اهمیت تگ title در سئو

samangilbert

New Member
تگ Title یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برنامه SEO می‌باشد. تگ عنوان از نظر فنی متا تگ محسوب نمی شود ولی در جستجو یکی از اصلی ترین فاکتورها برای موتور جستجو است. در این تگ شما به موتور جستجو یک شمای کلی و گوشه بسیار کوچکی از محتوا را نشان می دهید. تمام موتورهای جستجو برای این نوع تگ اهمیت بسیار زیادی قائلند. بنابراین باید مهم‌ترین کلیدواژه‌های هر صفحه از وب‌سایت را در تگ Title مورد استفاده قرار دهید.عنوان صفحه علاوه بر استفاده در موتورهای جستجو در مرورگر کاربر نیز نمایش داده می شود، در انتخاب عنوان باید دقت کنید تا حد امکان از عبارات کوتاه و توصیفی استفاده شود و از هر گونه توضیح یا متن طولانی بپرهیزید. یکی از جاهایی که تگ Title را می‌توان دید Source Code صفحه است. برای مشاهده‌ی Source Code این سایت در قسمتی از صفحه کلیک راست کرده و گزینه‌ی View Source را انتخاب نمایید. تگ عنوان در سئو و بهینه سازی وب سایت اثر مثبت زیادی دارد. مهمترین نکته در انتخاب عنوان ارتباط تیتر عنوان با محتوای مندرج در سایت می باشد بطوری که در صورت امکان کلمه کلیدی در ابتدای تیتر عنوان قرار داده شود. از کلمات مبهم مثل "Home" در صفحه اصلی اجتناب کنید، یا در صفحات داخلی عنوان عمومی و مبهم انتخاب نکنید به طور مثال برای صفحه در باره ما از عنوان about us استفاده نکنید بلکه با یک توصیف اختصاری نام شرکت را به کار ببرید
در متا تگها خصوصا عنوان، خلاصه مختصر و مفید بودن مهمترین اصل است و هر چه وب مستر کلمات غیر مرتبط یا حتی مرتبط بیشتری استفاده کند نتیجه کمتری خواهد گرفت. توجه داشته باشید از ذکر عناوین تکراری تا حد ممکن خودداری کنید زیرا داشتن تگ عنوان تکراری گوگل را در اولویت بندی مطلب با عناوین و کلمات کلیدی مشابه با تردید مواجه خواهد کرد.
اگر عنوان صفحه را کلمه ای مانند تعمیرات موبایل قرار داده اید حتما مطلب در مورد تعمیرات موبایل باشد و در محتوا از تعمیرات موبایل استفاده شده باشد.
به هیچ وجه از یک عنوان برای چند صفحه استفاده نکنید.
اطمینان پیدا کنید که تمام صفحه های شما دارای عنوان هستند. اگر تعداد صفحه های شما زیاد است می توانید از وب مستر تولز گوگل استفاده کنید. برای اینکار به وب مستر تولز گوگل بخش HTML Suggestions مراجعه کنید.
عنوان باید خلاصه و کوتاه باشد ولی حداکثر طول مجاز آن 150 کاراکتر می باشد، استاندارد W3C حداکثر آن را 65 کاراکتر اعلام نموده و گوگل بیشتر از 66 کاراکتر را نمایش نمی دهد. البته نگران تعداد کارکترهای مورد استفاده در تگ Title نباشید. البته باید کلمات مهم‌تر را در ابتدای خط تایپ کنید تا در هنگام نمایش نتایج جستجو این بخش‌های مهم حذف نشوند. از آن‌جایی که موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای تگ Title قائلند و نیز تگ Title در بسیاری از مکان‌ها قابل مشاهده است باید از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در آن‌ها استفاده کرده تا افراد را به کلید نمودن روی لینک آن در موتور جستجو تشویق نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا