بازی پکمن در c# , پروژه دانشگاه , برسید به داد این ناتوان !!

Saeed2vfx

Member
بازی PacMan در CSharp , پروژه دانشگاه

سلام دوستان.

استاد گرامی درس "مباحث ویژه" مرحمت کردن و یک پروژه ساخت بازی رو به عنوان نمره حضور در کلاس منظور کردن (که 6 نمره داره!!!)

منم بخاطر تداخل کلاسی با دو تا درس دیگه (اصول سرپرستی و زبان) ، فقط دو جلسه سره کلاسش حضور داشتم که اون دو جلسه هم چیزی نفهمیدم و خلاصه اینکه الان با این برنامه ریزی فوق فشرده ای که واسه امتحانا شده ، عمراً بتونم این پروژه گیمو تنهایی انجام بدم (بقیه بچه های کلاس هم که ترم اولی هستن و به امید امدادهای غیبی!)
گفتم اینجا مطرح کنم، شاید از میون دوستان کسی لطف کنه کمکی بکنه ما این پروژه رو انجام بدیم، تا بعد از امتحانات یجوری از شرمندگیش در بیایم :rose:


_____________________________________ 22/3/92 update __________________________________________


بالاخره تموم شد !

البته 100٪ کامل نیست ولی تغریباً همه کارهایی که باید انجام میشد، انجام دادم.

» لینک دانلود « ( با حجم 570 کیلو بایت )
 
آخرین ویرایش:

Saeed2vfx

Member
خدا لعنت کنه اونی که این زبون C# رو خلق کرد !!
هرچی مینویسم، error سینتکس میده ! :cry:


تا اینجاشو به کمک خود استاد نوشتم :

کد:
 public partial class Form1 : Form
    {
        Label[,] l = new Label[31, 28];
        char[,] board;
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            board = new char[,] {{'┌','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','┐','┌','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','┐'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'│','.','┌','-','-','┐','.','┌','-','-','-','┐','.','│','│','.','┌','-','-','-','┐','.','┌','-','-','┐','.','│'},
                                 {'│','.','│',' ',' ','│','.','│',' ',' ',' ','│','.','│','│','.','│',' ',' ',' ','│','.','│',' ',' ','│','.','│'},
                                 {'│','.','└','-','-','┘','.','└','-','-','-','┘','.','└','┘','.','└','-','-','-','┘','.','└','-','-','┘','.','│'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'│','.','┌','-','-','┐','.','┌','┐','.','┌','-','-','-','-','-','-','┐','.','┌','┐','.','┌','-','-','┐','.','│'},
                                 {'│','.','└','-','-','┘','.','│','│','.','└','-','-','┐','┌','-','-','┘','.','│','│','.','└','-','-','┘','.','│'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'└','-','-','-','-','┐','.','│','└','-','-','┐',' ','│','│',' ','┌','-','-','┘','│','.','┌','-','-','-','-','┘'},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','┌','-','-','┘',' ','└','┘',' ','└','-','-','┐','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','│',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ','│','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','│',' ','┌','-','-',' ',' ','-','-','┐',' ','│','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {'┌','-','-','-','-','┘','.','└','┘',' ','│',' ',' ',' ',' ',' ',' ','│',' ','└','┘','.','└','-','-','-','-','┐'},
                                 {'│',' ',' ',' ',' ',' ','.',' ',' ',' ','│',' ',' ',' ',' ',' ',' ','│',' ',' ',' ','.',' ',' ',' ',' ',' ','│'},
                                 {'└','-','-','-','-','┐','.','┌','┐',' ','│',' ',' ',' ',' ',' ',' ','│',' ','┌','┐','.','┌','-','-','-','-','┘'},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','│',' ','└','-','-','-','-','-','-','┘',' ','│','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','│',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ','│','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {' ',' ',' ',' ',' ','│','.','│','│',' ','┌','-','-','-','-','-','-','┐',' ','│','│','.','│',' ',' ',' ',' ',' '},
                                 {'┌','-','-','-','-','┘','.','└','┘',' ','└','-','-','┐','┌','-','-','┘',' ','└','┘','.','└','-','-','-','-','┐'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'│','.','┌','-','-','┐','.','┌','-','-','-','┐','.','│','│','.','┌','-','-','-','┐','.','┌','-','-','┐','.','│'},
                                 {'│','.','└','-','┐','│','.','└','-','-','-','┘','.','└','┘','.','└','-','-','-','┘','.','│','┌','-','┘','.','│'},
                                 {'│','.','.','.','│','│','.','.','.','.','.','.','.',' ',' ','.','.','.','.','.','.','.','│','│','.','.','.','│'},
                                 {'└','-','┐','.','│','│','.','┌','┐','.','┌','-','-','-','-','-','-','┐','.','┌','┐','.','│','│','.','┌','-','┘'},
                                 {'┌','-','┘','.','└','┘','.','│','│','.','└','-','-','┐','┌','-','-','┘','.','│','│','.','└','┘','.','└','-','┐'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','│','│','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'│','.','┌','-','-','-','-','┘','└','-','-','┐','.','│','│','.','┌','-','-','┘','└','-','-','-','-','┐','.','│'},
                                 {'│','.','└','-','-','-','-','-','-','-','-','┘','.','└','┘','.','└','-','-','-','-','-','-','-','-','┘','.','│'},
                                 {'│','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','.','│'},
                                 {'└','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','-','┘'}};

            int rowLength = board.GetLength(0);
            int colLength = board.GetLength(1);

            for (int i = 0; i < rowLength; i++)
            {
                for (int j = 0; j < colLength; j++)
                {
                    l[i, j] = new Label();
                    l[i, j].Location = new System.Drawing.Point(10 + 12 * j, 10 + 12 * i);
                    l[i, j].Size = new System.Drawing.Size(12, 12);
                    this.Controls.Add(l[i, j]);
                    l[i, j].Text = Convert.ToString(board[i, j]);
                }
            }

        }



تا اینجا یه آرایه درست کردیم و با کاراکتر ها محیط بازی رو چیدیم.
بعد به ازای هر عضو از آرایه ، یدون Label درست کردیم و کاراکترهارو گذاشتیم تو Label ها.
باقیشم خدا رحم کنه...


ولی در کل خیلی استاد نازیه ، خدا قسمتتون بکنه :green:
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
چند وقت پیش مطلبی رو خوندم در مورد ساخت بازی Pacman در عرض ۲۴ ساعت، که این برنامه نویس ما سر شرطی که با خانمش میبنده بازی Pacman رو در عرض ۲۴ ساعت بازسازی میکنه
کد اصلی به زبان Lua و تحت فریمورک Love که یک موتور بازی سازی دوبعدی هست نوشته شده.

شاید بتونه کمکی بهتون بکنه چون به هرحال توش "کد" داره: https://medium.com/i-3-video-games/6b10cfbc0ab0
 

Saeed2vfx

Member
چند وقت پیش مطلبی رو خوندم در مورد ساخت بازی Pacman در عرض ۲۴ ساعت، که این برنامه نویس ما سر شرطی که با خانمش میبنده بازی Pacman رو در عرض ۲۴ ساعت بازسازی میکنه
کد اصلی به زبان Lua و تحت فریمورک Love که یک موتور بازی سازی دوبعدی هست نوشته شده.

شاید بتونه کمکی بهتون بکنه چون به هرحال توش "کد" داره: https://medium.com/i-3-video-games/6b10cfbc0ab0

ممنونم دوست عزیزم.
منکه نتونستم source code هاشو پیدا کنم. اگر شما پیدا کردید، ممنون میشم اینجا بزارید.

_______________________________________________________________________________________


یه سوال :

اگر بخوایم یدونه MessageBox بزاریم که برنامه رو تا زمانی که به MessageBox جواب داده نشده ، متوقف کنه ، باید چیکار کنیم؟

میخوام داخل تایمر یدونه MessageBox بفرستم که از کاربر یه سوال بپرسه ، ولی هربار که تایمر اجرا میشه ، MessageBox هم دوباره فرستاده میشه !! :-?
 

Saeed2vfx

Member
بالاخره تموم شد !

البته 100٪ کامل نیست ولی تغریباً همه کارهایی که باید انجام میشد، انجام دادم.

لینک دانلود به پست اول اضافه شد.
http://nvvisualeffect.persiangig.com/document/PacMan_CSharp.rar


[nolink]https://github.com/tylerneylon/pacpac/[/nolink]

ممنون ولی هنوز نفهمیدم چطور باید دانلودش کنم و ازش استفاده کنم :-?
اصلاً به چه زبونی نوشته شده ؟ سی؟ یا سی شارپ؟
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
GitHub محلی برای اشتراک گذاری سورس پروژه ها و مهمتر برای کار گروهی هست.
شما به این صفحه که برید خودش گزینه ی ZIP داره که کل پروژه دانلود میشه.

عرض کردم، این پروژه به زبان اسکریپت نویسی Lua نوشته شده. اما به تنهایی اجرا نمیشه، این بازی تحت موتور بازی سازی دوبعدی löve نوشته شده و برای اجرا کردنش نیازه که این موتور رو دانلود و نصب کنید.
 

Saeed2vfx

Member
GitHub محلی برای اشتراک گذاری سورس پروژه ها و مهمتر برای کار گروهی هست.
شما به این صفحه که برید خودش گزینه ی ZIP داره که کل پروژه دانلود میشه.

عرض کردم، این پروژه به زبان اسکریپت نویسی Lua نوشته شده. اما به تنهایی اجرا نمیشه، این بازی تحت موتور بازی سازی دوبعدی löve نوشته شده و برای اجرا کردنش نیازه که این موتور رو دانلود و نصب کنید.

به جان مادرم من خنگ نیستما !! ولی نمیدونم چطور باید با این love ـه کار کنم !!؟؟؟ :-?

یه صفحه باز شده که یه شخصیت کارتونی داخلشه و یه عالم قلب دارن دورش میچرخن !

شما خودت با این موتور کار کردی؟ GUI درست حسابی داره یا همش Code ـه ؟!

Untitled.jpg
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
خب رو ویندوز وقتی این موتور رو نصب کردین، از پکیجی که دانلود کردین (سورس بازی PacPac) یه فایل با پسوند love. داره. اگر رو اون دابل کلیک کنید باید بازی اجرا بشه.
این صفحه که میاد واسه اینه که شما خود موتور رو سعی کردید اجرا کنید.
اگر اشتباه نکنم فایل love در بسته ی بازی که از GitHub دانلود می کنید هست، اگه نبود یه شل اسکریپت وجود داره با نام make_love_file که اگه اونو اجرا کنید فایل love رو میسازه (البته من که نگاه کردم فایل bat برای پلتفرم ویندوز رو ندیدم)

من با این موتور کار نکردم اما میتونم بگم که GUI وجود نداره. شما یک سری قوائد رو رعایت می کنید تا بتونید از امکانات این موتور برای بازی سازی دو بعدی به زبان Lua استفاده کنید.
مثلاً یک فایل در روت با نام main.lua باید موجود باشه که هسته ی بازی شما خواهد بود و...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا