اولين سيستم هوشمند انيميشن صورت

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
بچه ها اینو بخونین ببینین کسی با این نرم افزار آشنایی داره با نه؟!

™ Eyematic FaceStation هم اکنون برای همه انيماتورهای جهان در دسترس است. يک نرم افزار قوی که به آسانی انيميشن های صورت را بصورت 3D ايجاد می کند ، FaceStaion از امتياز تکنولوژی بصری Eyematic بهره می برد، که به هرکس امکان ساخت يک کاراکتر انيميشن 3D را با يک هندی کم استاندارد و يک کامپيوتر با حالتهای چهره خود می دهد. (چه قدر خووب!!:eek:)
با نرم افزار FaceStaion انيميسن های وابسته بصورت ديگر احتياجی به تجهيزات سخت افزاری گرانقيمت ثبت حرکت، نشانگرهای خسته کننده و يا هفته ها کار دستی پر زحمت ندارد.
ورودی ويديو، خروجی انيميشن مربوط بصورت ، به همين سادگی.
http://www.eyematic.com/products_facestation.htm
هنگاميکه کار درست انجام شده باشد، کاراکتر انيميشن می تواند توجه بيننده را بهتر از هر چيز ديگر جلب کند، به همين علت شما در بيشتر بازيهای راهنما، شوهای تلويزيونی و فيلمهای صورت اين موضوع را می بينيد.
اما فرآيند ساخت زياد قشنگ نيست، درواقع خيلی خسته کننده و طاقت فرسا بوده ومعمولا قطعات گرانقيمت در ساخت يک انيميشن صورت واقعی بکار برده می شود. تا امروز شما به لشگری از انيماتورها که به زحمت فريمهای کليدی را پيچانده و جابجا می کردند، يا يک بودجه طلايی اختصاصی برای سخت افزار ثبت حرکت چهره نيازداشتيد.
نرم افزار Eyematic FaceStation يک واقعيت انکار ناپذير است، فرقی نمی کند که شما برنامه نويس بازی هستيد، هنرپيشه گرافيکی تلويزيون هستيد يا انيماتور فيلمهای چهره ای، اين نرم افزار به هرکس اجازه می دهد تا انيميشن صورت را کاملا رسا و واقعی بوجود بياورد. اين نرم افزار از امتياز تکنولوژی Eyematic استفاده نموده و بصورت اتوماتيک موقعيت و حالتهای چهره و حرکت دهان را مانند يک دوربين ويديوی ضبط می کند. نه به چهره سازی سنگين و شلوغ نياز است و نه وقت زيادی برای مراحل مختلف مصرف می شود و نه به سخت افزار گران قيمتی نياز است.

اگه کسی با این نرم افزار آشنا هست بگه تا بقیه حال کنن . منظورم اینه که بگه از کجا میشه دانلودش کرد و چطوری باهاش کار کرد .

خبر اورجینال از سایت ایران انیمیشن www.irananimation.com
یه سری به این سایته بزنید توش عکسهایی از کاربردشو گذاشته
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
چمی دونم اگه می دونستم که از کجا میشه دانلود کرد که از شما نمی پرسیدم
من که چیزی پیدا نکردم
 

pythoN

Active Member
مرسی از اینکه معرفی کردی اما فکر نمیکنی یه کم دیر بود .:cool:
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
پیتون جام منظورت از اینکه دیر بود چیه؟
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
ولی واقعا اگه نرم افزارش کار کنه خیلی خوبه ها
می دونین چسبوندن مارکتها به بدن و مخصوصا به صورت و استفاده از تکنیک ردیابی حرکت چقدر سخته

کاش یه چیزی بسازن برای حرکات کل بدن
دستگاههای موشن کپچر واقعا گیرونن اگه می خواین قیمتاش دستتون بیاد یه سری به سایت زیر بزندی
www.metamotion.com
ارزون ترینش بالای 8000 دلار قیمت داره و یه پک کامل برای کل بدن چیزی حدود 25000 دلار! قیمت داره!
 

pythoN

Active Member
چون الان تکنولوزی که برای ردیابی حرکت صورت از روی تصویر باشه خیلی وقته به وجود امده . من خیلی وقت پیش یه مقاله راجبش خوندم gigamax عزیز
 
به محض اینکه یه پولی دستم بیاد تا سه تا دوربین 1.4 میلیون تومنی بگیرم یه موشن کپچر صورت می سازم که کف همتون ببره!!
کاری می کنم که شرکتای موشن کپچر سازی صورت، درشونو گل بگیرن!!
کاری می کنم که "براد برد" بیاد از من موشن کپچر بگیره!
کاری می کنم که Animazoo دیگه جرات نکنه یه موشن کپچر صورت رو65 هزار دلار بفروشه!!
متین جون ولم کن بزار حالشونو بگیرم...!!
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
نه حالا بی خیال شو بچه که زدن نداره . ولی میشه موشن کپچر صورت با یک دوربین ساخت حالا دوربین که نباید اینقدر گرون باشه با یه هندی کم هم میشه
 

pythoN

Active Member
هندی کم . نه بابا اینکارا نیاز به دوربین قویتری داره .
 
منظورم موشن کپچر سه بعدیه عزیز!
با تمام جزئیات یه موشن کپچر صورت خوب!!
با یه دوربین کار 2 بعدی می شه!!
دوربین باید لنز با فاصله کانونی خیلی بالا داشته باشه و iLine ساپورت باشه و چند قابلیت دیگه!!
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
نه بابا . موشن سه بعدی نه اما میشه حالت چهره رو موشن کپچر کرد
من خودم یه هندی کم دارم که 600 لاین افقی تو تصویرش داره . با همون میشه . می تونی یه نور سفید یعنی یه لامپ معمولی که پلاتین سفید هست رو صورت طرف بندازی و برای تراکت ها هم از چسب سیاه استفاده کرد . البته چون دوربین ما خیلی رزولوشن نداره باید قطعات چسب رو یکم بزرگتر انتخاب کنیم و صد البته موشن کپچر ما به پای موشن کپچری که با سه دوربین و با یک چیدمان مثلثی و دوربین هایی که 60 فریم در ثانیه فیلم می گیرند قابل مقایسه نیست اما کارمونو راه می اندازه و به ما یه حرکت پایه می ده . اصلا بابا چرا راه دوری بریم همین نرم افزاری که تو تاپیک معرفی کردم هم خیلی خوبه . با یه دوربین هندی کم هم میشه کار کرد
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
البته نانو جان دوربینی که تو می خوای خیلی هم 'گیرون نیست . البته هرچی که بهت بگم تو رده هندی کمه اما کیفیت ؟ توپ پ البته منظورم از هندی کم دوربین های دستی کو چولو برای کاری خونگی نیست . دوربین های هندی کم هم تو کلاس خودشون حرقه ای دارن مثلا z1 . هر کی ببینه میگه اسپیلبرگ با این فیلم می سازه . لنزش عوض میشه . چندتا vcr داره و بهش vcr های مختلف وصل میشه . مولتی سیستمه . قربونش برم هرچی فیش تو دنیایه بهش می خوره . البته اینچنین دوربین حرفه ای قیمت حرفه ای هم داره . ناقابل حدود 3.800.000 تومان!!
خب اما دوربین های دیگه ای هم هستن که اندازه یه هندی کمن اما کیفیتشون عالیه . اینا دوربینهای اچ دی هستند . می دونین که کیفیت دوربیت های اچ دی به حدی زیاده که میشه توی پرده سینما انداختشون مثل جنگ ستارگان البته اپیزودهای جدیدش. البته بازم میگم که پول ما به بیست هزار دلار برای دوربین و بیش از بیست پنج هزار دلار برای لنز نمی رسه . برای همین مجبوریم بریم تو کلاس هندی کم . اگه می خواین قیمتها با مشخصات کامل گیرتون بیاد یه سری به سایت زیر بزنید
http://www.digihouse.ir/Farsi/Product/Product.aspx?PC=13&Man=18&Dev=0
 
جدیدا موشن ها رو با همین دوربین های موبایل هم می سازن بابا یه سونی اریکسون بگیر بیا باهاش یه تصویر سه بعدی بساز خیلی هم بحال هستش می گی نه امتحان کن . :wink:
 
حتی با یه VGA هم می شه ساخت!
اما برای جلوگیری از پرش، گم کردن key Spot ، مخلوط شدن key Spot و از این جور مشکلا باید یه دوربین های 60 FPS با وضوح بالا داشت!!
امتحان می کنم ببینم چجوری از آب در میاد!
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
خبرشو به ما هم بده . بی صبرانه منتظریم . راستی از خود مکس برای موشن کپچر استفاده می کنی یا از موشن بلدر؟
 

Mohsen MP

New Member
سلام به همه دوستان.
خیلی برام جالبه که مبحث موشن کپچر اینقدر بین بروبچ ایرانی طرفدار داره.

چند تا نکته باید بهتون بگم:
- ثبت حرکات صورت با اینکه از نظر کاری شبیه موشن کپچر هستش ولی به دلیل سادگی و عدم پیچیدگی ساختار هرگز در دسته موشن کپچر قرار نمیگیره (هرچند که همراه با موشن کپچر استفاده میشه).
- درباره دوربین هم بهتون باید بگم که اصلا از دوربین هایی که بچه ها نام بردن واسه موشن کپچر استفاده نمیشه (هرچند که میتونه استفاده شه) چون این دوربین ها دوربین های فیلمبرداری هستن و هزارو یک امکانات دارن که واسه موشن کپچر به درد نمیخوره، خوب چه کاریه، واسه موشن کپچر fps بالا، فاصله کانونی و dpi بالا نیازه ، پس ما یه دوربین میخوایم که این فقط این مشخصات رو داشته باشه؛ خوب این دوربین ها هم توی بازار (اون ور آب) وجود داره که قیمتش خیلی متناسبه (از 300 هزار تومان به بالا) و به اسم دوربین های موشن کپچر هم معروفند.

از تمام علاقمندان این داستان دعوت کنم که این نمونه کار رو که کار بروبچ ایرانیه نگاه کنید:
http://www.boedstudio.com/IMAGE%20BOED/football%20div%20final.avi
یاید بگم که این نمونه با نوع نوری (Optical) ثبت و ضبط شده و البته واسه یک ساله پیشه، چون این گروه بعد از این نمونه کار، سیستم خودشون رو بهتر و بهینه تر کردن ولی هنوز نمونه جدید بیرون ندادن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا