Salar
Active Member
بازاريابي ويروسي يك سياست بازاريابي است كه مردم را به بازگو كردن پيام بازاريابي شما به ديگران، برميانگيزد. اين امر ميتواند باعث جلب توجه بسيار زيادي به خدماتي كه ارايه ميكنيد و يا محصولاتي كه توليد ميكنيد باشد. يك جلب توجهي تصاعدي!
يك نفر به دو نفر ميگويد، آن دو به چهار نفر ميگويند، آن چهار نفر به هشت نفر و ... .
براي نمونه، در بازاريابي توسط پست الكترونيك، اگرeMail شما شامل عنصري باشد كه دريافت كننده را به فرستادن آن پيام به ديگران ترغيب كند، شما يك بازاريابي ويروسي انجام دادهايد.
بازاريابي ويروسي به ميزان بالاي تبادل و تعامل ميان اشخاص بستگي دارد. اگر درصد زيادي از دريافتكنندگان پيامي، آن را به تعداد زيادي از دوستان خود ارسال كنند، رشد ارسال آن پيام بسيار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل كم شود، رشد با شكست روبرو خواهد شد.
مسابقات، رايگيري و نظر سنجي، بازي و حتا لطيفه از فرمهاي ديگر بازاريابي ويروسي هستند.
اگر شما به 100 نفر eMail بفرستيد و فقط 25% از آن افراد پيام شما را تنها به يك نفر از دوستان خود منتقل كنند، شما به راحتي پيام خود را به 25 نفر ديگر رساندهايد. 25 نفري كه ممكن بود هيچ وقت پيام شما را دريافت نكنند. شما با استفاده از بازاريابي ويروسي مشتريان بيشتري جلب خواهيد كرد.
نويسنده : eMarketinganswers.com
مترجم : واحد بازاریابی الکترونیک شرکت اطلاع رسانی همکاران سیستم
ناشر : همكاران سيستم
يك نفر به دو نفر ميگويد، آن دو به چهار نفر ميگويند، آن چهار نفر به هشت نفر و ... .
براي نمونه، در بازاريابي توسط پست الكترونيك، اگرeMail شما شامل عنصري باشد كه دريافت كننده را به فرستادن آن پيام به ديگران ترغيب كند، شما يك بازاريابي ويروسي انجام دادهايد.
بازاريابي ويروسي به ميزان بالاي تبادل و تعامل ميان اشخاص بستگي دارد. اگر درصد زيادي از دريافتكنندگان پيامي، آن را به تعداد زيادي از دوستان خود ارسال كنند، رشد ارسال آن پيام بسيار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل كم شود، رشد با شكست روبرو خواهد شد.
مسابقات، رايگيري و نظر سنجي، بازي و حتا لطيفه از فرمهاي ديگر بازاريابي ويروسي هستند.
اگر شما به 100 نفر eMail بفرستيد و فقط 25% از آن افراد پيام شما را تنها به يك نفر از دوستان خود منتقل كنند، شما به راحتي پيام خود را به 25 نفر ديگر رساندهايد. 25 نفري كه ممكن بود هيچ وقت پيام شما را دريافت نكنند. شما با استفاده از بازاريابي ويروسي مشتريان بيشتري جلب خواهيد كرد.
نويسنده : eMarketinganswers.com
مترجم : واحد بازاریابی الکترونیک شرکت اطلاع رسانی همکاران سیستم
ناشر : همكاران سيستم