بازي لطف علي خان زند - دومين بازي ايراني

Divine Love

Well-Known Member
سلام
بازي لطف علي خان زند به بازار عرضه شد. بازي كه مي تونه نقطه عطفي در صنعت بازي سازي ايران باشه.
كيفيت بازي در حد POP3 هست.
سبك بازي نيز مثل شاهزاده فارس اكشن سوم شخص هست.
دستان بازي از اين قراره كه ليلا و آرشك براي پي بردن به راز آثار باستاني ايران به ارگ بم سفر مي كنن.
هنگام ورود به ارگ بم نوري شروع به درخشيدن كرده و آن ها را به دوران قاجار منتقل مي كند و ...

سايت رسمي بازي

فلش مربوط به بازي - توضيحات داستان - اسكرين شات - شخصيت ها

دانلود تريلر بازي


زنده باد ايراني

qop_ani7.jpg


qop_ani5.jpg


qop_ani1.jpg


qop2-ss01.jpg


qop2-ss07.jpg


 
آخرین ویرایش:

Mohamad

O-.-O
حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی "لطفعلی خان زند" :

Supported OS: Windows® XP/Vista
Processor: Pentium IV 3 GHz
RAM: 1 GB
Video Card: 128 MB NVIDIA 6600
DVD-ROM: 8x DVD-ROM
Hard Drive Space: 5GB​



توجه داشته باشید که اگر از حداقل مشخصات برای کارت گرافیکی مانند nVIDIA 6600 و پا nVIDIA 7300 و یا مشابه آن استفاده می کنید، حتما بازی را با Texture Detail: Low و غیرفعال کردن کلیه افکتها انجام دهید تا با فریم ریت پایین مواجه نشوید.

تنظیمات گرافیکی از منو Option ->Graphics قابل دسترسی می باشد.
 

roohollah

Banned
بازي لطف علي خان زند - دومين بازي ايراني
دومین که نیست! اون اولی هم که گزاشتی، همچین ...
خوبه، داریم میریم جلو، ولی هنوز خیلی جا داره...:)
البته این بازی هم به صورت گسترده ای در جهان صدا کرده...
 

Divine Love

Well-Known Member
آها مي دونم دومي نيست داداشي. آخه دميش رو خودم درست كرده بودم با ++C :lol:
منظورم دومين بازي درست حسابي بود.
خوب حالا ولش
گفتي داداشي تو جهان صدا كرده. لينك خبرشو داري؟
بعد مي دوني با چه Engine اين بازي رو ساختن؟
چاكريم دربست
 

roohollah

Banned
ببینم کسی مسابقات خیابانی رو دیده؟
برین ببنینش! اونوقت میگیری بازی در ابعاد جهانی یعنی چی! تیم ملیه!
شرکت سازنده: نوین پرداز...
 

roohollah

Banned
lotfali_poster.jpg
بالاخره پس از بارها تاخير، بازي لطفعلي خان زند(دومين شماره از سري بازي هاي Quest of Persia) منتشر شد. لطفعلي خان زند ادامه اي بر بازي پايان معصوميت است ولي داستان اصلي آن ارتباط خاصي با اين بازي ندارد و روابط اندک اين بازي ها را مي توان بهانه اي براي ساخت يک سري بازي ويدئويي دانست. داستان بازي در قرن هفدهم جريان دارد. پس از مرگ کريم خان زند، هرج و مرج گسترده ايران را فرا گرفت. در طي چند سال در حالي که نوادگان کريم خان دچار کش مکش و درگيري براي رسيدن به پادشاهي بودند، آقا محمد خان قاجار بر نواحي شمالي ايران مسلط شد. پس از خونريزي هاي فراوان سرانجام در سال 1203 هجري، لطفعلي خان زند(نوه ي برادري کريم خان) با حمايت ابراهيم خان کلانتر(حاکم شيراز) به قدرت رسيد. طولي نکشيد که آقا محمد خان قاجار قشوني گسترده را براي فتح پايتخت، راهي شيراز کرد. لطفعلي خان، شيراز را به ابراهيم خان کلانتر سپرد و خود با سربازان وفادارش به استقبال قشون آقا محمد خان شتافت. جنگي عظيم در صحرا ميان دو لشگر درگرفت که در نهايت با عقب نشيني آقا محمد خان به تهران، خاتمه يافت. در بازگشت لطفعلي خان به شيراز، ابراهيم خان کلانتر به او خيانت کرد و دروازه هاي شيراز را به روي او بست تا او به همراه اندک ياران خود آواره ي بيابان گردد. بازي لطفعلي خان زند با اين داستان آغاز مي شود و در طول بازي نيز اتفاقات مختلفي براي شخصيت هاي داستان مي افتد. در کل بازي لطفعلي خان زند، داستان خوبي دارد که به وسيله ي cut-scene(ميان پرده)هايي که به صورت انيميشن هاي از پيش رندر شده در ميان مراحل بازي قرار داده شده، روايت ميشود. اين ميان پرده ها از کيفيت خوبي برخوردار نيستند و صداگذاري آن ها واضح و با کيفيت نيست.

سبک بازي اکشن/ماجرايي است و مبارزات آن با استفاده از شمشيرهاي مختلف و يک نوع تفنگ سر پر قديمي انجام مي شود. سلاح هاي سرد، تنوع نسبتا خوبي دارند و با استفاده از هرکدام مي توان حرکات نمايشي متفاوتي انجام داد. ضربات شمشير با کليد سمت چپ ماوس و دکمه ي E(مانند بازي Prince of Persia) انجام مي شود. هنگامي که از ضربات ويژه استفاده کنيد، دشمن به زمين مي افتد و پس از چند ثانيه بلند مي شود. هنگامي که تعداد دشمن ها زياد باشد اين ضربات کاربرد دارند. به اين صورت که يکي را به زمين انداخته و قبل از اين که از جايش بلند شود، با نفر بعدي همين کار را انجام دهيد. زيرا اگر ضربات معمولي به دشمنان وارد کنيد به زمين نمي افتند و پشت سرهم به شما ضربه وارد مي کنند. يکي از مشکلات عجيب بازي سيستم دفاعي لطفعلي خان زند است. با نگه داشتن کليد سمت راست ماوس، کاراکتر شما شمشيرش را با حالتي دفاعي جلوي خود مي گيرد و در اين زمان از هر سمتي دشمنان به شما حمله کنند، هيچ آسيبي نمي بينيد! سيستم سلامتي بازي به اين صورت است که با برخورد ضربات شمشير يا اصابت گلوله به شما، اندکي از جانتان که ابتدا برابر با 100 است کم مي شود. در طول بازي همواره به ميزان سلامتي شما تقريبا در هر سه ثانيه 1 واحد اضافه مي شود. علاوه بر اين که با استفاده از روش دفاع کردن مي توانيد بر سلامتي خود بيافزاييد، بطري هاي سلامتي در جاهاي مختلفي از محيط بازي مانند جعبه ها قرار گرفته که با برداشتن هر يک از اين بطري ها، 50 واحد به ميزان سلامتي شما افزوده مي شود. هنگامي که اين عدد به صفر مي رسد تنها منوي بازي براي بارگذاري مجدد نمايش داده مي شود و هيچ گونه انيميشني براي نمايش مرگ لطفعلي خان در بازي وجود ندارد.


در برخي از مراحل بازي، نمي توان دوربين را به صورت آزاد حرکت داد و با حرکت به اطراف، دوربين به سمت کاراکتر مي رود. اين حالت از دوربين مشکلاتي مانند عقب ماندن از کاراکتر، عدم نمايش از زاويه مناسب و در کل اختلال در جريان بازي را به همراه دارد. کنترل بازي ساده و روان است. چگونگي انجام دفاع، ضربات معمولي و ويژه را شرح داديم. ديگر کنترل هايي که بر شخصيت بازي مي توان داشت شامل جاخالي دادن، راه رفتن، تغيير اسلحه، برداشتن اشياء، کشتن مخفيانه و فرمان شليک مي شود. بله در قسمت هايي از بازي مي توانيد به هم رزمان خود که بالاي ساختمان ها مستقر شده اند، فرمان شليک دهيد. در اين مراحل، تعداد زيادي دشمن به سمت شما حمله ور مي شوند که در اين زمان، بهترين تصميم فرار از دست آن ها و سپس دادن فرمان آتش به يارانتان است. در ميان مراحل نيز تعداد کمي پازل مکانيکي قرار داده شده، تا از يک نواختي بازي بکاهند. براي آغاز شدن اين پازل ها بايد نزديکشان شويد و کليد F را فشار دهيد. سپس با زدن متناوب دکمه E، پازل انجام مي شود. همچنين با استفاده از کليد F مي توان کارهاي ديگري مانند استفاده از توپ انجام داد. براي از بين بردن تک تيرانداز ها بايد به توپ نزديک شده و کليد F را فشار دهيد. در اين زمان به جاي اين که بازي به شما اين امکان را بدهد که خود بتوانيد کنترل توپ را بدست بگيريد، تنها انيميشن از پيش رندر شده اي را نمايش مي دهد که لطفعلي خان زند به سمت دشمنان و تک تيرانداز ها توپ شليک مي کند.
روند بازي به صورت خطي دنبال مي شود. در بيشتر قسمت هاي بازي تعدادي دشمن وجود دارد که اگر همه آن ها را از بين نبريد نمي توانيد از محدوده هاي مشخص شده جلوتر برويد. اگر اين قسمت ها فقط در بخش هايي قرار داده مي شد که مثلا قبل از کشتن دشمنان در جلوي شما بسته است و پس از اين که همه را از بين برديد آن در باز ميشد يا مواردي مشابه به اين، بهتر از اين بود که انگار به ديواري شيشه اي برخورد مي کنيد و پس از کشتن دشمنان اين ديوار نامرئي از بين مي رود! دشمنان بازي هوش مصنوعي خاصي ندارند و تنها کاري که انجام مي دهند دنبال کردن شما تا زماني که بايستيد و سپس ضربه زدن به شماست. البته تعدادي از آن ها در برابر شما دفاع نيز مي کنند. غول هاي بازي هم تفاوت زيادي با دشمنان معمولي ندارند! تنها ظاهر، سلاح و ميزان سلامتي آن ها با ديگر کاراکترهاي فرعي تفاوت دارد. ميزان سلامتي آن ها برابر با 1000 است و عجيب تر اين است که اين عدد وقتي به 500 برسد از دست شما فرار مي کنند و به مرحله ي بعدي راه پيدا مي کنيد! يکي ديگر از مشکلات بازي، ظاهر شدن دشمنان است. در ميان بازي، تعدادي مشخص از دشمنان به استقبال شما مي آيند که با کشتن هر يک، ناگهان کاراکتر ديگري جلوي چشمتان ظاهر شده و به سمت شما حمله مي کند.


بازي لطفعلي خان زند با استفاده از C4 Engine ساخته شده. از قابليت هاي گرافيکي بکار رفته در بازي مي توان به full-scene motion blur، Antialiasing و استفاده از Ageia PhysX اشاره کرد. اولين مورد ذکر شده يعني افکت motion blur برخي مواقع تنها مدل کاراکترها را محو مي کند و تاثير خاصي بر کل صحنه نمي گذارد. لبه هاي تيز زيادي در بازي مشاهده نمي کنيد و از نظر AA بازي خوب کار شده. اما فيزيک بازي فاجعه است. با برخورد کوچکترين ضربه، اشياء پوياي موجود در محيط به آسمان مي روند و مانند توپ بادي به زمين يا ديوار برخورد مي کنند! انيميشن کاراکترها متوسط کار شده و دشمنان بازي حرکات تکراري بسياري انجام مي دهند. نورپردازي بازي نيز مرحله به مرحله متفاوت است. قسمت هايي از بازي نورپردازي خوبي دارند ولي برخي ديگر از بخش هاي بازي شامل نور پردازي ضعيف و نامعقولي هستند. تنوع دشمنان بسيار کم است و هر دسته از آن ها لباس، چهره، سلاح و حرکات مشابهي دارند. بدترين مشکل گرافيکي بازي لطفعلي خان زند به نرخ فريم آن مربوط مي شود. بازي افت فريم شديدي دارد و با تغيير تنظيمات گرافيکي نيز، اين مشکل بهبود نمي يابد. سايه زني و بافت هاي بازي هم نسبتا خوب کار شده اند و ايراد خاصي ندارند. به هر حال از نظر بصري بازي خوب به نظر مي رسد و تنها مشکلات فني دارد. صداگذاري بازي نيز بسيار ابتدايي کار شده و کيفيت خوبي ندارد. ولي موزيک هاي بکار رفته در بازي بهتر از صداپيشگي و صداگذاري آن هستند.


مدت زمان بارگذاري مراحل کوتاه است ولي بازي سيستم quick save ندارد و پس از شروع هر مرحله، بازي به صورت اتوماتيک ذخيره مي شود. بازي لطفعلي خان زند شامل 22 مرحله است و حدودا در عرض 3 ساعت به اتمام مي رسد. درجات سختي نيز به سه دسته تقسيم مي شود که تفاوت زيادي با يکديگر ندارند. در کل کيفيت بازي نسبت به ديگر عناوين داخلي، قابل قبول است و مي تواند گيمر را براي چندين ساعت سرگرم کند؛ ولي جاي کار بيشتري داشت.
عکس هایی از بازی
3.jpg
2.jpg
6.jpg
4.jpg
9.jpg
13.jpg
ویدیویی از بازی
"لطفعلی خان زند" - صحنه های بازی (38 مگابایت)
توجه
به این دلیل اینکه این بازی یک بازی کاملا ایرانی هست نه لینکی برای دانلود وجود داره نه کد تقلبی برای بازی در ضمن داوود عابدیان که حتما در خبر ورزشی شبکه 6 ایشان را دیدید صدای ایشان در
بیشتر مناطق بازی وجود دارد
در ضمن برای حمایت از بازیسازان ایرانی از لینک زیر برای خرید سایت اقدام فرمایید
game.jpg
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
حالا این بازی قیمتش چنده ؟
برای ps2 و ps3 و xbox و بقیه این چیزا هم هست یا فقط کامپیوتر ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا