ایجاد رقابت یا هوش مصنوعی در فلش؟

mshgames

Well-Known Member
با سلام به تمامی دوستان.

خوب برم سر اصل مطلب
اینکه شما یه بازی ماشینرانی تو فلشو در نظر بگیرید که یه مسیر داره برای حرکت ماشین شما و کامپیوتر
میخوام بدونم اون ماشینی که به اصطلاح نوعی رقیب در بازی برای شما محسوب میشه چطور اون مسیر خودشو دنبال میکنه
بعضی جاها سرعتشو کم میکنه یا بعضی جاها اگه از جاده منحرف بشه دوباره به جاده بر میگرده یا راهه ماشین شما رو از عقب میبنده یا واقعا بعضی جاها گیر میکنه و پس مدت مکثی دوباره به جاده برمیگرده و .....................

خوب برای اینکارا آیا برای ماشین مسیر تعیین میشه ؟
یا از جمله های if در if استفاده میکنن؟
شروع ش از چیه باید چجوری یه رقابت ساده ایجاد کنم؟
میدونم این بحث خیلی پیچیده و با یه تاپیک نمیشه اونو جواب داد فقط خواهشا اگر کسی از دوستان راجب اینجور مسایل اگه کار
کرده یه توضیح کوچیکی یا یه نمونه ای اگه بزاره ممنون میشم.
 

UnknownUser

Well-Known Member
خوب همون طور که می گی چیزه ساده ای نیست اما شدنیه
برای ساختن یه رقابت تو باید طوری A.i رو طراحی کنی که یه ضریب خطا داشته باشه که این ضریب خطا بنا به شرایطی که تو تعیین می کنی باید تغییر کنه ( کم یا زیاد شه ) تا بشه یه رقابت ایجاد کرد
مثلا تو همون مثالی که آوردی می تونی بر اساس فاصله یا نوع سطخ بازی این ضریب خطا رو تغییر بدی
در کل مبحثیه که پیچیدس راه مشخصی هم برای ساختش نیست که بشه یاد داد بیشتر به خلاقیت و هوشمندی سازنده مربوطه!
 

mshgames

Well-Known Member
دستت درد نکنه UnknownUser بابت توضیحی که دادی یه چیزایی رو فهمیدم
امکان داره حالا یه مثال خیلی کوچک از هوش مصنوعی یا یک نمونه کار اینجا بزارید
خیلی ممنون میشم.
 

mshgames

Well-Known Member
باز دمه آقا مرتضی گرم یه چیزایی گفت.
کسی از دوستان نیست یه مثال خیلی کوچک از هوش مصنوعی یا یک نمونه کار اینجا بزاره
خیلی ممنون میشم.
 
آخرین ویرایش:

roshanaiy

Active Member
مرتضي جون پس از حالت آنوني به سلامتي خارج شدي .
حالا بگرد شايد تو دست و بالت يه چيزايي پيدا شد .
منم اگه پيدا كردم چيزي حتما مي زارم :d
 

mshgames

Well-Known Member
سلام
مرتضی جان شرمنده مثل اینکه قاطی کردم
24.gif
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا