکل برخوردن به آن جواب بدهند" باید بگم که مشکلاتت رو میتونی تو همین بخش بگی که حتما بهش رسیدگی میشه و هر کی تو زمینه ای فعالیت کنه مستر اون بخش میشه(یعنی پست مفید زیاد داشته باشه).
 

CG-Student

Member
آقا مهدی اول یه گشت تو انجمن های مربوطه بزن بعد با توپ پر بیا
 

sharin

Member
سلام

بي بخاره ؟؟!
خوب دوست عزيز چطور به همچين نتيجه اي رسيديد ؟!!
اين قسمت براي اينه كه هر كس مشكلي داشت مطرح كنه و كسايي كه مي تونن جواب بدن ...
خوب به كدام سوال جواب داده نشده ؟؟

نمونه كار ها هم جاشون اينجا نيست ...
يعني بخش جدايي براش در نظر گرفته شده كه اسمش گالري 3 بعدي هست ...

مسابقه هم جاش اينجا نيست ...
قبلا مسابقات speed modeling بوده ، مسابقات انيميت هم 3 دوره برگزار شد و ...
مسابقات سالانه هم هست ... ( همونطور كه دوستمون گفت ... )

بخش مسابقات هم قسمت خاص خودش رو داره ...

و ...

فكر كنم كافي باشه !

موفق باشيد.
يا علي.
 

mahdilal

Member
خوب شاید من خیلی توی این زمینه تند رفتم اما دلیل دارم
من به همه این جاهایی که شما گفتین رفتم من کاری به بخشهای نرم افزارهای دیگه ندارم فقط بحثم روی مایا هست
خوب اگه دقت کنین شما فقط دارید یه مدل سازی می پردازید و بس. همین کارتونه . البته اکثرمون .و این خیلی بد هست که شما فقط به مایا اینطوری نگاه می کنین در واقع یک توهین هست اگر مستر کلاسهای اتودسک را نگاه می کردین اعم از GDC,NBA 2010 , 2011 که الان داره برگزار میشه میدیدین که مایا چی هست برای ساخت یک گیم فقط 150 پلاگین و 900 mel نوشتن اونوقت شما هنوز دارین توی مدل سازی بحث می کنین و به قول خودتون کمی انیمیت. فکر نمی کنین دلیل کم بودن استقبالی که شما میگین کم تحرک بودن شما دوستان یا استادان در این زمینه هست.کی تا به حال این یک mel ساده نوشته ؟
فقط توی این چند وقتی که من سر میزنم یکی از دوستان در مورد QT توضیح داده بود (که خیلی خوب بود )فکر کردین چرا ازش اصلن استقبال نشد چون هنوز نمی دونین QT چی هست ولی در آینده خواهید فهمید که چقدر برنامه نویسی توی مایا و موشن بیلدر را راحت کرده.
یا شما اطلاع دارید پلاگینهای mll توی مایا را چطور کامپایل می کنند؟

یا در مورد ocean مایا چی کار کنیم که مثل هودینی قوی بشه و خیلی نرم تر به همراه splash و داینامیک و فیزیک و خیلی چیزهای دیگه
کدام یکی از استادان احساس مسئولیت کردن و آمدن تازه های مایا 2012 را توضیح بدن ؟
اصلن چرا شماها که ادعای استادی می کنین همتون بجای اینکه یک کارکتر زیبا از خودتون بسازید و رندر بگیرید و به جای شکل یا نماد یا عکستون بزارید از کارکترهای خارجی استفاده می کنین؟
 

Mandana

Active Member
در موارد دیگه که شارین جان توضیح داد...ضمن اینکه ندیدم جایی شارین ادعای استادی کرده باشه.هر چند اطلاعاتش از خیلی ها به مراتب بیشتر هست ولی همچین چیزی ندیدم ازش.
در مورد مل و اسکریپ نویسی در مایا هم خوب دوستان شاید کار نکردن.شاید هم فرصت نمی کنن اطلاعاتشونو منتقل کنن.شما فکر کنم خیلی در این زمینه مهارت دارین .خوشحال میشیم از تجربیات شما استفاده کنیم.خود شما می تونی اولین نفر باشی و استارتر اینجور تاپیک ها در بخش مایا !
بی صبرانه منتظریم
موفق باشید:rose:
 

sharin

Member
خوب شاید من خیلی توی این زمینه تند رفتم اما دلیل دارم
من به همه این جاهایی که شما گفتین رفتم من کاری به بخشهای نرم افزارهای دیگه ندارم فقط بحثم روی مایا هست
خوب اگه دقت کنین شما فقط دارید یه مدل سازی می پردازید و بس. همین کارتونه . البته اکثرمون .و این خیلی بد هست که شما فقط به مایا اینطوری نگاه می کنین در واقع یک توهین هست اگر مستر کلاسهای اتودسک را نگاه می کردین اعم از GDC,NBA 2010 , 2011 که الان داره برگزار میشه میدیدین که مایا چی هست برای ساخت یک گیم فقط 150 پلاگین و 900 mel نوشتن اونوقت شما هنوز دارین توی مدل سازی بحث می کنین و به قول خودتون کمی انیمیت. فکر نمی کنین دلیل کم بودن استقبالی که شما میگین کم تحرک بودن شما دوستان یا استادان در این زمینه هست.کی تا به حال این یک mel ساده نوشته ؟
فقط توی این چند وقتی که من سر میزنم یکی از دوستان در مورد QT توضیح داده بود (که خیلی خوب بود )فکر کردین چرا ازش اصلن استقبال نشد چون هنوز نمی دونین QT چی هست ولی در آینده خواهید فهمید که چقدر برنامه نویسی توی مایا و موشن بیلدر را راحت کرده.
یا شما اطلاع دارید پلاگینهای mll توی مایا را چطور کامپایل می کنند؟

یا در مورد ocean مایا چی کار کنیم که مثل هودینی قوی بشه و خیلی نرم تر به همراه splash و داینامیک و فیزیک و خیلی چیزهای دیگه
کدام یکی از استادان احساس مسئولیت کردن و آمدن تازه های مایا 2012 را توضیح بدن ؟
اصلن چرا شماها که ادعای استادی می کنین همتون بجای اینکه یک کارکتر زیبا از خودتون بسازید و رندر بگیرید و به جای شکل یا نماد یا عکستون بزارید از کارکترهای خارجی استفاده می کنین؟

دوست عزيز ، آقا مهدي گل ، مطالب پست اولتون يه چيزه و پست دومتون يه چيز ديگه ...
به مايا تعصب داشتن اصلا خوب نيست ! تمام اينا ابزار دستن و تمام ابزارها خوبن ... مهم هدفيه كه داره دنبال مي شه ...
هر كسي به دنبال هدفي وارد اين وادي شده ... طبيعتا چون نياز بازار ايران بيشتر مدلينگ و رندرينگ هست تا script نويسي و ... ، هر كسي سعي مي كنه كه از پس اينكارها بر بياد ... پس افرادي كه توي زمينه هاي ديگه كار مي كنن تعداد كمي هستن ... ( گذشته از اين كه افرادي كه كلا با مايا كار مي كنن در ايران كم هستن )
پس طبيعتا ، هر كسي دنبال زمينه هاي ديگه نمي ره ...

در اين فروم ها اصلا بحث استاد و شاگردي نيست !! نقش افراد مرتب عوض مي شه ...
از اون جمعي كه مورد خطاب شما قرار گرفت ، اگر من رو هم جزئي از اون در نظر گرفتيد ، بايد بگم كه اشتباه كرديد ، بنده شاگردي رو خيلي خيلي بيشتر ترجيح مي دم نسبت به استاد بودن ...

آواتار هم فكر مي كنم يه چيز شخصي باشه ( و بر گرفته از تفكرات شخصي افراد ه ... ) گر چه نبايد در اين زمينه صحبتي كنم ، اما اگر دوست داريد دليلش رو بدونيد يه دليلش رو بشنويد ...

در نظر بگيريد كه اين يه الگو هست و يه سطحي از هدف ... كه با هر بار پست زدن و يا ديدن پست هام و ديدن آواتارم، از خودم مي پرسم كه چقدر تونستم كارام رو به اون نزديك كنم ... ، به طور خلاصه ،با اينكار مسير رسيدن به اون ايده آل ذهن مشخص مي شه ...( اين فقط يه بعد از ديد من نسبت به آواتارم هست ) حالا بشمار برو بالا ...

حالا بيام و كاراكتر خودم رو بذارم ( البته اگر عمري بود شايد يه روزي اين كار رو كردم ، اما فعلا دليلي براي اينكار ندارم ... )

در اين مدتي هم كه در دنياي 3 بعدي هستم ، زمان كافي براي مستر شدن رو نداشتم ( كلا براي 3d كار كردن !! ) ...
اگر چه مواردي كه شما گفتيد رو رد نمي كنم ، چون قابليت هاي جالبي هستن ...
اما وقت نشده كه به صورت حرفه اي دنبالشون كنم ( و كنيم !! )...

ما ايراني ها بايد شرايط خودمون رو درك كنيم !!
ما همگي فقط علاقه مند به 3دي هستيم ... ( اكثرا كار اصليه ما چيز ديگه يه ... )
فكر چه كسي آنقدر آزاده كه بتونه تو هر زمينه اي كه مي خواد با خيال راحت فعاليت كنه ؟؟
منابع آموزشي ما چي هست ؟؟ ...

چه استادي؟؟ مسوليت در قبال چه چيزي ؟؟

بنده و امثال بنده اي كه متهم شدن همگي فقط يك علاقه مند به 3d هستند ( مثل شما ، مثل همه ... ) !!

من بايد برم VHDL و Verilog و ... كامپايلر هاي bascom و ... Winavr و ... ياد بگيرم كه بخشي از كار اصلي من هستند ...
چطور مي تونم روي mell و ... وقت بزارم ؟؟

البته مي دونم منظور شما ، فقط من نبودم و يه چيز كلي گفتيد ...

اما خواستم از خودم مثال بزنم كه ببينيد آيا داشتن همچين انتظاراتي از بقيه درسته يا نه ؟؟!!
بقيه هم اگر وضعيتشون از من بدتر نباشه ، بهتر هم نيست ... ( البته مي گم بد ، منظورم اين نيست كه واقعا بده ... براي من يه زندگيه ديگست ... )

پس خلاصه ي كلام ... همونطور كه ماندانا جان هم گفت ، بنظر مي رسه اطلاعات خوبي در اين زمينه داريد ...
شما هم عضوي از اين مجموعه هستيد و در اين مجموعه انتظار داشتن از ديگري ،بسي انتظار بيهوده ايه ...
هر كس هر چي بلده ميريزه وسط ، همونطور كه قبلا هم همين بوده ...

حالا شما كه از بين اين جمع به قابليت هاي جديد دست پيدا كرديد ، در نقش استاد ايفاي نقش كنيد و ما و تمام علاقه مندان هم تمام سعي مون رو مي كنيم كه شاگرداي خوبي باشيم ...
خدا رو چه ديدي ، شايد به واسطه ي اينكار چند تا استاد ديگه هم در زمينه هاي ديگه به جمعمون اضافه شدن ... :wink:
, و افراد زيادي به اين مباحث علاقه مند شدن ...

خوشحال مي شم كارتون رو با زدن تاپيك هاي پر بار شروع كنيد ...:)

موفق تر باشيد.
يا علي ...
 

mahdilal

Member
خوب دوست عزیز من هم مثل شما ادعای استادی ندارم
چون در ایران جایی نیست که بخواهد در این سطح آموزش بدهد اکثرا تا آنجایی که من خبر دارم فقط فکر پول درآوردن هستن تا آموزش واقعی بدهند
اما خوشحال می شم اطلاعاتم رو که حاصل چندین سال کار با نرم افزار مایا هست در اختیار دیگر دوستان قرار دهم
این رو هم بگم من قبلا یعنی سال 79 - 80 با 3dmax کار می کردم ولی وقتی مایا 4 وارد ایران شد رفتم سراغش و دیگه ولشم نکردم
الان هم وقتی مستر کلاسهای امسال 2012 اتودسک را می بینم به نظرم دیگه فرقی بین نرم افزارهای اتودسک مثل مایا و 3dmax و softimage وجود ندارد چون اکثر قابلیتهاشون مثل هم و می تونیم تنها با یکی کلیک سینها را وارد بقیه نرم افزارها بکنیم مخصوصا با اضافه
شدن ptex به mudbox قابل توجه دوستان مدل ساز دیگه به نظر من کمتر رقیبی برای این نرم افزار وجود داره شایدم نداشته باشه من که کلاس آموزشی mudbox 2012 رو دیدم واقعا حال کردم به نظرم هر چیزی که یک مدل ساز احتیاج داره داخلش هست و مثل فتوشاب حتی قویتر می تونه داخلش تکسچر بده.
یک نمونه کار از خودم را که دارم روش کار می کنم براتون بزودی Upload می کنم که نمونه تخیلی از ضحاک ماردوش به همراه یک اژدها که درحال انیمیت و رندر هست ولی چون در 11 لایه رندر گرفته میشه یک مقدار زمان می بره دیگه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا