به هر حال ما هم باید بهروز شویم یا به قول انگلیسی زبانها «آپدیت» باشیم. اگر تا دیروز تلفن همراه بود و پنلهای ارسال SMS انبوه، امروز گوشی هوشمند است و نرمافزارهای پیامرسان و اگر از این همه تکنولوژی و فناوری استفاده نکنیم، پس ایرانی و ذهن خلاق و ضریب هوشی بالای وی به چه دردی میخورد؟!
به گزارش ایتنا از تابناک، البته که جملات بالا نه طنز است و نه شوخی، بلکه موردی است که دقت در آن میتواند عمق فاجعه در زیست اجتماعی دستههایی از این «ما» را نشان دهد؛ دستهها و گروههایی که فرصت طلبی و «زرنگی» را به هر قیمت و هر بهایی سرلوحه قرار داده، حتی اگر بهای آن ضرر و زیان روانی و مالی برای خود و هممیهنانشان باشد.
حتما شما هم متوجه اصل مطلب شدهاید و برای رسیدن به سر خط ماجرا، نیازی به مقدمه چینی نیست. تلگرام که اساسا یک ابزار پیام رسان و پر مخاطب با امکانات خوب و جالب توجه است، اکنون چند صباحی است، برای بسیاری از دوستان «زرنگ» و فرصت طلب ما به جایگزینی برای SMS و وایبر مرحوم تبدیل شده است؛ ابزاری که با یک تغییر کاربری، در دست آنهایی که خود را صاحب فکر و خلاقیت در بازاریابی میدانند، به سوهان روح بسیاری از کاربران این نرمافزار تبدیل گشته است.
البته این موضوع طبیعی بود و قابل پیش بینی. در حالی که SMSهای تبلیغاتی اپراتورهای همراه برای مدت زمانی مدید، ابزارهایی برای پخش تبلیغات انبوه و گروهی شده بود و البته که هزینههای اضافی هم داشت، رشد و توسعه ابزارهای پیامرسان اینترنتی بر روی پلتفرم موبایل، گزینهای مقرون بهصرفهتر برای همه این بازاریاب های زرنگ و خلاق و صاحب ایده است!
و همین ایدههای خلاقانه منجر به آن شده است که اکنون، هیچ روزی نیست که بر روی تلگرام چندین پیام تبلیغاتی در قالب گروه یا کانال برای کاربران ارسال نشود.
نکته جالب آنکه به مرور زمان این ذهن های خلاق و ضریب هوشیهای بالا، روشهای بهتری برای تبلیغات گروهی در تلگرام پیدا می کنند، از دستاندازی به امکانات جدید تلگرام همچون کانال – که محدودیت ارسال برای تعداد انبوه کاربران را از بین برده است – تا خلق ایدههای جدید همچون ساخت گروههای تبلیغاتی به نام خود شما! بله کاملا درست است؛ پدیده جدیدی که در این تبلیغات تلگرامی شاهد آن هستیم، از این قرار است که اکنون تبلیغات تلگرام با نام خود شما برای شما ارسال میشود.
تنها یک جستوجوی ساده در اینترنت، میتواند شما را به چندین و چند گزینه برای داشتن تبلیغات انبوه تلگرامی برساند. اگر به فکر آن هستید که تبلیغات انبوه آرایشگاه، آموزشگاه خیاطی، بقالی، خرازی، کفاشی یا لواشک فروشی خود را در تلگرام صورت دهید، راه زیادی ندارید. کافی است گوگل را باز و تبلیغات تلگرامی را در آن جستوجو کنید!
اما واقعیت آن است که همه این صاحبان ایده و بازاریاب های زرنگ که اکنون پنلهای ارسال پیام انبوه در تلگرام – سابقا SMS – را در اختیار شما قرار می دهند و همه این ضریبهای هوشی بالای ۲۰۰ که تحولی بزرگ در دنیای مارکتینگ را رقم زدهاند، یک نکته اساسی را به فراموشی سپردهاند؛ آن هم اینکه تمامی این پیامهای انبوه با نهایتا چند کلیک یا لمس ناقابل در دسکتاپ یا موبایل به طرفهالعینی پاک میشوند و ۹۹ درصد این پیام ها به هیچ وجه از سوی کاربران خوانده نمیشوند.
همه این مغزهای خلاق فراموش کردهاند، این روش تبلیغاتی ـ از آنجایی که سوهان روح کاربران است ـ مدتهاست از سوی کارشناسان و دانشمندان علم تبلیغات و بازاریابی رد شده و به عنوان ضد تبلیغات معرفی میشود.
همه این ایرانیهای زرنگ و فرصت طلب فراموش کردهاند که در دنیای امروز، مشخص کردن اهداف دقیق و با بازدهی بیشتر در بازاریابی برای صرفه جویی در هزینه ها و گرفتن بیشترین بازخورد، تبدیل به یک اصل اساسی شده و اساسا ارسال انبوه تبلیغ تعمیرات فوق تخصصی لوله و اتصالات فلانی، مجهز به آخرین متدهای روز، نه صورت خوشی دارد و نه هدف گیری متناسبی برای کسب بهترین نتیجه است! این نوع از تبلیغ اساسا باید برای مشتریانی ارسال شود که مشکل ترکیدگی یا گرفتگی لوله دارند یا احتمالا در آینده نزدیک با این مشکل رو به رو خواهند بود.
متأسفانه این دست از دوستان نمی توانند به درستی درک کنند که چرا شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک میلیون ها دلار هزینه در ماه و میلیاردها در سال می کنند تا اطلاعات دقیق تر و جزئی تر از کاربران به دست آورند.
این عزیزان با آن همه ضریب هوشی نمیتوانند درک کنند که بازاریابی و تبلیغات صحیح در این دوره و زمانه به شکلی بنیادین وابسته به داشتن بهترین و مناسب ترین اطلاعات در مورد اهداف تبلیغاتی و در رده دوم بهترین روشها برای نمایش تبلیغ بدون آزار دادن مخاطب و فرد هدف است.
نتیجه این عدم ادراک هم این است که همه این تبلیغات انبوه تلگرامی در کسری از ثانیه بعد از ارسال، بدون آنکه دیده یا به محتوی آن توجهی شود، دار فانی را وداع می گوید و لوله کش داستان ما کمترین تحولی را در کسب و کار خود مشاهده نخواهد کرد.
این واقعیتی است که متأسفانه این روزها درگیر آنیم؛ واقعیتی که خود بیانگر یکی از بدترین و زننده ترین ویژگی های ماست. رفتار غلط و از روی نا آگاهی و بی توجهی به دانش و علم و اصول در اموری که به آن اقدام می کنیم، حتی به بهای آزار دادن دیگران، و تنها به امید کسب سود و منفعت شخصی.
واقعیت آن است که این تبلیغات تلگرامی مزاحمت های اساسی را برای کاربران ایجاد می کند؛ مزاحمتهایی که پیش از این به شکایات فراوان کاربران در مورد SMSهای تبلیغاتی منجر شده بود تا آن که اپراتورهای همراه را مجبور به ایجاد ساز و کاری برای ملغی کردن این پیامها کرد.
اما متأسفانه در حال حاضر بر روی تلگرام، ساز و کاری برای شکایت از این تبلیغات اسپم وجود ندارد و البته با اینکه بعید نیست، به زودی راه حلی پیدا شود، هماکنون تنها راه این است که به محض دریافت یک پیام تبلیغاتی روی تلگرام، شماره مورد نظر را Report کرده یا گزارش دهید و کاربر تبلیغاتی را Block نمایید.
این مشکل از آنجایی ناشی میشود که اکنون در تلگرام هر کسی می تواند شما را بدون اجازه به یک گروه یا یک کانال دعوت کند و برای ملحق کردن شما به این گروهها یا کانالها نیاز به دریافت هیچ مجوز یا Permission نیست.
در نتیجه پنلهای ارسال تبلیغات به شکل انبوه می وانند شما را به گروه های تبلیغاتی خود اضافه کرده و سوهان روح شما شوند؛ موضوعی که برای یک نرمافزار پیام رسان که امنیت را برترین ویژگی خود میداند، حکم آبروریزی دارد.
در نتیجه اساسیترین راهی که به نظر میرسد این است که تلگرام قابلیتی را در این نرم افزار به وجود آورد که اضافه کردن کاربران به گروهها و کانالها تنها با اجازه آنها مقدور باشد. اما راه رساندن این درخواست به مسئولان تلگرام چیست؟
برای این کار بهترین راه ارسال درخواستها به تیم پشتیبانی تلگرام است. برای دسترسی به این تیم کافی است به تنظیمات تلگرام رفته و در پایین صفحه گزینه Ask a Question را انتخاب کنید.
فقط توجه داشته باشید که سوال و درخواست شما از تیم پشتیبانی باید به زبان انگلیسی باشد.
این درخواستها میتواند جدیت موضوع را برای تلگرام و مسئولان آن مشخص ساخته و آنها را متوجه یک حفره امنیتی آزار دهنده برای کاربران در نرمافزار خود کند.
تا آن زمان اما فقط باید به پاک کردن تبلیغات و Report کردن بوقچیهای تبلیغاتچی انبوه تلگرام ادامه داد و البته امیدوار بود، این دوستان هوشمند یک بار برای همیشه به بیهوده بودن و بینتیجه بودن کسب و کار خود پی ببرند!
منبع: تابناک
به گزارش ایتنا از تابناک، البته که جملات بالا نه طنز است و نه شوخی، بلکه موردی است که دقت در آن میتواند عمق فاجعه در زیست اجتماعی دستههایی از این «ما» را نشان دهد؛ دستهها و گروههایی که فرصت طلبی و «زرنگی» را به هر قیمت و هر بهایی سرلوحه قرار داده، حتی اگر بهای آن ضرر و زیان روانی و مالی برای خود و هممیهنانشان باشد.
حتما شما هم متوجه اصل مطلب شدهاید و برای رسیدن به سر خط ماجرا، نیازی به مقدمه چینی نیست. تلگرام که اساسا یک ابزار پیام رسان و پر مخاطب با امکانات خوب و جالب توجه است، اکنون چند صباحی است، برای بسیاری از دوستان «زرنگ» و فرصت طلب ما به جایگزینی برای SMS و وایبر مرحوم تبدیل شده است؛ ابزاری که با یک تغییر کاربری، در دست آنهایی که خود را صاحب فکر و خلاقیت در بازاریابی میدانند، به سوهان روح بسیاری از کاربران این نرمافزار تبدیل گشته است.
البته این موضوع طبیعی بود و قابل پیش بینی. در حالی که SMSهای تبلیغاتی اپراتورهای همراه برای مدت زمانی مدید، ابزارهایی برای پخش تبلیغات انبوه و گروهی شده بود و البته که هزینههای اضافی هم داشت، رشد و توسعه ابزارهای پیامرسان اینترنتی بر روی پلتفرم موبایل، گزینهای مقرون بهصرفهتر برای همه این بازاریاب های زرنگ و خلاق و صاحب ایده است!
و همین ایدههای خلاقانه منجر به آن شده است که اکنون، هیچ روزی نیست که بر روی تلگرام چندین پیام تبلیغاتی در قالب گروه یا کانال برای کاربران ارسال نشود.
نکته جالب آنکه به مرور زمان این ذهن های خلاق و ضریب هوشیهای بالا، روشهای بهتری برای تبلیغات گروهی در تلگرام پیدا می کنند، از دستاندازی به امکانات جدید تلگرام همچون کانال – که محدودیت ارسال برای تعداد انبوه کاربران را از بین برده است – تا خلق ایدههای جدید همچون ساخت گروههای تبلیغاتی به نام خود شما! بله کاملا درست است؛ پدیده جدیدی که در این تبلیغات تلگرامی شاهد آن هستیم، از این قرار است که اکنون تبلیغات تلگرام با نام خود شما برای شما ارسال میشود.
تنها یک جستوجوی ساده در اینترنت، میتواند شما را به چندین و چند گزینه برای داشتن تبلیغات انبوه تلگرامی برساند. اگر به فکر آن هستید که تبلیغات انبوه آرایشگاه، آموزشگاه خیاطی، بقالی، خرازی، کفاشی یا لواشک فروشی خود را در تلگرام صورت دهید، راه زیادی ندارید. کافی است گوگل را باز و تبلیغات تلگرامی را در آن جستوجو کنید!
اما واقعیت آن است که همه این صاحبان ایده و بازاریاب های زرنگ که اکنون پنلهای ارسال پیام انبوه در تلگرام – سابقا SMS – را در اختیار شما قرار می دهند و همه این ضریبهای هوشی بالای ۲۰۰ که تحولی بزرگ در دنیای مارکتینگ را رقم زدهاند، یک نکته اساسی را به فراموشی سپردهاند؛ آن هم اینکه تمامی این پیامهای انبوه با نهایتا چند کلیک یا لمس ناقابل در دسکتاپ یا موبایل به طرفهالعینی پاک میشوند و ۹۹ درصد این پیام ها به هیچ وجه از سوی کاربران خوانده نمیشوند.
همه این مغزهای خلاق فراموش کردهاند، این روش تبلیغاتی ـ از آنجایی که سوهان روح کاربران است ـ مدتهاست از سوی کارشناسان و دانشمندان علم تبلیغات و بازاریابی رد شده و به عنوان ضد تبلیغات معرفی میشود.
همه این ایرانیهای زرنگ و فرصت طلب فراموش کردهاند که در دنیای امروز، مشخص کردن اهداف دقیق و با بازدهی بیشتر در بازاریابی برای صرفه جویی در هزینه ها و گرفتن بیشترین بازخورد، تبدیل به یک اصل اساسی شده و اساسا ارسال انبوه تبلیغ تعمیرات فوق تخصصی لوله و اتصالات فلانی، مجهز به آخرین متدهای روز، نه صورت خوشی دارد و نه هدف گیری متناسبی برای کسب بهترین نتیجه است! این نوع از تبلیغ اساسا باید برای مشتریانی ارسال شود که مشکل ترکیدگی یا گرفتگی لوله دارند یا احتمالا در آینده نزدیک با این مشکل رو به رو خواهند بود.
متأسفانه این دست از دوستان نمی توانند به درستی درک کنند که چرا شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک میلیون ها دلار هزینه در ماه و میلیاردها در سال می کنند تا اطلاعات دقیق تر و جزئی تر از کاربران به دست آورند.
این عزیزان با آن همه ضریب هوشی نمیتوانند درک کنند که بازاریابی و تبلیغات صحیح در این دوره و زمانه به شکلی بنیادین وابسته به داشتن بهترین و مناسب ترین اطلاعات در مورد اهداف تبلیغاتی و در رده دوم بهترین روشها برای نمایش تبلیغ بدون آزار دادن مخاطب و فرد هدف است.
نتیجه این عدم ادراک هم این است که همه این تبلیغات انبوه تلگرامی در کسری از ثانیه بعد از ارسال، بدون آنکه دیده یا به محتوی آن توجهی شود، دار فانی را وداع می گوید و لوله کش داستان ما کمترین تحولی را در کسب و کار خود مشاهده نخواهد کرد.
این واقعیتی است که متأسفانه این روزها درگیر آنیم؛ واقعیتی که خود بیانگر یکی از بدترین و زننده ترین ویژگی های ماست. رفتار غلط و از روی نا آگاهی و بی توجهی به دانش و علم و اصول در اموری که به آن اقدام می کنیم، حتی به بهای آزار دادن دیگران، و تنها به امید کسب سود و منفعت شخصی.
واقعیت آن است که این تبلیغات تلگرامی مزاحمت های اساسی را برای کاربران ایجاد می کند؛ مزاحمتهایی که پیش از این به شکایات فراوان کاربران در مورد SMSهای تبلیغاتی منجر شده بود تا آن که اپراتورهای همراه را مجبور به ایجاد ساز و کاری برای ملغی کردن این پیامها کرد.
اما متأسفانه در حال حاضر بر روی تلگرام، ساز و کاری برای شکایت از این تبلیغات اسپم وجود ندارد و البته با اینکه بعید نیست، به زودی راه حلی پیدا شود، هماکنون تنها راه این است که به محض دریافت یک پیام تبلیغاتی روی تلگرام، شماره مورد نظر را Report کرده یا گزارش دهید و کاربر تبلیغاتی را Block نمایید.
این مشکل از آنجایی ناشی میشود که اکنون در تلگرام هر کسی می تواند شما را بدون اجازه به یک گروه یا یک کانال دعوت کند و برای ملحق کردن شما به این گروهها یا کانالها نیاز به دریافت هیچ مجوز یا Permission نیست.
در نتیجه پنلهای ارسال تبلیغات به شکل انبوه می وانند شما را به گروه های تبلیغاتی خود اضافه کرده و سوهان روح شما شوند؛ موضوعی که برای یک نرمافزار پیام رسان که امنیت را برترین ویژگی خود میداند، حکم آبروریزی دارد.
در نتیجه اساسیترین راهی که به نظر میرسد این است که تلگرام قابلیتی را در این نرم افزار به وجود آورد که اضافه کردن کاربران به گروهها و کانالها تنها با اجازه آنها مقدور باشد. اما راه رساندن این درخواست به مسئولان تلگرام چیست؟
برای این کار بهترین راه ارسال درخواستها به تیم پشتیبانی تلگرام است. برای دسترسی به این تیم کافی است به تنظیمات تلگرام رفته و در پایین صفحه گزینه Ask a Question را انتخاب کنید.
فقط توجه داشته باشید که سوال و درخواست شما از تیم پشتیبانی باید به زبان انگلیسی باشد.
این درخواستها میتواند جدیت موضوع را برای تلگرام و مسئولان آن مشخص ساخته و آنها را متوجه یک حفره امنیتی آزار دهنده برای کاربران در نرمافزار خود کند.
تا آن زمان اما فقط باید به پاک کردن تبلیغات و Report کردن بوقچیهای تبلیغاتچی انبوه تلگرام ادامه داد و البته امیدوار بود، این دوستان هوشمند یک بار برای همیشه به بیهوده بودن و بینتیجه بودن کسب و کار خود پی ببرند!
منبع: تابناک