ایجاد صحنه Matrix

3DTotal

Well-Known Member
سلام دوستان

می خواستم ببینم کسی یک آموزشی می تونه در مورد ایجاد یک صحنه Matrix ایی پیاده کنه . البته خودم با استفاده از Matrix Bullet-Time Bullet Trail Effect این کار را کردم ولی زیاد جالب در نیومد .

HoboFind.jpg
 
آخرین ویرایش:

mamali132002

Active Member
ببین من یه راه میشناسم که با real flow میتونی خیلی خیلی از این قشنگ تر در بیاری کاری که در matrix 2 و 3 کردن ... این به گمونم مال 1 باشه.
دقیقا یادم نیست تو کجا آموزشش رو دیدم ولی با استفاده از gas در realflow و Dynamic کردن Object گلوله یه چیز خیلی قشنگ در آورد. که بعد شما میتونستی mesh رو ببری تو 3d max و فیلم رو تو environment بزاری و به mesh متریال glass بدی و یک کار خفن بگیری.(البته یادت باشه که motion blur کار رو طبیعی تر میکنه)
 

3DTotal

Well-Known Member
آقای mamali132002 می تونی لینک آموزشی اش را بدی یا اگه برایتون زحمتی نیست یک آموزشی در بابت این موضوع قرار بدهید .

با تشکر
 

pythoN

Active Member
البته اسم تکنیک بلوت تایم هستش .
دقیقا اموزشی رو که محمد میگه منم دیدم . همین الانم دارم دنبال لینکش میکردم .
سخت ترین قسمت کار هم توی میکس هستش .
 

3DTotal

Well-Known Member
دمت گرم

حسابی توی زحمت افتادی . انشالله جبران کنیم.
 

pythoN

Active Member
خب .
اول اگه حوصله و فیلتر شکن دارید اینو ببینید http://www.youtube.com/watch?v=Wj6pFwq7_So


ربطی به این قزیه نداره اما جالبه . http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_tutorials/bullet_time_matrix_effect_tutorial.html
008.gif


خب این لینک اموزشش رو داده http://www.3dkingdom.org/modules.ph...e=article&sid=284&mode=thread&order=0&thold=0
البته فکر میکن خودت دیده باشی .
در هر صورت اینجا روش رو نوشته . فقط میمونه بخش میکس
 

3DTotal

Well-Known Member
دمت گرم

خودم قبلا سری به این لینک ها زده بودم . دستت درست .
انشالله حبران کنیم .
 

mamali132002

Active Member
شما شروع کن به ساخت من قول میدم کمک کنم اون چیزی که میخوای رو در بیاری. فقط باید شروع کنی و مراحل رو بزاری.
 

mamali132002

Active Member
یه نکته خیلی مهم تو اینجور کارا ساختن یک ماکت مدل دقیقا به شکل شخصی که تو فیلم هست به منظور composite دقیق هستش. چون در غیر این صورت شما نمیتونی Alpha دقیق برای گلوله هایی که از پشت رد میشن دربیاری.
 

pythoN

Active Member
--------------------------------------------------------------------------------

یه نکته خیلی مهم تو اینجور کارا ساختن یک ماکت مدل دقیقا به شکل شخصی که تو فیلم هست به منظور composite دقیق هستش. چون در غیر این صورت شما نمیتونی Alpha دقیق برای گلوله هایی که از پشت رد میشن دربیاری.
یعنی یه بار از اول یه صحنه باز سازی بشه .
اره ولی فکر میکنم بشه روی فیلم های معمولی هم کار کرد .
 

mamali132002

Active Member
نه کل صحنه ولی خوب جاهایی که گلوله رد میشه (بازم نه کل جاها) مثل همین حالت که از پشت کاراکتر رد میشه باید ساخته بشه.
البته با اون امکات تو hollywood کار سختیم نیست ... راحت با motion capture این کار قابل انجام هستش (بدون اونم کار سختی نیستَ)
من تو یه سری کارای خاص Composite حتی دیدم که کلی صحنه و کاراکتر ها یک مدل به حالت base براشون ساخته میشه.
و حتی ماشین و عینک و ساعت و خیلی جزئیات که مربوط composite میشه. البته بازم بستگی به صحنه و قلق خاصی که هر 3d کار داره بر میگرده.

ولی ما حرفه ایشو بحث میکنیم... اگر قراره تو این سبک چیزی ساخته بشه بهتره که از فیلم ماتریکس بهترش رو بسازه وگرنه کار تکراری هیچ ارزشی نداره.
 

3DTotal

Well-Known Member
من نمی خواهم صحنه ایی همانند ماتریکس درست کنم . من روی صحنه ایی کار می کنم که باید یک تیکه هایش صحنه آهسته بشه تا هدف کامل را بیان کنه .

شما فرض کنید که دو نفر در حال زد و خورد با هم هستند من می خواهم وقتی که این دو شخص در حال زد و خورد باهم هستند بعضی از ضربه ها به صورت صحنه آهسته و به صورتی نشان داده شود که انگار ضربه ها واقعا سنگین هستند . امیدوارم که متوجه مظورم شده باشید .
 

mamali132002

Active Member
خودتون بهتر از همه ی ما میدونید چی کار باید بکنید .... به هر حال منم خواستم کمکی کرده باشم.
 

3DTotal

Well-Known Member
اگه شما لطف کنید یک آموزش در مورد ایجاد صحنه های آهسته در این تاپیک قرار بدهید خیلی لطف بزرگی در حق ما کرده اید .
 

mamali132002

Active Member
منظورت از صحنه های آهسته توی فیلم هست یا انیمیشن ؟
ببین من تا اونجایی که توی پشت صحنه های فیلم دیدم یه 80% افکت ها بکگراند CG دارن... به این ترتیب که طرف میاد توی studio با استفاده از دوربین های دارای FPS بالااز کاراکتر هر جوری که میخواد فیلم میگیره (میچرخه دورش و ... ) بعد سرعت بوسیله خیلی از برنامه ها مثل Retimer برای مثال از دوربین که 200 FPS داره به 30 یا ... تغییر پیدا میکنه و به یک کار تمیز تبدیل میشه.

توی STUDIO ها اگر دقت کرده باشید پرده سبز برای حذف بکگراند و روی پرده علامت + برای گرفتن حرکت دوربین یا matchmoving گذاشته میشه. و صحنه خیلی راحت شبیه سازی میشه.

البته هر فیلم یا هر سبک افکتی بستگی به خود فیلم و visual effect Artist داره و هرکس قلق های خاص خودشم داره. مثل توی دزدان دریایی کارائیب شخصیت های فیلم که جلبکی و ... قراره بشن پیراهن های مخصوصی با علامت های خاص و صورت های نقطه گذاری شده دارن... که این کار به کمک motion capture میاد و کار رو حسابی آسون تر و دقیق تر میکنه.

من تو صحبت هام گفتم که شما باید شروع کنی و مراحل کار رو بذاری ما هم کمکتون میکنیم. من تصمیم گرفتم فقط به کسانی که واقعا کار میخوان بکنن آموزش بدم.
 

pythoN

Active Member
--------------------------------------------------------------------------------

من نمی خواهم صحنه ایی همانند ماتریکس درست کنم . من روی صحنه ایی کار می کنم که باید یک تیکه هایش صحنه آهسته بشه تا هدف کامل را بیان کنه .

شما فرض کنید که دو نفر در حال زد و خورد با هم هستند من می خواهم وقتی که این دو شخص در حال زد و خورد باهم هستند بعضی از ضربه ها به صورت صحنه آهسته و به صورتی نشان داده شود که انگار ضربه ها واقعا سنگین هستند . امیدوارم که متوجه مظورم شده باشید .

خب این خیلی تفاوت داره با سوالی که ابتدا پرسیدی .
البته محمد توضیح داد ولی منم نظرم رو میگم .
کار تغریبا سختیه . استفاده از مرف . fps هم خیلی بالا باید باشه . اما به خلا قیت خودت ربط داره که چجوری کار کنی .
 

3DTotal

Well-Known Member
اگه واقعیت را بخواهید خودم هنوز کار را شروع نکردم ولی این کار خیلی وقت ذهنم را مشغول خودش کرده گفتم قبل از شروع یک آگاهی از کار پیدا کنیم که در ادامه کار با مشکل مواجه نشیم .

از همکاری شما هم خیلی ممنون .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا