persian-pelast
Member
![13193859_ml.jpg](http://parsish.com/uploads/2014/07/13193859_ml.jpg)
سوال خیلی از کسب و کارها این است: «اندازهی ویدئوهای بازاریابی یا تبلیغاتی چقدر باید باشد؟»در واقع برای این سوال دو جواب وجود دارد:
- تا جایی که ممکن است کوتاه باشد
- بستگی دارد
![1-jovhzWwA4WZxx6Fypn0hiA.gif](http://cdn1.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2014/05/1-jovhzWwA4WZxx6Fypn0hiA.gif)
ویدئوهای مختلف مدت زمانهای مختلفی دارند اما در کل قانون این است که تا آنجایی که امکان دارد کوتاه بسازید.آموزشی/توضیحیویدئوهای آموزشی بسیاری وجود دارد که زمان هر کدام متفاوت است. میخواهیم در مورد رایجترین نوع ویدئوها صحبت کنیم ـ ویدئوهای آموزشی موبایل و وب.یکی از کارکردهای ویدئوهای آموزشی، علاوه بر یاد دادن چگونگی استفاده از محصول، نشان دادن سادگی استفاده از آن است. و در دنیای امروز سادگی یعنی زمان کمتر.ویدئوهای زیر دو دقیقه به خوبی جواب میدهند، اما ویدئوهای بالای دو دقیقه مصرف کننده را به این فکر میاندازد که این ویدئو نیاز به وقت و تمرکز بیشتری دارد. و بیایید واقع بین باشیم، آنها تنبل هستند!۴۵-۹۰ ثانیه کافی است تا مخاطبان را به آنچه محصولتان انجام میدهد، علاقهمند کنید و حس کنجکاوی را درآنها به وجود آوردید. سعی نکنید همهی ویژگیها و جنبههای آن را نشان دهید، فقط ویژگیهای خیلی جالب را به صورت خیلی ساده نمایش دهید.
تبلیغات خلاق (۵۹-۱۵ ثانیه)خیلی از ماها تقریبا با این دست از ویدئوها آشنا هستیم. آنها را بیشتر در تلویزیون دیدهایم، در جایی که برای هر ثانیه از این تبلیغات هزینهی زیادی صرف میشود. همین موضوع سبب میشود بسیاری از دستاندرکاران تبلیغات ویدئوهای کوتاه بسازنند، و همین باعث میشود که بیشتر تبلیغات تلویزیونی کوتاه باشند.بیشتر تبلیغات خلاقانه بر اساس ایدهای هوشمندانه، داستانی بامزه و موقعیتهایی جذاباند و عمدتا کمتر از ۴۵ ثانیه هستند. همیشه در مورد ویدئوها این موضوع را در ذهن داشته باشید که ۵۹ ثانیه خیلی بهتر از ۱:۰۰ دقیقه است.
ویدئوهای جذب سرمایهی مردمی (crowdfunding)هدف ویدئوهای crowdfunding کسب اعتبار در حیطهی یک پروژه است، به همین دلیل در این ویدوئوها معمولا صحبتهایی را از جانب بنیان گذار و یا مسئول این پروژه در مورد محصول، فرآیند تولید و طراحی و … خواهیم شنید.به همین دلیل این نوع ویدوئوها از دو نوع قبلی طولانیتر هستند؛ مخاطب بیشتر در مورد پروژه کنجکاوی به خرج میدهد و به دنبال جزئیات بیشتر در مورد آن است.ویدئوهای یک دقیقهای بسیار کوتاه و ویدئوهای ۵ دقیقهای بسیار بلند هستند، حتی برای مخاطبین مشتاق.زمان مناسب برای این دست از ویدئوها ۲تا ۳ دقیقه است.
ویدئوهای توصیفی (۱۱۹- ۶۰ ثانیه)این دسته از ویدئوها اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب خود میگذارند. در واقع شما میخواهید دربارهی محصولتان صحبت کنید و بنیان گذاران در مورد شرکت صحبت کنند. این ویدئوها معمولا خلاقیت ندارند و بیشتر اوقات زمانی آنها را نگاه میکنید که بخواهید در مورد شرکت و یا محصول مخصوصی اطلاعات کسب کنید.در مورد این دست ویدئوها قانون خاصی وجود ندارد و مدت زمان آنها میتواند تا ۵-۴ دقیقه طول بکشد.اما!اگر میخواهید از این دست ویدئوها برای مقاصد تجاری و بازاریابی استفاده کنید، نباید بیشتر از ۲ دقیقه طول بکشد. سعی کنید از سه یا چهار مصرف کننده بخواهید در ویدئوی شما صحبت کنند، این خیلی بهتر از آن است که یک نفر کل دو دقیقه را صحبت کند.هر زمان که خواستید ویدئویی بسازید به خاطر داشته باشید که تا آنجایی که ممکن است آن را کوتاه بسازید.