باز سازی یکی از صحنه های evermotion

ahmad3ds

New Member
با سلام و احترام
آقا کارتون خیلی خوب شده و نمیشه ایراد زیادی ازش گرفت . میتونم بپرسم کارتون با موتور رندر vray هستش یا mental ray ؟
راستی اگه شما اینقدر در نور و رندر حرفه ای هستید میتونین کمکم کنین برای این کار :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=122793

ممنون میشم اگه کمکم کنین . چون من vray رو تازه شروع کردم و زیاد آشنایی باهاش ندارم
:rose::):rose:
 

amirv3d

Member
سلام دوست عزیز اولا اینکه شما به بنده لطف دارید . اگر مایل هستی محیط رو برام به ایمیلم بفرست تا تنظیمات شب رو برات اعمال کنم میدونی چرا میخوام تنظیمات رو اعمال کنم و برات بفرستم چو اگه بخوام توضیح بدم خیلی طولانی و گیج کننده میشه منتظر ایمیلت هستم [email protected]
 

Farrokh

Active Member
رندر خوبه
ولی ببین اورموشنه یه محاسنی داره که تو اونا رو از بین بردی

مثلا کنتراست رو ببین
کنتراست تونالیته
کنتراست رنگ
کنتراست نور

همه ی اینا رو تو کشتی

ولی در کل دستت درد نکنه خیلی خوبه

ولی چرا دو تا تاپیک زدی؟
 

nazanint

New Member
جالب شده ولی برای واقعی شدن یکم کار داره البته من کار اصلی رو ندیدم.
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
خیلی عالیه و طبیعی شده . ولی یک چیزی توش غیر طبیعیه از نظر فیزیکی . توی هردوتا رندر . میزی که روش 2 تا لیوانه . با اون پایه ها حتی اگه چوب روی میز تو خالی هم باشه او پایه ها نمیتونن نگه دارن میز رو . البته فکر نکنی دارم مسخره میکنم خدایی نکرده . اگه تا حالا با F-Simulator کار کردی میز رو ببر داخلش و وزن و جنس اون رو مشخص کن . من مطمئنم که نمیتونه تحمل کنه و پایه ها نمیتونن میز رو نگه دارن:)
 

3D Art

Member
خیلی عالیه و طبیعی شده . ولی یک چیزی توش غیر طبیعیه از نظر فیزیکی . توی هردوتا رندر . میزی که روش 2 تا لیوانه . با اون پایه ها حتی اگه چوب روی میز تو خالی هم باشه او پایه ها نمیتونن نگه دارن میز رو . البته فکر نکنی دارم مسخره میکنم خدایی نکرده . اگه تا حالا با f-simulator کار کردی میز رو ببر داخلش و وزن و جنس اون رو مشخص کن . من مطمئنم که نمیتونه تحمل کنه و پایه ها نمیتونن میز رو نگه دارن:)

سلام دوست گلم اشتباه نکن ! پایه ها شیشه ای هستند فقط کافیه به شکست تورش توجه کنی تا بفهمی.
 

TAO

Member
خیلی خوب شده اما به چند نکته باید توجه کنی.
1- پرده کرکره های افقی هیچ تاثیری روی نور ندارن ( روی زمین نه میز )، نه روی خود نور و نه سایه، عملا وجود ندارن، البته دلیل اون سوختگی کف زمین بدلیل نور زیاده.
2- تصویر بیرون با توجه به نور داخل باید Glare داشته باشه و خیلی از این روشن تر باشه چون هیچ دیافراگمی نمیتونه هم داخلی و هم خارجی رو با یک وسعت نور نشون بده.
3- پارچه ها نیاز به shader مناسب تری دارن که از trasnlacent توش بهره گرفته بشه، اگر کمی با دقت نگاه کنی اثر سایه و نور از پشت اونها دیده نمیشه که این نشون میده این جنس پارچه نیست و مثلا فلزی هست.
4- با توجه به وسعت نور و شدت و جهت اون نیازی به نور داخلی نداری، استفاده از نور داخلی قسمتی از بعد محیط رو از بین برده.
5- این نظر شخصی منه که کمی به نورGlobal ) Ambient ) محیط اضافه کن و از نور مستقیم کم کن و البته کمی به ambient occlusion هم اضافه کن اگر و جود داره.
lموفق باشی.
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
سلام دوست گلم اشتباه نکن ! پایه ها شیشه ای هستند فقط کافیه به شکست تورش توجه کنی تا بفهمی.
این طوری که بدتره . حالا تو این نرم افزاری که گفتم امتحان کن . فکر کنم شیشه هم باشه نتونه نگه داره .
 

3D Art

Member
2- تصویر بیرون با توجه به نور داخل باید Glare داشته باشه و خیلی از این روشن تر باشه چون هیچ دیافراگمی نمیتونه هم داخلی و هم خارجی رو با یک وسعت نور نشون بده./QUOTE]

دقیقا حق با شماست و به همین دلیله که خیلی از هنرمندان به دنیای 3D رو آوردند چون روی تک تک سایه ها نور ها و ... تسلط دارن
ولی آیا شما با چشم خودتون هم نمی تونید در یه لحظه هم داخل و هم خارج رو با تور متعادل ببینید که این آرزوی هر عکاسیه که بتونه دیدی چند بعدب یه عکسش بده
بازم میگم که فرمایش شما درسته ولی از این تکنیک هم میشه برای عکس هایی که هم محیط داخل و هم خارج دارند
استفاده کزد و جلوه هنری زیبایی به کار داد
راستی در عکاسی هم چنین تکنیکی وجود داره HDRI !
 

TAO

Member
صبر کنید من با توجه به مقایسه ی عکس اصلی و اونکه شما شبیه سازی کردین این مطلب رو ذکر کردم، با دقت به تصویر اصلی توجه کنید.
استفاده ی درست از glare یک هنره نه اشکال.
 

3D Art

Member
صبر کنید من با توجه به مقایسه ی عکس اصلی و اونکه شما شبیه سازی کردین این مطلب رو ذکر کردم، با دقت به تصویر اصلی توجه کنید.
استفاده ی درست از glare یک هنره نه اشکال.

آقای قطبی عزیز من قبلا هم گفتم که فرمایش شما درسته و برای ریل شدن کار حتما باید استفاده بشه ولی همانطور که گفتم لنز دوربین رو با چشم های یه انسان مقایسه کنید در چنین مواردی چشم انسان هم محیت داخل و هم محیط خارج رو با یک تور متعادل میبینه
هدف ما از کار کردن در دنیای 3 بعدی هم همینه یعنی تصویری بسازیم که ساختنش از عهده دوربینها خارج باشه !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا