ببینید ساخت مدل کاراکتر چندتا مرحله داره و مستقیما بستگی به این داره که شما مدل رو برای چی می خواین ...
معمولا مراحل شامل موارد زیره :
- ساخت مدل ابتدایی
- افزودن جزئیات
- ساخت بافت و اعمال آن روی کاراکتر
- ایجاد کنترلهای حرکتی یا همون rigging
برای ساخت مدل ابتدایی راه ههای مختلفی هست ... استفاده از editle ها در مکس خیلی رایجه ... همچنین در Zbrush امکانی هست به نام Zsphere که به سادگی می تونین مدلهای ابتدایی رو بسازین ...
مرحله بعد اضافه کردن جزئیات به کاراکتره ... امروزه همه از Zbrush برای این کار استفاده می کنن ... چون فوق العاده قدرتمند و در عین حال آسونه ... مثل نقاشی کردن می مونه روی مدل سه بعدی ... وقتی جزئیاتش اضافه شد اونو وارد نرم افزار مبدا که اینجا مکسه می کنن ... البته لزومی هم نداره نرم افزار مبدا نرم افزاری باشه که باهاش مدل اولیه رو ساختن ... می تونه مایا یا نرم افزار دیگه ای باشه
مرحله سوم که یکی از فنی ترین بخش های کاره ساخت تکسچر مناسب برای کارکتر و بعد اعمال اون روی مدله ... برای ایجاد و ویرایش تکسچرها هیچ چیز بهتر از فتوشاپ نیست ... البته نرم افزارهایی وجود دارن که مثل Zbrush در امر تکسچرینگ هستن ... یعنی اضافه کردن جزئیات تکسچر به مدل ... مثل نرم افزار Body Paint ... البته Zbrush هم امکانات مناسبی برای این کار داره
مرحله آخر هم برای کساییه که می خوان مدلشون رو انیمیت کنن ... این مرحله به نظر من جذاب ترین بخش کاره و البته خلاقانه ترین هم هست ... شما با روش هایی مثل استخوان بندی ، ساخت سینماتیک و ... کاری می کنین مدل برای انیمیت آماده بشه
امیدوارم به دردتون بخوره ...
موفق باشین