به هم ریختن محورهای مختصات در Editpoly

Bertali

Member
سلام وخسته نباشید.

من وقتی جسمم رو تو ادیت پولی میبرم قبل از اینکه تو حالت Move ببرم محور ها رو دست نشون میده

gizmos.gif

اما وقتی ورتکس انخابی رو توی move میبرم جهت های محور مختصاتی بهم میریزه و یه سری جهت عجیب نشون میده و مشکل واسه ادامه کارم ایجاد کرده .

gizmom.gif

اما خارج از از editpoly محورها مشکلی نداره
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

تو همین پست های اخیر این مشکل مطرح شده بود و به اون پاسخ داده شده بود ...

در کنار ابزار Scale در نوار ابزار مکس گزینه Reference coordinate system قرار داره که میتونید اون رو بصورت جداگانه برای ابزار Select,Move,rotate,scale تعریف کنید. کافیه اون رو در حالت View که حالت

Default هست قرار بدید تا مشکل حل بشه. البته بعدا سر فرصت راجع به Reference coordinate system کمی بیشتر تحقیق کنین چون بسیار مهم هستند.

موفق باشید
 

mohammad@er

Well-Known Member
Hidden Dragon جان خوبی.
اگه میشه این مبحث Reference coordinate system کمی بیشتر توضیح دهید.
چون خود منم تو این موضوع اطلاعاتی نسبتا کمی دارم.
تشکر.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
Hidden Dragon جان خوبی.
اگه میشه این مبحث Reference coordinate system کمی بیشتر توضیح دهید.
چون خود منم تو این موضوع اطلاعاتی نسبتا کمی دارم.
تشکر.

با سلام،

به روی چشم، در حال حاضر بدلیل انجام پروژه کمی گرفتارم اما در اولین فرصت سعی میکنم لا بلای آموزش های سری مطبخ خونه سه بعدی توضیحاتی رو در مورد سیستمهای جهت گیری و کنترل مرکز مکس خدمت دوستان ارائه بدم...

البته متاسفانه یکی از مشکلات کلی کاربرای مکس عدم دریافت آموزش با ساختار درسته، به عنوان مثال عدم شناخت مفاهیم پایه مثل DataFlow و Projectflow در مکس و یا رفتار سیستم های Transforms و ماتریکس اونها و رابطه اونها با مطالبی همچون سیستم های جهت گیری مکس و

عدم شناخت درست از Hierarchy و ... مشکلات زیادی رو حتی برای کاربرای قدیمی مکس بوجود میاره ... امیدوارم فرصتی پیش بیاد که بتونم برای رفع بعضی از این مشکلات مزمن و قدیمی یه کاری بکنم ...

موفق باشید
 

mohammad@er

Well-Known Member
اگر این کارو کنی خیلی عالیه!
چون منبعی در این مورد من تا بحال ندیدم.
فقط وقتی آموزشو نوشتی به من یه پیام خصوصی بده!
ممنون!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خیلی چیز پیچیده ای نیست . شما در بالای صحفه کنار کلا به سه نوع نیاز دارید . LOCAL که نسبت محوری خود جسم رو میگیره . VIEW محور هارو نسبت به محور دوربین میگیره . SCREEN نسبت به تصویر کلی میگیره و WORLD که نسبت به مقیاس World میسنجه !
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
خیلی چیز پیچیده ای نیست . شما در بالای صحفه کنار کلا به سه نوع نیاز دارید .

با سلام،

این یه تیکه رو که میدونم به خاطر مشغله زیاد و تایپ سریع اینجوری شده اما ...

Local,View,Screen,world این که شد 4 نوع :lol:

یادش بخیر یه استاد شیمی داشتیم تیکه کلامش این بود ...

تو این مدرسه سه تا معلم خوب هست... بعد دو تا از انگشت هاشو مثل علامت ( V ) کلمه Victory بالا میاورد و در حالیکه داشت یکی از انگشتهاشو جمع میکرد میگفت یکیش من هستم

و تازه متوجه میشد که تنها یه انگشت دیگه باقی مونده و در حالیکه داشت انگشت دوم رو جمع میکرد خیلی سریع اسم اون دو تا استاد دیگه رو میگفت :lol: ... یادش بخیر ... امیدوارم اگه در قید حیاته همیشه سالم و موفق باشه و در غیر اینصورت خدا بیامرزدش واقعا استاد خوبی بود...

بگذریم، دوستان دست به سینه بشینن و اینقدر شلوغ کاری نکنن :D شوخی شوخی با دستیار مدیرم شوخی ... خوبه بدم همتونو Ban کنه حالتون جا بیاد

VIEW محور هارو نسبت به محور دوربین میگیره

ffoadn nrdrh n,vfdk hdk ,sx ]d;hvi hsj ببخشید به زبان کیوبرتی تایپ کردم ، ترجمه اون اینه: ( ببخشید دقیقا دوربین این وسط چیکارست؟ )

SCREEN نسبت به تصویر کلی میگیره

جانم دقیقا چی به چی شد

WORLD که نسبت به مقیاس World میسنجه !

مقیاس این وسط چیکاره بید !!!!!

LOCAL که نسبت محوری خود جسم رو میگیره

حالا این یکی با ارفاق قبول ...

آهان تا یادم نرفته، تو آخرین تماسی که با گروه توسعه دهنده مکس داشتم بهشون گفتم مابقی گزینه های اضافی رو از این لیست حذف کنن !!!:lol:
آخ بازم شیطونی کردم... الان خودمو تنبیه میکنم :snap:

باور کنید قرصهامو بموقع میخورم اما نمیدونم چرا این عادت بی مزگی از سرم نمیفته :green:... :D داری دوباره شروع میکنی ها!!!

حمید جان ببخشید که یکمی شوخی کردم، شما به بزرگواری خودتون ببخشید ... راستی اجازه هست که به اسم کوچیک صداتون کنم ؟

راستی آقا ما هنوز منتظریم ... البته از اون نظر هم بله اما ... منظور انتظار برای اون مقاله ای که قرار بود تو Mostafa 3D در مورد Unity منتشر بفرمایید.

موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
منظورم از 3 نوع این بود که کلا هنگام کار حتی حرفه ای بیشترین استفاده از 3 نوع هست و بعد 4 نوع رو توضیح دادم . ربطی به هم نداشت .

ffoadn nrdrh n,vfdk hdk ,sx ]d;hvi hsj ببخشید به زبان کیوبرتی تایپ کردم ، ترجمه اون اینه: ( ببخشید دقیقا دوربین این وسط چیکارست؟ )
فکر نمیکنید این شوخی ها یکم بچه گانست ؟
اگر شوخی بود من یکی واقعا خندم نگرفت !

من خلاصه توضیح دادم ، شما میخواید اموزش بسازید حرفه ای توضیح بدید ما هم یاد بگیریم اگر چیزی غیر از help مکس هست .


ببخشید دقیقا دوربین این وسط چیکارست؟

جای اسکرین رو با View اشتباه گفتم .



dwdw.jpg


world هم در واقع Pivot ورلد هست . اما اگر در Scale باشه مقیاس بندی هم میشه .


GUID-9747BB6B-92BA-44C6-8435-13B5974DE15C-low.png



نیازی هم به اموزش نیست محمد جان شما اگر یکم جستجو میکردی خیلی هم منبع زیاده ، چرا راه دور ؟
این پیج رو ببین با عکس کامل توضیح داده :
http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/...5-A572-B600884B07E3.htm,topicNumber=d30e28715


راستی آقا ما هنوز منتظریم ... البته از اون نظر هم بله اما ... منظور انتظار برای اون مقاله ای که قرار بود تو Mostafa 3D در مورد Unity3D منتشر بفرمایید.

راستش خیلی مقاله ی سختی هست ، چون هم باید فیلم برداری بشه تدوین بشه هم مقاله نوشته بشه ، دست تنها خیلی سخته . امتحاناتم از یک طرف ... :|
تمام تلاشم رو میکنم تا بتونم تو 3 روز اینده وقتم ازاده تمومش کنم .
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

فکر نمیکنید این شوخی ها یکم بچه گانست ؟

کاملا با حرف شما موافقم.... یکی از دغدغه های همیشگی من این بوده که یه خورده از بچگیم رو نگه دارم واسه روزهای پیری و کوری ...خب بعضی وقتها اونم یکم شیطونی میکنه، شما به بزرگواری خودتون ببخشید ...

ضمنا خیلی سعی نکنید زود بزرگ بشین ... اینطرفا هیچ خبری نیست ... شاید یه وقتی که بزرگتر شدید این حرف من رو بهتر درک کنید ... آخ بازم مثل بابا بزرگا شروع کردم به نصیحت کردن:green:


اگر شوخی بود من یکی واقعا خندم نگرفت !

آهان تا یادم نرفته یه نصیحت دیگه بکنم ... سعی کنین بیشتر بخندید حتی به شوخی های بیمزه ای مثل شوخی های من ... شدیدا واسه قلب مفیده ... این یکی رو جدی خدمتتون عرض کردم

البته بنده موافق با هم خندیدن هستم نه به هم خندیدن ... برای همین سعی میکنم تو شوخی هام به کسی توهین نشه... به همین خاطر طنز بی مزه موجود در نوشتار بنده رو هرگز به خودتون نگیرید ...
ضمنا یکی از با مزه ترین نکته های این دنیا بی مزه بودن اونه ... خیلی دنیا رو جدی نگیرید، چه برسه به دنیای مجازی، چون اگه دنیا رو خیلی جدی بگیری دنیا هم خیلی جدی شما رو میگیره :neutral:


برای شروع پیشنهاد خوبی بود

راستش خیلی مقاله ی سختی هست ، چون هم باید فیلم برداری بشه تدوین بشه هم مقاله نوشته بشه ، دست تنها خیلی سخته . امتحاناتم از یک طرف ... :|
تمام تلاشم رو میکنم تا بتونم تو 3 روز اینده وقتم ازاده تمومش کنم .

خدا قوت ... خب با این تعریفا بیشتر کنجکاو شدیم، بی صبرانه منتظر هستیم این مقاله رو زیارت کنیم ...امیدوارم تو امتحانات هم موفق باشی
راستی حالا اگه دلخوریتون از بنده بر طرف شده بفرمایید میتونیم شما رو مثل دوستان با اسم کوچیک صدا بزنیم...:rose:

موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عزیز ، شوخی یعنی طنز و شوخی عذر میخوام تمسخر امیز حرف زدن نیست .
من هم خداروشکر سعی نکردم زود بزرگ بشم ولی یاد گرفتم هر چیزی به جاش !
راستی حالا اگه دلخوریتون از بنده بر طرف شده بفرمایید میتونیم شما رو مثل دوستان با اسم کوچیک صدا بزنیم...:rose:
نه من با کسی از این حرف ها ندارم ، شما هر جور راحتین صدا بزنید :wink:
شما بیشتر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا