بودجه خرید گیفت تبلیغاتی چگونه تعیین می شود؟

sara_kvz

Member
وقتی تصمیم به خرید انواع گیفت تبلیغاتی می گیرید، اولین موضوعی که باید به درستی برنامه ریزی شود، بودجه بندی کافی برای خرید هدایا یا همان گیفت های تبلیغاتی است. به طور کلی، شرکت های بزرگ و موسساتی که از نظر منابع مالی تأمین هستند و سرمایه کافی برای تبلیغات دارند؛ کار بودجه بندی برای خرید انواع گیفت را راحت تر انجام می دهند؛ هم چنین اغلب این شرکت ها از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات برای بودجه بندی استفاده می کنند.

این گونه شرکت ها و موسسات می توانند هدایا و گیفت های گران قیمت تر تهیه کنند و به تعداد بیشتری از مخاطبان خود گیفت های تبلیغاتی عرضه کنند. ولی شرکت های نوپا و نوظهور به دلیل هزینه ای که برای گیفت های تبلیغاتی اعم از گیفت عید نوروز 1402 باید انجام دهند؛ کمی محدودیت دارند و شاید مجبور شوند از گیفت هایی تهیه کنند که قیمت کمتری دارند و هم چنین تعداد کمتری گیفت تبلیغاتی را خریداری کنند که طبیعتاً به این معنی است که می توانند به تعداد کمتری از مخاطبان خود هدیه دهند.

با این حال، توصیه ما به شرکت های کوچک با منابع محدود هم استفاده از مشاور یا بازاریاب برای مشورت در خصوص بودجه بندی برای خرید انواع گیفت های تبلیغاتی است زیرا این کار، خرید آن ها را هدفمندتر می کند.

با این حال اولین اقدامی که برای بودجه بندی خرید انواع گیفت تبلیغاتی باید انجام دهید، گروه بندی مخاطبان است؛ به این معنی که چند درصد از مخاطبان کسب و کار شما، مدیران عالی رتبه، پرسنل شرکت ها، شرکای تجاری و همین طور مخاطبان و مشتریان عام هستند؛ سپس بر اساس نتایج به دست آمده برای هر یک از گروه های مختلف بودجه ای را اختصاص دهید و خرید انواع گیفت تبلیغاتی خود را براساس آن انجام دهید.

این کار یعنی شما می توانید مشتری های خود را بهتر بشناسید و برای تبلیغات خود بهتر و هدفمندتر هزینه کنید. هم چنین با این کار می توانید متوجه شوید که هر مشتری به کدام محصول شما علاقه بیشتری دارد و با در نظر گرفتن آن برای مشتری اسم خود را در ذهن مخاطبان حک کنید.

هم چنین می توانید با استفاده از تعیین بودجه برای پک های تبلیغاتی مانند پک هدیه عید نوروز از هزینه های اضافی بکاهید و آن را به درستی برای خرید هدایای تبلیغاتی صرف کنید؛ توجه داشته باشید که برای موفقیت در این نوع از تبلیغات، باید به خرید گیفت ها به شکل سرمایه گذاری نگاه کنید نه هزینه چراکه مطمئناً ارائه گیفت های تبلیغاتی به سودآوری بیشتر کسب و کار شما کمک خواهد کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا