اموزش ساخت hdri استدیویی ( ترجمه شده توسط خودم)

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
سلام به همه ی بچه های گل مجید انلاین

تصمیم گرفتم اموزشایی رو که میبینم مفیده رو ترجمه کنم و روی سایت قرار بدم

امیدوارم مفید باشه

خب بریم سر اموزش

چجوری برای خودمون یه HDRI استدیویی بسازیم؟

sxqqqhoevkeyvraurtpn.jpg


توی این اموزش ما از برنامه های 3D MAX و VRAY استفاده میکنیم ولی این اموزش میتونه توی ورژنهای

بالاتر یا پایینتر این برنامه ها هم قابل استفاده باشه.

1.اول از همه باید تنظیمات مربوط به موتور رندر رو انجام بدیم ( طبق تصاویر )

4maumwwy92lp28crh856.jpg


dacdfwshr0kdfz26utto.jpg


piiv7edkcxa2ltsthvlh.jpg


6rp8mk6tfh077hq1a9ag.jpg


2.بعد از اون باید تنظیمات دوربین رو انجام بدیم برای اینکار مدل ( در اینجا ماشین ) رو هر جوری

که فکر می کنید توی زاویه مناسبیه قرار بدید و CTRL+C رو بزنید تا دوربین از همون زاویه

ایجاد بشه

5kdhldr697e79kok0200.jpg


3.حالا با زدن دکمه ی M وارد متریال ادیتور بشید و روی GET MATERIAL کلیک کنید

و Gradient Ramp رو انتخاب کنید.

ron2nb7yz8lab2o3fa1e.jpg


4.دقت کنید که طبق تصویر زیر برای ENVIRON گزینه ی SPHERICAL ENVIRON و برای ANGLE W

مقدار 90 رو انتخاب کرده باشید

k49tnldk7brkp2yvw1qy.jpg


5.حالا داخل تنظیمات GRADIENT RAMP پایین بیاین و طبق تصویر به GRADIENT RAMP PARAMETERS

برید و 4 مارکر ( با علام قرمز مشخص شده ) روی نیمه ی سمت راست ان ایجاد کنید با این کار

ما رفلکتهای را در بالای خط افق ایجاد میکنیم

0v3jif654yckxyeq8cz.jpg


6.حالا روی هر کدوم از مارکرها دو بار کلیک کنید و یک رنگ مناسب ( سیاه / سفید) انتخاب کنید.( مثل شکل)

یادتون باشه که داخل هر مارکر ( قسمت قرمز ) دو مارکر خیلی نزدیک به هم وجود داره که یکی

سیاه ( در سمت چپ ) و یکی سفید ( در سمت راست ) هستند.

نزدیکی این دو مارکر به هم باعث ایجاد رفلکتهای تیز روی مدل میشه.

nwfyejok871c9fvbx9jv.jpg


7.حالا داخل تنظیمات VRAY به قسمت ENVORIMENT برید و متریالی رو که ساختید با درگ کردن به

GI ENVORIMENT و REFLECTION/REFRACTION منتقل کنید .

اگه میخواین نور صحنه رو زیاد کنید کافیه OUTPUT AMOUNT رو زیاد کنید . ( طبق تصویر )

xjimql4khn9bjsw8pab.jpg


8.حالا دکمه ی F9 رو بزنید و از رندرتون لذت ببرید.

نکات :

1.شما میتونید با اضافه کردن نورهای ساده جاهای مختلف رفلکت ایجاد کنید.

2.بیاد داشته باشید که برای داشتن رفلکتای خوب باید مدل خوبی داشته باشید

sxqqqhoevkeyvraurtpn.jpg


این مقاله ترجمه شده توسط MAJID CG و متعلق به مجید انلاین است هر گونه کپی از این مطلب

با ذکر منبع ان مجاز است.
 
آخرین ویرایش:

hdnsoft

Well-Known Member
سلام خیلی ممنونم از شما که این آموزش رو اجرا کردین
براتون مقدور هست این آموزش رو تبدیل به فیلم کنید؟
با سپاس:rose:
 

BENgraph

Member
hdr

درود

ممنون دوست عزیز
من وی.ری ندارم این روش با منتال ری عملی نیست ؟؟ باید حتما وی.ری داشت ؟؟
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
سلام ممنون از همگی

من میتونم اینکار رو بکنم ولی به نظرم اموزش کاملا واضحه

دلیل دومشم اینه که اپلود فیلم سخته و حجمش زیاده

این اموزش هم ماله وی ری و با منتال نمیشه

منتظر ترجمه های بعدی باشید

راستی اگه اموزشی توی نت دیدید که ترجمش رو میخواین

به من پیغام بدید
:rose:
 

MoslemCG

Active Member
مجید جون کارت درسته....:)
آموزش مفید و کاربردی به این میگن...
ممنون:rose:
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
دستت درد نکنه مجید جان
من تستش کردم خوب جواب داد.اینم یه عکس از تست من
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    446.5 کیلوبایت · بازدیدها: 34
  • 4.jpg
    4.jpg
    485.4 کیلوبایت · بازدیدها: 43
آخرین ویرایش:

ssevil

Well-Known Member
سلام
خیلی عالی بود
ممنون از ترجمتون
بازم اگه لطف کنید از این اموزش ها بذارید ممنون می شم
موفق باشید
 

CGD

New Member
ممنون آموزش خیلی خوبیه فقط احساس میکنم متریال بدنه ماشین رو طرف بیش از حد تیره انتخاب کرده
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبی؟مرسی مجیدجان اما اصل مقاله معتبر نیست.چندتا نقطه ضعف بزرگ توش هست
GI = بهترین تنظیمات Gi برای انجین وی ری IM و LC هست.(irradianc light cashe)
انجین برات فورس بسیار پر دیتیل اما بشدت نویز دار و کند هست.
برای رندر استدیو که اصلی ترین شرط نداشتن نویز هست پس اگه بخوایم به رندر بدون نویز برسیم باید عدد noise threshرو 0.003 برسونیم و این به هیچ وجه توجیه نداره.چون زمان رندر 10 دقیقه ای رو به 50 دقیقه افزایش میده
از دوستان خواهش میکنم برن توی لینک کتاب جامع وی ری که توی امضام هست.بخونن.من یه صحنه ای ساختم.تمام حالتها رو با هم بررسی کردم.مفید میتونه باشه براتون.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حالتی که برای IM انتخاب شده به عنوان medium جالب نیست.آخه clr thresh بالا هست و فلیک داره.بهترین حالت استفاده از حالت high هست.بعد از این که روی high گذاشتین سوئیچ کنین روی Custom بعد میزان min rate روی 5- و max rate روی 2- قرار بدین.چرا این عدد ها؟ همیشه باید کاری کنیم که 4 pass حساب بشه.بهترین و ایده آل ترین حالت هست.رفرنس (کتاب جامع وی ری)
برای دیتیل های بالاتر 4- و 1- بزارین.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- در مورد متریال ماشین بهترین متریال برای بدنه ماشین استفاده از SHELLAC متریال هست.توی یه کانالش رفکلت بالا رو بزارین توی یه کانالش رفلکت گلاسی همراه با دون دون های فلیک.
البته از وی ری 2 به بعد Vray Car MTL اومده که انصافا خیلی خوب هست.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مجید جان دمت گرم.کارت تو بی عیب ونقض انجام دادی.خیلی ترجمه روون و خوب شده.انگار خودت درست کردی.اما باید ببینی که آیا چیزی که میخوای ترجمه کنی ارزش وقت گذاشتن رو داره یا نه.این آموزش به عنوان فوق مبتدی قابل قبول هست.
در پایان به همه بچه ها چه مبتدی ها مثل من یا خدایان مثل فرشید برن سراغ اسکریپت پر قدرت Solid rock یه عجوبه هست به خدا کارش خیلی درسته.

 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا