زیاد توضیح نمیدم چون از وقتی که داخلش شدم ته اش رو ندیدم
ببین شما اول مدل رو باید درست کنی اونم تحت ضوابط خاص یعنی دستها و پاها و انگشتان باز
(که درست کردن این مدل که تو انیمیشن خوب جواب بده در عین حال بهینه هم باشه نیاز به کوله باری از تجربه داره(البته با این بقچه کوچکی من دارم نمیشه)
دوم دستکاری کردن بایپد تا اینکه استخوانهاش درست در وسط مدل قرار بگیره....این کارها را باید با مراجعه به پانل MOTION
و فعال کردن FIGURE MODE انجام بدی .....(دکمه ای که به شکل یک آدمک هستش و وقتی فعال بشه به رنگ آبی درمیاد)
در این وضعیت میتونی اندازه اعضا و محل قرار گرفتن اونها و حتی محل قرار گرفتن بایپد رو تعریف کنی(دقت کن که این کار خللی به انیمیشنی که ایجاد کردی وارد نمیکنه)
حواست جمع باشه تا وقتی که میخوای انیمشن بسازی حتما FIGURE MODE غیر فعال باشه
سوم مهمترین بخش کار اینجاست که شما باید یه چیزیهای بیسیک در مورد اسکین بدونی چون خیلی کمکت میکنه (به راهنمایی توابع مدیفای تو بخش مقالات مراجعه کن صفحه اول --لیست توابع)
مدلت رو انتخاب کن و بعد مدیفایر PHYSIQUE رو بهش نسبت بده
کار خیلی ساده است لازم نسیت استخوانها را تک تک ADD کنی ....
تو تنظیمات مدیفایر یه دکمه هست که یه ادمک با نقطه قرمز تو وسطش
روش کلیک کن
موس به حالت انتخاب میره ....کلید h رو روی کیبرد بزن....و از کادر باز شده فقط bip01 رو انتخاب کن (اسم پیش فرض) و در کادر بعدی intilize رو بزن
بقیه کار تنظیم کردن لفافه هاست
یعنی envelopeها
که میتونی با تغییر radius بیرونی و درونی---outer , inner ---یا هردو---both---- اندازه لفافه و همچنین میزان تداخل با سلسله مراتب پایین --child overlap---ویا سلسله مراتب بالایی parent overlap محل لفافه رو روی اعضا حرکت بدی
در ضمن میتونی وضعیت یک لفافه ر و کپی و روی یک لفافه قرینه past کنی
و.....
به هر حال همانطور که بچه ها گفتند کارت با مطالعه دقیق help برنامه راه میافتاده
با این حال اگه مشکلی داشتی بگو ....