سلام به همه ی بچه های گل مجید انلاین
تصمیم گرفتم اموزشایی رو که میبینم مفیده رو ترجمه کنم و روی سایت قرار بدم
امیدوارم مفید باشه
خب بریم سر اموزش
چجوری برای خودمون یه HDRI استدیویی بسازیم؟
توی این اموزش ما از برنامه های 3D MAX و VRAY استفاده میکنیم ولی این اموزش میتونه توی ورژنهای
بالاتر یا پایینتر این برنامه ها هم قابل استفاده باشه.
1.اول از همه باید تنظیمات مربوط به موتور رندر رو انجام بدیم ( طبق تصاویر )
2.بعد از اون باید تنظیمات دوربین رو انجام بدیم برای اینکار مدل ( در اینجا ماشین ) رو هر جوری
که فکر می کنید توی زاویه مناسبیه قرار بدید و CTRL+C رو بزنید تا دوربین از همون زاویه
ایجاد بشه
3.حالا با زدن دکمه ی M وارد متریال ادیتور بشید و روی GET MATERIAL کلیک کنید
و Gradient Ramp رو انتخاب کنید.
4.دقت کنید که طبق تصویر زیر برای ENVIRON گزینه ی SPHERICAL ENVIRON و برای ANGLE W
مقدار 90 رو انتخاب کرده باشید
5.حالا داخل تنظیمات GRADIENT RAMP پایین بیاین و طبق تصویر به GRADIENT RAMP PARAMETERS
برید و 4 مارکر ( با علام قرمز مشخص شده ) روی نیمه ی سمت راست ان ایجاد کنید با این کار
ما رفلکتهای را در بالای خط افق ایجاد میکنیم
6.حالا روی هر کدوم از مارکرها دو بار کلیک کنید و یک رنگ مناسب ( سیاه / سفید) انتخاب کنید.( مثل شکل)
یادتون باشه که داخل هر مارکر ( قسمت قرمز ) دو مارکر خیلی نزدیک به هم وجود داره که یکی
سیاه ( در سمت چپ ) و یکی سفید ( در سمت راست ) هستند.
نزدیکی این دو مارکر به هم باعث ایجاد رفلکتهای تیز روی مدل میشه.
7.حالا داخل تنظیمات VRAY به قسمت ENVORIMENT برید و متریالی رو که ساختید با درگ کردن به
GI ENVORIMENT و REFLECTION/REFRACTION منتقل کنید .
اگه میخواین نور صحنه رو زیاد کنید کافیه OUTPUT AMOUNT رو زیاد کنید . ( طبق تصویر )
8.حالا دکمه ی F9 رو بزنید و از رندرتون لذت ببرید.
نکات :
1.شما میتونید با اضافه کردن نورهای ساده جاهای مختلف رفلکت ایجاد کنید.
2.بیاد داشته باشید که برای داشتن رفلکتای خوب باید مدل خوبی داشته باشید
این مقاله ترجمه شده توسط MAJID CG و متعلق به مجید انلاین است هر گونه کپی از این مطلب
با ذکر منبع ان مجاز است.
تصمیم گرفتم اموزشایی رو که میبینم مفیده رو ترجمه کنم و روی سایت قرار بدم
امیدوارم مفید باشه
خب بریم سر اموزش
چجوری برای خودمون یه HDRI استدیویی بسازیم؟
توی این اموزش ما از برنامه های 3D MAX و VRAY استفاده میکنیم ولی این اموزش میتونه توی ورژنهای
بالاتر یا پایینتر این برنامه ها هم قابل استفاده باشه.
1.اول از همه باید تنظیمات مربوط به موتور رندر رو انجام بدیم ( طبق تصاویر )
2.بعد از اون باید تنظیمات دوربین رو انجام بدیم برای اینکار مدل ( در اینجا ماشین ) رو هر جوری
که فکر می کنید توی زاویه مناسبیه قرار بدید و CTRL+C رو بزنید تا دوربین از همون زاویه
ایجاد بشه
3.حالا با زدن دکمه ی M وارد متریال ادیتور بشید و روی GET MATERIAL کلیک کنید
و Gradient Ramp رو انتخاب کنید.
4.دقت کنید که طبق تصویر زیر برای ENVIRON گزینه ی SPHERICAL ENVIRON و برای ANGLE W
مقدار 90 رو انتخاب کرده باشید
5.حالا داخل تنظیمات GRADIENT RAMP پایین بیاین و طبق تصویر به GRADIENT RAMP PARAMETERS
برید و 4 مارکر ( با علام قرمز مشخص شده ) روی نیمه ی سمت راست ان ایجاد کنید با این کار
ما رفلکتهای را در بالای خط افق ایجاد میکنیم
6.حالا روی هر کدوم از مارکرها دو بار کلیک کنید و یک رنگ مناسب ( سیاه / سفید) انتخاب کنید.( مثل شکل)
یادتون باشه که داخل هر مارکر ( قسمت قرمز ) دو مارکر خیلی نزدیک به هم وجود داره که یکی
سیاه ( در سمت چپ ) و یکی سفید ( در سمت راست ) هستند.
نزدیکی این دو مارکر به هم باعث ایجاد رفلکتهای تیز روی مدل میشه.
7.حالا داخل تنظیمات VRAY به قسمت ENVORIMENT برید و متریالی رو که ساختید با درگ کردن به
GI ENVORIMENT و REFLECTION/REFRACTION منتقل کنید .
اگه میخواین نور صحنه رو زیاد کنید کافیه OUTPUT AMOUNT رو زیاد کنید . ( طبق تصویر )
8.حالا دکمه ی F9 رو بزنید و از رندرتون لذت ببرید.
نکات :
1.شما میتونید با اضافه کردن نورهای ساده جاهای مختلف رفلکت ایجاد کنید.
2.بیاد داشته باشید که برای داشتن رفلکتای خوب باید مدل خوبی داشته باشید
این مقاله ترجمه شده توسط MAJID CG و متعلق به مجید انلاین است هر گونه کپی از این مطلب
با ذکر منبع ان مجاز است.
آخرین ویرایش: