esfahanedalat
Member
[h=5][/h]
هیجان انگیزترین بخش از مراسم اپل در هفته ای که گذشت، نه ساعت هوشمند ۱۰ هزار دلاری آن و مک بوک طلایی، بلکه تکنولوژی باتری جدیدش بود که می تواند اثری قابل توجه بر عملکرد محصولات آتی این کمپانی، از جمله آیفون داشته باشد.
این فناوری جدید هم اکنون نیز در مک بوک بسیار باریک کمپانی مورد بحث به کار گرفته شده؛ مهندسان اپل برای ساخت این اثر هنری ۱۳٫۱ میلیمتری و تأمین شارژ مورد نیاز نمایشگر رتینای ۱۲ اینچی آن باید یک باتری کاملا جدید را طراحی می کردند.
آنچه تیم مهندسان کوپرتینو موفق به ساختش شده اند، در نوع خود کاملا جدید است و می تواند تا ۳۵ درصد بر ظرفیت یک باتری بیافزاید.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
ممکن است این فناوری را در سطح بسیار پایینی تصور کنید، با این حال باید بگوییم که طرح ارائه شده از سوی متخصصان کمپانی مذکور در نوع خود کاملا مبتکرانه است و آنطور که جف چمبرلین، مدیر اجرایی مرکز مشترک پژوهش های ذخیره سازی انرژی (Joint Center for Energy Storage Research) اعلام نموده، تکنولوژی مذکور، شیوه ای کاملا نوین را در تفکرمان پیرامون باتری ها پی ریزی می کند.
[h=4]باز اندیشی در مورد باتری[/h]سل باتری های لیتیومی یونی حاوی لایه هایی از صفحات باریک آلومینیوم یا مس است که سطح رویی شان با موادی خاص و همچنین پلاستیک پوشانده شده تا بتوانند یون های لیتیومی را جذب نمایند و هرکدام از این لایه ها نیز ضخامتی برابر با چند میکرون دارند.
براساس پرونده مربوط به پتنتی که در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط اپل به ثبت رسید، مهندسان کمپانی مورد بحث موفق شده اند که صفحات انباشه شده از الکترود را در داخل پیل هایی با ابعاد دلخواهد خود قرار دهند.
پس از این مرحله، پیل ها که اندازه های مختلفی دارند روی یکدیگر قرار داده می شوند و با این کار مهندسان اپل می توانند تا هر میزان باتری که در نظر دارند را داخل یک فضای مشخص بگنجانند.
این فناوری جدید هم اکنون نیز در مک بوک بسیار باریک کمپانی مورد بحث به کار گرفته شده؛ مهندسان اپل برای ساخت این اثر هنری ۱۳٫۱ میلیمتری و تأمین شارژ مورد نیاز نمایشگر رتینای ۱۲ اینچی آن باید یک باتری کاملا جدید را طراحی می کردند.
آنچه تیم مهندسان کوپرتینو موفق به ساختش شده اند، در نوع خود کاملا جدید است و می تواند تا ۳۵ درصد بر ظرفیت یک باتری بیافزاید.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
ممکن است این فناوری را در سطح بسیار پایینی تصور کنید، با این حال باید بگوییم که طرح ارائه شده از سوی متخصصان کمپانی مذکور در نوع خود کاملا مبتکرانه است و آنطور که جف چمبرلین، مدیر اجرایی مرکز مشترک پژوهش های ذخیره سازی انرژی (Joint Center for Energy Storage Research) اعلام نموده، تکنولوژی مذکور، شیوه ای کاملا نوین را در تفکرمان پیرامون باتری ها پی ریزی می کند.
[h=4]باز اندیشی در مورد باتری[/h]سل باتری های لیتیومی یونی حاوی لایه هایی از صفحات باریک آلومینیوم یا مس است که سطح رویی شان با موادی خاص و همچنین پلاستیک پوشانده شده تا بتوانند یون های لیتیومی را جذب نمایند و هرکدام از این لایه ها نیز ضخامتی برابر با چند میکرون دارند.
براساس پرونده مربوط به پتنتی که در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط اپل به ثبت رسید، مهندسان کمپانی مورد بحث موفق شده اند که صفحات انباشه شده از الکترود را در داخل پیل هایی با ابعاد دلخواهد خود قرار دهند.
پس از این مرحله، پیل ها که اندازه های مختلفی دارند روی یکدیگر قرار داده می شوند و با این کار مهندسان اپل می توانند تا هر میزان باتری که در نظر دارند را داخل یک فضای مشخص بگنجانند.