تاثیر شبکه های اجتماعی بر SEO

elnazz2030

New Member
بازاریابی در شبکه های اجتماعی و افزایش رتبه در مرورگرها (SEO)، دو استراتژی در هم آمیخته هستند. هر دو آنها استراتژی های اساسی هستند که بر ایجاد هویت جذاب در هدایت طبیعی کاربران تمرکز میکنند. از آنجایی که شهرت و محبوبیت شبکه های اجتماعی، بستری برای مطالب با کیفیت است، تلاش شما بر روی SEO میتواند تا دو برابر بوسیله دسترسی به شبکه اجتماعی شما بهینه یابد، و همانطور که اغلب کارشناسان تجارت الکترونیک متذکر میشوند، حضور شما در شبکه های اجتماعی میتواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

متأسفانه، هنگام بحث درباره اینکه چگونه رسانه های اجتماعی می توانند بر روی رتبه بندی گوگل شما تأثیر بگذارند، بیشتر کارشناسان بازاریابی اینترنتی و SEO، وارد جزئیات نمی شوند. عموما بجای اینکه توضیح داده شود که چرا و چگونه افزایش حضور شبکه های اجتماعی میتواند SEO را افزایش دهد، در خصوص کلیات صحبت میشود، و کارشناسان سئو را در ابهامی قرار میدهد که آیا استراتژی آنها موثر بوده است یا خیر.

برای تکمیل این موضوع ، لیستی از شش تمرین را ترکیب کردیم که به صورت چشمگیری منجر به افزایش سئو شما میگردند.

۱- افزایش تعداد دنبال کنندگان (Followers) در شبکه های اجتماعی

تعداد کل فالور و ارتباطات شما در پروفایل های اجتماعی، تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی شما دارد. یک شرکت با ۱۰۰ فالو توییتر، امتیازی مشابه و یا حتی نزدیک به شرکت بزرگی با یک میلیون دنبال کننده فیس بوک و توییتر دریافت نمی کند. با این حال، برخی از مقررات برای این وجود دارد؛ گوگل می تواند کیفیت فالوها را شناسایی کند، به این معنی که خرید ۱۰۰ هزار فالو واسط با پروکسی در توییتر، برای رتبه بندی کلی شما تاثیر چندانی ندارد. در عوض باید بتوانید شبکه دنبال کنندگان را بصورت طبیعی بسازید و مدیریت کنید.

افزایش تعداد فالو فرآیند کندی است، اما اگر بر تصمیمتان استوار باشید موثر خواهد بود. نام تجاری خود را منحصر بفرد و مداوم، با آهنگی یکسان بر اساس آپدیت های روزانه تقدیم کاربرانتان کنید. مقالات و مطالب مفید، راهنمایی های موثر، فروش های ویژه، و مطالب عمومی را ارسال کنید و سپس با کاربران خود در خصوص موضوع پست شده به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. مکالمات و تعاملات مستقیم با مشتری، کلید ایجاد و حفظ یک پیروزی متداول و تعاملی است، زیرا آنها فالوهای فعلی را برای بازگشت و کمک به ایجاد فرصت برای طرفداران جدید و فالو های احتمالی، تشویق می کنند.

۲- افزایش لینک های خارجی به سایت شما

یکی دیگر از مزایای شبکه های اجتماعی، افزایش لینک های خارجی به مطالب سایت شماست، و هرچه لینک های متنوع و بیشتری به مطالب شما داده شود، شما بیشتر در دید گوگل قرار میگیرید. البته رسیدن به این نقطه، به این معنی است که شما باید محتوای با کیفیت بالا و معتبر را برای شروع آماده کنید، وگرنه چیزی برای جذب لینک های خارجی نخواهید داشت.

در این شرایط، رسانه های اجتماعی میتوانند صرفا به عنوان یک کانال پخش به شما کمک کنند. محتوای شما، با فرض اینکه اصلی و مفید باشد، به عنوان طعمه، و کانال های اجتماعی شما به عنوان قلابهای ماهیگیری عمل می کنند و طعمه را در مقابل چشم های هدف قرار می دهند. استفاده از هشتک ها فرصتی برای نمایش مطالب شماست، و در استفاده از مطالبتون در فروم ها و بحث های آنلاین درنگ نکنید. انجام این کار، شهرت اجتماعی شما را به عنوان یک رهبر معتبر بهبود خواهد بخشید، اما مهمتر از آن، منابع لینک های بالقوه خارجی شما را افزایش می دهد.

۳- بهینه سازی پست های شما برای جستجو

بهینه سازی پست، یکی از اصول مهم است، اما نکته مهم این است که کانال دومی برای جصتجوی پست بهینه شما باز میگردد. علاوه بر مقالات خبری و گراف های دانش، گوگل همچنین تمایل دارد که بروز رسانی رسانه های اجتماعی محبوب را در قسمت های بالای نتایج جستجوی خود نمایش دهد. این نکته، به نحوی نقطه موقتی است که میتوانید مطمین شوید که مطالب شما برای این فرصت به میزان کافی بهینه شده اند.

ابتدا شما یک لنگر قوی برای پست خودتون نیاز دارید. این میتواند یک ویدیو، اینفوگرافی یا حتی لینک به یک مقاله کامل باشد. هرچه باشد، به عنوان پایه و اساس مطلب شماست که باید به روش دقیق و توصیفی در مورد آن نوشته شود. پیش از اینکه مطلب را قرار دهید، دقت کنید که شاکله مطلب شما بر اساس جستجوی خاصی پیکربندی شده باشد. به عنوان مثال وقتی مطلبی در خصوص پخت کلوچه میخواهید به نمایش بگذارید، میتوانید با این عنوان مطرح کنید که “چطور میتوان کلوچه خوشمزه در منزل پخت؟” شما حتی می توانید کلمات کلیدی فصلی را به منظور به حداکثر رساندن لحظه به لحظه شانس خود در نتایج جستجو ادغام نمایید.

۴- موثرسازی اشتراک اینترنتی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به همان شیوه لینک های خارجی به قدرت یک برند کمک میکند. برای موتورهای جستجویی مانند گوگل، هر گونه نشانه ای از لینک های خارجی معتبر که برند یا مطلب شما را تصدیق کردند، زمینه ای برای بهبود اندک اعتبار دامنه شماست. بنابراین در صورتیکه ۵ نفر مطلب شما رو به اشتراک قرار دهند خوب است، اما بهتر است مطلبی ارایه دهید که ۱۰۰۰ نفر به اشتراک قرار دهند. لایک، اشتراک گذاری، علاقه مندی ها، پاسخ ها، و بازتوییت ها همه به این اقتدار ارزش مضاعف میدهند.

بهترین راه برای تشویق افزایش اشتراک گذاری اجتماعی این است که مستقیما به آن استناد کنید. برای مثال، شما می توانید یک پاداش خاص برای افرادی که پست شما را به اشتراک می گذارند، ارائه دهید، مانند ورود به قرعه کشی برای یک جایزه بزرگ. شما همچنین می توانید نظرسنجی های تعاملی انجام دهید که افراد را تشویق می کند تا پستی را که با آن موافق باشند، یا اگر علاقه مند به دیدن انواع خاصی از محتوای جدید باشند را لایک کنند. بهترین بخش این استراتژی این است که یک چرخه خودکفا اتفاق می افتد؛ هر چه افراد پست شما را به اشتراک گذارند، دنبال کنندگان جدیدی جذب میکنید، و به دنبال آن دنبال کنندگان بیشتری خواهید داشت، پس اشتراک گذاری شما افزایش خواهد یافت.

۵- نوشته های بهینه شده و مناسب منطقه خاص

شبکه های اجتماعی همچنین فرصتی عالی را برای شما در فروم های محلی ایجاد می کنند و سیگنال های حضور محلی را به موتورهای جستجوی مشهور در جستجو های خاص ارسال می کنند. چند راه حل برای این موضوع هست، اما دو راهکار آسان این است که اولا در رویدادهای محلی، پروفایل آپدیت گردد و دوما ارتباط برقرار کردن با برند ها و سازمان های محلی در شبکه های اجتماعی.

اولین راهکار بسیار ساده است؛ هر زمان شرکت شما در نمایشگاه محلی، جشنواره یا رویدادهای دیگر شرکت کرد، عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی پست کنید، به گونه ای که دیگران کامنت قرار دهند. این مشارکت شما را در جامعه تقویت می کند و باعث می شود که در جستجوی محلی بیشتر قابل مشاهده باشد.

دومین راهکار کمی نیاز به تحقیق دارد؛ جتسجو هایی در خصوص بازیکنان محلی بکنید و سعی کنید با آنها به طور منظم در ارتباط باشید. شما میتوانید پست های یکدیگر را به اشتراک قرار بدید، یا در بحث های هم شرکت کنید. یا به عنوان میهمان در بلاگ همدیگر پست قرار بدید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۶- افزایش آگاهی برند

این ممکن است اینگونه به نظر برسد که در راستای رشد برند است، نه رشد SEO، اما در اصل در ارزش SEO ایده آل است. افزایش اعتبار خود در رسانه های اجتماعی، از طریق افزایش مشارکت و نشر محتوای با کیفیت بالا، منجر به افزایش حضور نام تجاری آنلاین خواهد شد. این منجر خواهد شد برند شما بیشتر جستجو گردد و هرچه این جستجو بیشتر شود، برای برندهای نامعتبر نیز مرجع قرار میگیرد. این یک معادله پیچیده است، اما با حضور قوی برند شما در شبکه های اجتماعی شروع میشه و با نمایش قوی تر در موتور های جستجو پایان میپذیرد. هیچ روش مشخصی جهت افزایش حضور نیست مگر ارایه تجربه با کیفیت برای کاربرانتان، که از همینجا شروع میشود.

در جمع بندی، اینها عناصر ثابتی از یک مبارزه تبلیغاتی موفق در شبکه های اجتماعی هستند، و مشابه اغلب روش های SEO به یک نتیجه میرسیم: هرچه تجربه بهتری به کاربرانتان دهید، رتبه بهتری در گوگل به دست خواهید آورد. درک عمیق تر و بهتر از اثرات شبکه های اجتماعی بر روی SEO میتواند به شما بهتر در مدیریت و هدایت کمپین تبلیغاتی کمک کند، و در نهایت به کاربرانتان یک تجربه بهتر ارایه می دهد و برای مشتریان جدید و بالقوه دریچه های گستره ای باز میکند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا