ایجاد حرکت نرم در فلش

XMen

New Member
در فلش هایی که من درست می کنم، اجزا هنگام فلش نرم و روان حرکت نمی کنند.
این مشکل به چه عواملی وابسته است؟

به تعداد فریم ها مربوط است؟ اگر بلی برای حرکت نرم چند فریم در ثانیه لازم؟
 

evt

Member
اگر منظور شما سرعت فریمی است که نیاز به تنظیم آن جهت حرکت نرم دارید ، حداقل سرعت فریم 30 و حتی در مواردی مثل استفاده از پارتیکل سیستم تا 120 و بالاتر هم امکان تنظیم سرعت فریم وجود دارد . ولی اگر سرعت فریم را خوب تنظیم کرده اید و باز حرکات شما نرم نیست ، باید گفت که کاهش سرعت فریم به عوامل گوناگونی وابسته است . از مهم ترین دلایل کاهش سرعت فریم می توان به موارد زیر اشاره کرد :
تعداد اشیای زیاد در صفحه ( به خصوص اشیای برداری و متحرک )
تعداد زیاد event ها در هر فریم
عدم حذف اشیای اضافی و بی کاربرد(مدیریت زباله ها )
کد نویسی به روش اسپاگتی
استفاده از متغییرهای سنگین و بی مورد
استفاده از نسخه های پایین نرم افزار فلش
سیستم کامپیوتری ضعیف
_____________________________________
در حال حاضر یکی از بحث های مهم در زمینه فلش ، مباحث مربوط به performance می باشد و افراد زیادی در این حیطه و به شکلی تخصصی کار می کنند . از معروف ترین این افراد شاید بتوان آقای اسکینر را نام برد . اگر به وبلاگ این بنده خدا بروید ، اطلاعات مفیدی پیدا می کنید :
gskinner.com/blog/
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

البته این مبحث که من میگم هیچ ربطی به فلش نداره و توضیحات evt عزیز کامل بودند

پیشنهاد می کنم ساختار کلی تلویزیون رو یک نگاهی بکنید جهت روانی تصویر توضیح داده شده در تلویزیون برای اینکه تصویر خوب و روان باشه

52 فریم در ثانیه استفاده میکنند

البته اطلاعات دقیق رو می تونید از گوگل سرچ کنید کمک زیادی به شما خواهد کرد این عمل بیشتر برای انیمیشن سازی استفاده میشد

موفق باشید
 

Mehrdad155

کاربر فعال
درود

برای حرکت روان داخل کامپیوتر باید روی فریم ریت 30 باشید. چون کامپیوتر روی مود NTSC است .

برای پخش در تلویزیون (برای ایران) روی سیستم پال و فریم ریت 25 باشید.در ضمن باید حتما انیمیشنتون 1 درجه blur بخوره تا خطوط Interlace نداشته باشید(لرزش در خطوط)

مهرداد
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

برای پخش در تلویزیون (برای ایران) روی سیستم پال و فریم ریت 25 باشید.در ضمن باید حتما انیمیشنتون 1 درجه blur بخوره تا خطوط interlace نداشته باشید(لرزش در خطوط)

خوب درسته ببینید گیرنده نمی تونه هم بلنکینگ عمودی رو داشته باشه هم بلنکینگ افقی رو چون پهنای باند زیادی برای این کار نیاز بود و

هزینه زیادی داشت برای این کار اومدن اینا رو پشت سر هم ارسال میکنند یعنی اول عمودی رو ارسال کردند بعد افقی رو که همون به گفته

شما 25 میشه ولی من هم جهت عمودی رو گفتم هم جهت افقی

موفق باشید
 

XMen

New Member
از توضیح همه دوستان ممنونم. اما با گذاشتن روی 120 و Blur کردن هنوز مشکلم حل نشده.
در نمونه پیوست همون طور که میبینید، دایره و مربع هنگام چرخش، اثر خودشون رو باقی میذارند. چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟

ممنون.
 

پیوست ها

  • Test.rar
    6.8 کیلوبایت · بازدیدها: 22

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

این مشکل از سرعت ریت باید باشه بیشترش کن ببین چجوری میشه البته واسه من حرکتش خوب بود

دوستانی که انیمیشن کار کردند بیشتر اطلاعات دارند

موفق باشید
 

mohammadbasri

کاربر فعال
دوست عزیز
گذاشتن یک مستطیل که فقط خط دور داره خودش باعث خطای دید هم میشه
بجای یک مستطیل معمولی از تصاویر استفاده کنید
سرعت کار رو واقعی کنید (یعنی همون سرعتی رو که بید در خروجی نهایی داسته باشید نه سرعتی که برای تست باشه)
نرخ فریم رو به 120 بیارید
فایلتون رو سنگین نکنید و تا میتونید سبک سازی کنید
وقت نداشتم بیشتر توضیح بدم
تا بعد از عاشورا انشا الله
 

XMen

New Member
دوست عزیز
گذاشتن یک مستطیل که فقط خط دور داره خودش باعث خطای دید هم میشه
بجای یک مستطیل معمولی از تصاویر استفاده کنید
سرعت کار رو واقعی کنید (یعنی همون سرعتی رو که بید در خروجی نهایی داسته باشید نه سرعتی که برای تست باشه)
نرخ فریم رو به 120 بیارید
فایلتون رو سنگین نکنید و تا میتونید سبک سازی کنید
وقت نداشتم بیشتر توضیح بدم
تا بعد از عاشورا انشا الله
من هم 120 فریم کردم
هم مربع پر گذاشتم، باز هم موقع چرخش جای مربع باقی میمونه!!!
 

Mehrdad155

کاربر فعال
از توضیح همه دوستان ممنونم. اما با گذاشتن روی 120 و Blur کردن هنوز مشکلم حل نشده.
در نمونه پیوست همون طور که میبینید، دایره و مربع هنگام چرخش، اثر خودشون رو باقی میذارند. چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟

ممنون.

درود

خوب .ببین عزیزم من همه ی پست هاتو خوندم.حالا خوب گوش کن ببین چی میگم:
شما یه انیمیشن ساختی با motion tween که یه تعداد فریم را بین کلید هات(keyframe) تعیین کردی.اونو اجرا می کنی و می بینی که حرکت نرم هست ولی از خودش رد به جا می ذاره.درست؟
مسئله کاملا واضحه.شما باید بین فریم هایی که در محدوده ی کلید ها تعیین می کنی با سرعت پخش یا همون فریم ریت تناسب درستی رعایت کنی.زمانیکه فریم زیادی می ذاری باید فریم ریتت را هم ببری بالا.الان در این انیمیشن شما تعداد فریم های بین کلید ها کمه ولی فریم ریتتون بالاست.خوب مسلمه وقتی انیمیشن اجرا می شه مجبوره تو بازه ی زمانیه خاصی که شما تعریف کردی انیمیشن را نشون بده وچون تعداد فریم کم است زود تصویر را رد می کنه تا فریم بعدی را نشون بده.

پس باید چی کار کنی؟.اول باید تعداد فریم های بین کلید هاتو زیاد کنی.مثلا اگر 10 تا گذاشتی بکنش 20 تا و بعد آروم آروم فریم ریت را ببر بالا تا اونجا که دیگه اون ردی که می گی تا حدود زیادی از بین بره.
این یکی از موارد زمان بندی در انیمیشن است.امیدوارم گرفته باشی که چی می گم.
و 2 مسئله:من فعلا روی این سیستم فلش ندارم ولی فایل پیوستی تون را که دیدم متوجه شدم فریم ریت 120 نیست.فکر کنم حدود 30 تا 35 باشه.همونطور که قبلا گفتم چون کامپیوتر روی مود NTSC است شما همیشه روی 30 بذار چون استاندارد ساخت انیمیشن فلش برای اجرا روی دستگاه است .و همونطور که در بالا گفتم در عوض فریم ها رو ببر بالا.

مسئله ی دیگه اینکه اگه شما پس زمینه و رنگ داشته باشی این مشکل را به کمترین وجه می بینی.اگه دقت کنی من مدام می گم که به کمترین وجه.چون کیفیت زلال و عالی فقط از طریق کارتهای ویدئویی امکان پذیره مثل تیزر هایی که که از تلویزیون میبینی.
در مورد فیلتر بلور هم من برای پخش در تلویزیون عرض کردم.گرچه اینجا هم پیشنهاد می کنم استفاده کن.بادرجات بالاتر طوری که تصویر محو نشه

بحث خروجی با کیفیت عالی خیلی گسترده است فعلا کار هایی که گفتم با سعی و خطا انجام بده تا بعد...
موفق باشی دوست عزیز - مهرداد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا