oxiyanstudio

New Member
تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

kodakcat10.jpg

عکاسی تبلیغاتی محصول چیست


تاریخچه آن چیست؟

هر بار که صفحات یک بروشور تبلیغاتی را باز می کنید، منوی رستوران مورد علاقه خود را میبینید یا به وب سایت یک فروشگاه آنلاین مراجعه می کنید، دنیای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را لمس می کنید.
این نوع عکاسی یکی از آخرین انواعی است که با توسعه بازاریابی آنلاین رخ می دهد. به آن عکاسی محصول نیز گفته می شود و بخشی از عکاسی تبلیغاتی یا به اصطلاح عکاسی تجاری است.

در ابتدا داگرئوتیپ وجود داشت

نمیتوان درباره تاریخچه عکاسی تبلیغاتی و محصول صحبت کرد، بدون اینکه مروری کوتاه به منشا و توسعه عکاسی داشت .
همه چیز در سال 1837 آغاز شد، زمانی که لویی ژاک مانده داگر توانست اولین عکاسی موفق را انجام دهد. در چند کلمه، این فرآیند عکاسی به عنوان داگرئوتیپ شناخته می‌شود و نشان‌دهنده فرآیند تکنولوژیکی برای گرفتن عکس از اشیاء با استفاده از ید نقره برای گرفتن تصویر است.
alalam_636299225392139664_25f_4x3.jpg
داگرئوتیپ داگر دو اشکال بسیار عمده داشت. تجهیزات بسیار بزرگ و جابجایی آنها دشوار بود، و آنقدر گران قیمت بود که فقط افراد خیلی ثروتمند می توانستند آن را بخرند و از آن استفاده کنند.
این عکاسی برای افرادی که وضعیت مالی متوسطی دارند جذابیتی نداشت پس شروع به جستجوی راه هایی برای دسترسی بیشتر به این هنر کردند. مخترعان و دانشمندان از سراسر جهان شروع به جستجوی راه‌های ساده‌تر و مقرون ‌به‌ صرفه تر برای چاپ تصاویر کردند.
در سال 1840، توماس تالبوت انگلیسی، یک فرآیند تکنولوژیک به نام calotype را به ثبت رساند. فرآیند تالبوت شامل اعمال کلرید نقره بر روی یک ورق کاغذ، با هدف ایجاد یک تصویر منفی میانی بود.
اختراع مرد انگلیسی موفقیت آمیز بود و تعداد نامحدودی از عکس ها می توانست خیلی زود ایجاد شود و خود تجهیزات آنقدر گران قیمت و دشوار نبود.
این پیشرفت واقعاً بزرگی بود، اما همچنان به عنوان نوعی هنر تلقی می‌شد و اغلب برای ثبت لحظات زندگی مردم استفاده می‌شد.
اوکسیان استودیو عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای
همه چیز زمانی تغییر کرد که کارخانه کوچکی به نام شرکت Eastman Kodak ظاهر شد که دوربین ها را در دسترس مردم عادی قرار داد.
این در سال 1889 زمانی اتفاق افتاد که جورج ایستمن اولین نوار عکاسی سلولوئید و اولین دوربین کداک را به ثبت رساند. با ظهور دوربین Kodak Brownoni در سال 1901، شروع عکاسی مدرن نیز رقم خورد.
و زمانی که عکاسی با تبلیغات روبرو شد، داستان عکاسی تبلیغاتی آغاز شد .
اگرچه در ابتدا اشاره کردیم که تاریخچه عکاسی تبلیغاتی و محصول نسبتاً جدید است و توسعه آن به دلیل توسعه فناوری های جدید و به ویژه محبوبیت تجارت آنلاین است، اما حقیقت این است که اولین گام های این نوع عکاسی در طول سال های گذشته انجام شد. سال های اول قرن گذشته
از همان ابتدا، عکاسی تبلیغاتی عمدتاً برای ایجاد کاتالوگ تبلیغاتی برای صنایع نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. اولین کاتالوگ دقیق و کامل توسط عکاس فرانسوی لافونت ساخته شد. او توسط Hochchins استخدام شد تا تصاویر مسلسل ها و تفنگ های تولید شده توسط این شرکت را عکاسی و چاپ کند.
در نتیجه کار او، یک کاتالوگ کامل محصول ایجاد شد.
کاتالوگی که لافونت ایجاد کرد با همه کاتالوگ ها متفاوت بود زیرا نه تنها حاوی اطلاعات دقیق در مورد سلاح ها، بلکه عکس هایی از خود سلاح ها و همچنین تصاویری از سلاح هایی بود که سربازان واقعی ارتش فرانسه در دست داشتند .
اولین تلاش ها برای عکاسی تبلیغاتی محصول در صنعت نساجی و مد به سال 1890 باز می گردد که کاتالوگ محصولات شرکت آمریکایی Munsing Underwarear ظاهر شد. این کاتالوگ شامل بیش از 70 تصویر محصول از این شرکت بود و در عنوان فرعی کاتالوگ ذکر شده بود که این شرکت اطمینان می دهد که همه کالاها دقیقاً همانطور که در عکس ها نشان داده شده است هستند.
با این حال، پیشرفت واقعی در عکاسی تبلیغاتی در آغاز قرن بیستم حاصل شد. در آن زمان، مجلات و روزنامه ها متوجه شدند که نقاشی هایی که تا کنون محصولات را با آن ها تبلیغ کرده اند، مخاطب و مصرف کننده بسیار کمی را به خود جذب کرده است.
به منظور افزایش خوانندگان و جذب مشتریان جدید، آنها شروع به جستجوی راه های جدیدی برای جلب توجه کاربران خود کردند.
در سال 1911، ادوارد استایچن، برای تلاش برای تغییر اوضاع، اولین تلاش جدی خود را برای عکاسی تبلیغاتی انجام داد. او با استفاده از دوربین کداک از یک جلسه مد که در صفحه Art et Décoration چاپ شده است عکس گرفت.
تجربه Steichen بسیار موفق بود و بلافاصله توسط یک شرکت کوچک به نام Conde Nast دنبال شد که چندین سال قبل (در سال 1909) مجله مد Vogue را خریداری کرده بود. به لطف عکس های چاپ شده در صفحات خود، ووگ از یک مجله کوچک نامحبوب که توسط یک کارخانه لباس مد ناشناخته منتشر می شد، به یک موسسه مد در سطح جهانی تبدیل شد.
بدین ترتیب با ظهور اولین تصاویر از مدل های لباس پوشیده در کارخانه کوچک مد، عکاسی تبلیغاتی تجاری آغاز شد.

1990.0240.001.aa_.cs-National-Museum-of-Science-Tech-cropped.jpg

اوکسیان استودیو عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای

پیشرفت عکاسی تبلیغاتی به قدری فشرده و سریع بود که در سال 1920، 15٪ از شرکت ها از تبلیغات با عکس برای جلب علاقه مصرف کنندگان استفاده می کردند و در سال 1930 این درصد از 30٪ گذشت.
در دهه 1950 و با ظهور نوارهای عکاسی رنگی، عکاسی تبلیغاتی به معنای واقعی کلمه وارد تمام حوزه های زندگی انسان شد. در آن زمان، اولین تلاش‌ها برای عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی، طراحی داخلی و انواع کالاها و خدماتی که تولیدکنندگان می‌خواستند آن‌ها را تبلیغ و به جامعه مصرف‌کننده مدرن معرفی کنند، انجام شد.
دهه 60 و 70 قرن گذشته سال هایی است که تبلیغات در آن به سطوح بسیار بالایی می رسد. دهه‌هایی است که در آن کمپین‌های تبلیغاتی طبقه متوسط جامعه را هدف گرفت .
در آن سالها روش اصلی جلب توجه خانواده‌های معمولی به وسیله عکاسی تبلیغاتی بود.
اما این بزرگترین اتفاق درعکاسی تبلیغاتی محصول نبود.
توسعه این سبک ازعکاسی تجاری با معرفی فناوری عکاسی دیجیتال در سال 1985 آغاز شد. چون استفاده از تصاویر دیجیتال برای ویرایش، پردازش و ذخیره بر روی کامپیوتر آسان تر شد. عکس های ایجاد شده به صورت دیجیتالی را می توان بلافاصله مشاهده کرد و بدون هیچ تاخیری پردازش کرد. این منجر به تکامل عکاسی تبلیغاتی محصول شد و با ظهور تجارت آنلاین و فروشگاه های اینترنتی به خانه های مردم در سراسر جهان رسید.

4161664140_b0894e8de5_b.jpg

عکاسی تبلیغاتی محصول چیست؟
منظور از اصطلاح "عکاسی محصول" عکاسی است که عمدتاً برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود.
این نوع عکاسی بیشتر در مورد ایجاد مواد عکس برای بروشورهای تبلیغاتی، مجلات، کاتالوگ، فروشگاه های آنلاین است که یک کمپانی برای ارائه یا نمایش محصولات یا خدمات و برای برجسته کردن مزایا و روش های کاربرد آنها استفاده می کند.
به عبارت دیگر، عکاسی محصول نوعی عکاسی تبلیغاتی است که هدف آن عکاسی از محصولات برای استفاده تجاری است. این محصولات می توانند مواد غذایی، پوشاک،لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی خانگی، تجهیزات و... باشد
به طور خلاصه موضوع عکاسی تبلیغاتی محصول همگی کالاها و خدماتی هستند که نیاز به تبلیغات دارند.
هدف نهایی از عکاسی تبلیغاتی محصول، ثبت تصویری واقعی از کالا است. این به خریداران فرصت می دهد تا تصویری واقعی از محصولی که تبلیغ می شود به دست آورند.
این بسیار مهم است زیرا مشتریان نمی توانند محصولی را که می بینند لمس کنند ولی به لطف عکاسی تبلیغاتی از محصول، آنها می توانند تصور واقعی از ظاهر و ویژگی های کالا داشته باشند و به خرید آن تمایل پیدا کنند.
عکاسی تبلیغاتی محصول در کجا استفاده می شود؟
عکاسی تبلیغاتی همانطور که چندین بار اشاره کردیم در هر جایی که نیاز به ارائه محصول و تبلیغات آن باشد استفاده می شود.
عکاسی تبلیغاتی محصول در صنایع غذایی، صنایع مد و لوازم آرایشی و بهداشتی ، در معماری و طراحی داخلی، در کارخانه های صنعتی، در تجارت آنلاین و فروشگاه های اینترنتی ،شبکه های اجتماعی و آنلاین شاپ ها و غیره مورد نیاز است.

استودیو اوکسیان عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای

_b780d73b-0199-4671-8971-f14e2be1a8c6.jpeg

انواع عکاسی تبلیغاتی

عکس تک
این یکی از رایج ترین انواع عکاسی تبلیغاتی محصول است که در آن یک آیتم (محصول) مرکز توجه اصلی تصویر است. عکس تکی از کالا به عکاس اجازه می دهد تا ویژگی های محصول تبلیغ شده را برجسته کند
عکس گروهی
عکس های گروهی در عکاسی تبلیغاتی محصول زمانی استفاده می شود که چندین محصول در یک خط تولید وجود داشته باشد .مثلاً یک سری محصولات آرایشی و بهداشتی.
این نوع عکس ها هنگام تبلیغ یکی از محصولات یا زمانی که مشتری محصولی از این سری را خریداری کرده اما به قیمت یکی دو عدد دریافت می کند، تخفیف داده می گیرد، بسیار مناسب است.
عکس محصول با جزئیات فراوان
عکس های با جزئیات زیاد ، برای جلب توجه مخاطب به یک ویژگی خاص از محصول تبلیغ شده استفاده می شود. به طور معمول، این نوع عکس های نزدیک با هدف برجسته کردن ویژگی های استثنایی محصول است که در محصول رقبا موجود نیست.
عکس های 360 درجه
این نوع عکس تبلیغاتی نقش بسزایی در تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی ایفا می کنند زیرا به کاربر این امکان را می دهند تا محصول را از همه طرف با جزئیات ببینند.
برای گرفتن عکس های ۳۶۰ درجه، عکاس تبلیغاتی باید چندین عکس پشت سر هم از محصول تهیه کند و بعداً آنها را با هم ویرایش می کند تا یک تصویر ۳۶۰ درجه به دست بیاورد.
عکس های سبک زندگی
در این نوع عکاسی از محصول، محصولات به عنوان بخشی از زندگی نمایش داده می شوند. این عکس می تواند یک استیک آبدار باشد که روی کباب پز پخته می شود، مردی که تی شرت پوشیده و روی قایق تفریحی ایستاده است، و یا کودکی که با خوشحالی یک خوراکی می خورد که به یک لایه شکلات آغشته شده است ، خانواده ای که محصولات را خرید می کنند و سوار ماشین کاملا نو میشوند و ... و غیره.
خطوط داستانی عکس ها می تواند بی نهایت باشد، اما هدف همه آنها این است که مصرف کنندگان تصور کنند از محصول استفاده می کنند و می خواهند آن را داشته باشند.
عکس های استودیویی
عکس‌های استودیویی ، متداول ترین تکنیک مورد استفاده در تاریخ عکاسی تبلیغاتی محصول است که در آن محصولات در استودیو در غیاب عنصر انسانی گرفته می‌شوند. این تکنیک بیشتر برای تبلیغات و ارائه مواد غذایی و محصولات غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی ، فشن و مد و به ویژه برای اهداف تجارت الکترونیک و برای فروشگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده می شود.
برای عکاسی تبلیغاتی استودیویی، محیط، مهارت و تجهیزات فنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یک شی ساده باید به گونه ای عکاسی شود که توجه و علاقه بیننده را به خود جلب کند.

اوکسیان استودیو
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای در تهران
عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی عکاسی محصول
عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی
عکاسی ادکلن
عکاسی طلا و جواهر و زیورآلات
OXIYAN STUDIO PROFESSIONAL PRODUCT ADVERTISING PHOTOGRAPHY STUDIO IN TEHRAN
 

جدیدترین ارسال ها

بالا