انیمیت کردن کاراکتر ساخته شده در زیبرا

m3d

کاربر VIP
سلام . یه سوال دارم : اگه بخوام یه کاراکتر رو تو زیبراش بسازم بعد با مکس حرکتش بدم چطوری باید از ازدیاد سگمنتها تو مکس جلوگیری کنم؟
منظورم اینه که معمولا تو مکس یه لو پالی میسازیم بعد از اعمال مادیفایر اسکین بهش مش اسموت میدیم . ولی کاراکتر ساخته شده تو زیبراش رو چطوری میشه با این تکنیک تو مکس حرکت داد؟
 

sharin

Member
سلام
دوست من ، منم تاپيك قبلي رو كه در مورد normal map بود به همين دليل زدم كه اين مشكل حل بشه .
براي rigging ، كاراكتر شما بايد lowpoly باشه ، با استفاده از اين تكنيك مدل lowpoly شما در رندر مثل همون مدل پر سگمنتي كه مي گيد ، حتي بهتر از اون ، يعني مدلي كه تو zbrush ساختيد رندر مي شه.
متوجه شديد ؟؟؟!!؟؟!!!
 

m3d

کاربر VIP
آره تاپیک رو دیدم . بسیار ممنونم sharin جان فقط یه سوال این نرمال مپ رو کجای مکس باید ببریم؟ منظورم باید به عنوان کانال بامپ به متربال آبجکت بدیم با کانال دیسپلیس یا کانال دیگه؟
اصلا نرمال مپ یه فرمت تصویریه دیگه؟ مثل بیت ومپ و اینا؟
 

sharin

Member
نه عزيز. من كه اين همه توضيح دادم !!:shock:
pclord هم مطالب آموزشي براي مكس رو كه گفت !!
خود من فقط با مايا بلدم.:green:
از نرمال مپ هم ، هم مي شه براي bump و هم displacement استفاده كرد كه معمولا براي بامپ استفاده مي شه.
هر فرمتي هم مي تونه داشته باشه. zb با فرمت psd مي ده بيرون كه بعدا مي تونيد tif يا هر چيزيش كنيد.

دوباره تاپيك رو از اول بخوني بد نيست.
موفق باشي.
يا علي.
 

m3d

کاربر VIP
چشم دوست عزیزم . حتما دوباره میخونم . ممنون
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان
در مورد Normalmap ، طبق گفته Autodesk و آموزشهای Gnomon ، اسلات Normal Bump مخصوص استفاده صحیح و اصولی از این ویژگی مهم هست .

bf23e526a8674305b05b.jpg


1- در این قسمت نقش Normalmap رو اضافه می کنیم .
2 - بامپ تکسچر اصلی کار رو در اینجا وارد می کنید .
3-این قسمت هم مربوط به گرفتن Normalmap از ZBrush هست .اگر تنظیمات شما در هنگام گرفتن Normalmap درست بوده باشه ،نیاز به تغییر این قسمت ندارید .
4-شدت اعمال Bump های گذاشته شده .

dad8b33de77641139cad.jpg


موفق باشید :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا